{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.475 visninger | Oprettet:

berner sennen - halsbånd eller sele ? og et par andre spørgsmål :) {{forumTopicSubject}}

Jeg har planer om at anskaffe mig en berner sennen hvalp her i slutningen af året og vil i den forbindelse spørge efter lidt gode råd...
Jeg kan jo lige så godt forberede mig så godt som muligt..

1. Hvad synes i er det bedste at træne/gå ture med? halsbånd eller sele og hvilke modeller finder i bedst ?

2. hvad fodrer i jeres store hunde ed? her tænker jeg specielt i opvæksten.

3Hvor lang tid bør man regne med at det tagr at lære hvalpen at være alene hjemme ca 6 timer dagligt ?

4. sidst men ikke mindst, hvad bør man indkøbe som "start sæt" til sådan en lille berner?

Alle andre gode råd modtages med kyshånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  berner sennen - halsbånd eller sele ? og et par andre spørgsmål :)
  • #1   14. jul 2012 tag og kontakte opdrætter af rasen så får du den rigtig besked der om.

• #2   14. jul 2012 gør jeg også, jeg synes bare det ville være dejligt at høre, hvilke erfaringer folk havde gjort sig i tidens løb smiley

• #3   14. jul 2012 du kan altid skrive til mig hvis der er noget du gerne vil vide

• #4   3. dec 2012 Helt klart sele, da det er en stor hund. Og hvis den trækker, kan det have stor skade på dens nakke.

Kig på ingredienserne, så finder du ud af hvad fodret indeholder. Det første skal helt være kød, da de jo er kødæder. I opvæksten køb hvalpefoder. Eller finde ud af hvad hvalpen skal bruge i vokse aldren og sammensæt det.

Det er jo forskelligt fra hund til hund, hvalp til hvalp, nogle finder hurtigt en daglig rytme..

En berner behøver ikke meget i "startsæt"
    Et sted der er blødt og lidt lunt den kan sove.
    Madskål, vandskål + mad så den overleve :o)
    Lidt den kan bide i, da den er hvalp og har brug for at bruge dens tænder. Naturen har mange gode ting til dette formål.
    Og så udstyr, så du kan gå en tur med den lille :o)

Kommentér på:
berner sennen - halsbånd eller sele ? og et par andre spørgsmål :)

Annonce