{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

Mille N
Mille N
Følger: 1 Emner: 23 Svar: 64

1 eller 2 hunde alene sammen ?? :) {{forumTopicSubject}}

Hej HG ..

Jeg har lige et spørgsmål..

Sagen er den at jeg har fået mig en ny kæreste og han har en armstaff-tæve på 3 år.
Jeg har en Pekingeser-tæve på 2½ år, og de fungere super godt sammen.. Men nu har jeg ikke ferie mere og da min hund er mindre tid alene end hans aftale vi er vi kunne prøve på mandag at de kunne være her sammen i de 5 timer... Men hvad er jeres holdning?..

Jeg er klar over det er to helt forskellige hunde, og nogen mener at det er "sygt" at vi tør.. Men i mit hovedet handler det "listehunde" en del om ejere og opdragelse.. De hygger og "leger" sammen osv..

Ser i noget problem i det??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1 eller 2 hunde alene sammen ?? :)
  • #2   14. jul 2012 Det ser jeg ikke noget problem i. Men jeg ville nu først lade dem være alene i kort tid, hvis det går fint så i længere og længere tid.
    Min volpino og min venindes samojed er ofte alene sammen, de hygger sig, og samojeden laver ikke ulykker, når den er alene med min, fremfor når den er helt selv smiley

• Mille N
    Mille N Tilmeldt:
    mar 2011

#3   14. jul 2012 Okay smiley Tak for svaret ..

• Mille N
    Mille N Tilmeldt:
    mar 2011

#4   14. jul 2012 igår var de alene da vi skulle ned og handle.. og kom i snak med et par dernede vi kender.. Der var de alene i lidt over 1 time og det klarede de helt fint..

Jeg vil sige at hans hund er mere "velopdraget" end min er, på trods af størrelsesforskellen "deler" de legetøj, vand, tæpper, kurve hvor den store nu kan presse sig ned smiley hehe og det gjorde de fra dag 1 ..

• #5   14. jul 2012 Det lyder til de godt kan finde ud af det sammen, så længe de har accepteret hinandens plads i deres lille hierarki, så skulle der ikke blive noget problem smiley

• Mille N
    Mille N Tilmeldt:
    mar 2011

#6   14. jul 2012 Tak R .. Vi må prøve os stille og roligt frem smiley ..

• #7   14. jul 2012 Hvis hundene svinger godt sammen, synes jeg I skal gøre et forsøg. I kan videofilme dem mens de er alene, for at se hvad de rent faktisk laver.

To intakte tæver kan slås til døden, hvis noget kommer i mellem dem, vær obs på om de viser tegn på at vogte ifm fx ben osv. Løbetider kan også give problemer, da der så pludselig kommer konkurrence mellem dem.
    God fornøjelse.

• Mille N
    Mille N Tilmeldt:
    mar 2011

#8   14. jul 2012 "nicolai & malene" Tak, Vi må prøve os frem smiley

igår tog vi legetøjet væk, da jeg tænkte at "man aldrig kan vide" om min pekingeser lige pludselig efter en uge ikke synes at den store må lege med det alligevel... men vi må prøve os frem stille og roligt smiley

• #9   14. jul 2012 Jeg er fuldstændig dobbeltmoralsk for jeg ville ikke turde den kombi du skriver om og så på den anden side har jeg selv 3 forskellige størrelser hund, men her havde jeg også haft schæferen i 5 år inden jeg fik lille hund, så jeg vidste hvordan hun reagerer i forskellige situationer. Og for det meste er de to små adskilt fra de to store når de er alene hjemme.
    Jeg ville nok starte med et børnegitter imens de er alene hjemme, og det ville jeg nok gøre rigtig længe.

• #10   14. jul 2012 Jeg ville vente... Måske have dem i to seperate værelser (gerne så de kan se og lugte hinanden), men ikke har decideret kontakt. Bare for at være på den sikre side. Resten kan vente og vil komme med tiden :o) Better safe than sorry smiley

• Ditte S
    Ditte S Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 40
    #11   14. jul 2012 uha.. det kommer måske an på hvor lang tid hundene har kendt hinanden jeg tror sku ikke helt jeg vil turde det kender ikke hundene men stadig..? jeg ved ikke om jeg er den eneste der har den holdning eller hvad?:-)

• #12   14. jul 2012 Er der forskel på hundenes adfærd indbyrdes, alt efter om de opholder sig hos dig eller din kæreste?

Den ene kan nemlig godt være "dæmpet" af at være "gæst" hos den anden og omvendt "skarp", hvis den er på eget territorie.

• #13   14. jul 2012 jeg ville nok skille dem ad med et babygitter i starten og så se tiden an..

• #15   14. jul 2012 Enig med Staffy-Loves og Sarah.

De er to meget forskellige racer, og det kan hurtigt gå galt også selvom de pt. er glade for hinanden smiley

• Mille N
    Mille N Tilmeldt:
    mar 2011

#16   14. jul 2012 Jeg anskaffer mig et børnegitter smiley Tak alle sammen.. De er lige glade for hinanden om vi er her eller der ... smiley

Kommentér på:
1 eller 2 hunde alene sammen ?? :)

Annonce