Stakkels gadehund {{forumTopicSubject}}
Sad lige og læste en tråd om en pige, der muligvis skal adoptere en græsk gadehund. Jeg gik ind på hjemmesiden med græske hunde..... Og nej, hvor gjorde det ondt!
http://www.graeskehunde.dk/sub/sub/HI2008aaretdergik.htm#baguette
Hunden Baguette som er på ovenstående link, minder en del om min søde Louis. Så det gør ondt helt ind i hjertet og se, hvor udsultet Baguette er. Og det får mig til, endnu engang, at tænke på hvad min Louis har været igennem, inden han flyttede ind hos mig. Han er også fra Grækenland.
Heldigvis er han idag en klog og kærlig hund. Men mon alle hunde kan reddes? Louis var bange og nervøs i de første måneder. Men man når rigtig langt med mad, en varm seng, opmærksomhed og kærlige klap og nusseri. Men hvad nu, hvis han var blevet indfanget et halvt år senere? Ville det mon så have været for sent?
Hvad tror I? Kan alle hunde reddes, når de først er helt derude, hvor stakkels Baguette er?
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.119
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.660
Nej jeg mener ikke vi kan hjælpe hundene ved at flytte dem. Folk vil jo stadig mishandle dyrene. Det ville hjælpe meget mere at forsøge at belære folk om hvordan man holder dyr.
maj 2007
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 7
Jeg mener ikke man kan rede alle hunde. Nogen hunde er så plagede at de vil udvise agressiv adfærd eller lignende.
En hund som den du linker til er så langt ude af sult at jeg ville mene det mest humane for den var aflivning. Ja jeg er nok ond men jeg mener at et dyr så udsultet og med så mange smerter som den tydeligt har vil gå en del måneder igennem med fortsatte smerter før den vil få det godt, og det mener jeg er dyreplageri. Også selvom man gør det i en god mening...
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 623
maj 2007
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 7
Jeg har et reserveret forhold til gadehunde. Min mormor kørte nødhjælp til Polen da jeg var barn, og der er også en del herreløse hunde - dog har de det lidt bedre end i Grækenland. Men jeg er så opdraget med at man skal holde sig væk fra dem, da de meget vel kan finde på at bide med mere, og derfor har jeg lidt svært ved at forholde mig til det.
Personligt ville jeg aldrig tage sådan en hund til mig, for jeg har ikke de personlige kompetencer det kræver at få en hund ud af det igen. Som skrevet tidligere ville jeg hellere aflive sådan en hund end give den en "chance" mere, for synes det er mere syndt for den at trække den igennem flere smerter plus man ikke ved hvordan dens sind er.
Men har mødt hunde som kommer fra grækenland som gadehunde og de har været ganske søde, dog har de fleste været nogen som børn skal holde sig fra
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 361
Men om jeg havde brugt pengene på Louis eller på en dansk hund, kan vel egentlig være underordnet......
Og jeg ville under ingen omstændigheder have været Louis foruden. Han er kort og godt, mit livs hund
Nej, vi kan ikke redde alle hunde ved at hive dem til DK. Og det er faktisk heller ikke derfor jeg valgte min hund. Det var af egoistiske grunde - nemlig at det var ham jeg var blevet forelsket i.
Ja, det er underligt, at man i Grækenland ikke må aflive hunde, men gerne må mishandle dem
jan 2012
maj 2007
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
jan 2012
maj 2007
maj 2007
jan 2012
Men tråden her er efterhånden kommet langt væk fra det der var meningen med den. Nemlig en snak om, hvilke hunde man kan redde. Og jeg mener ikke bare græske hunde. Også danske hunde - der har haft en hård start på livet. F.eks. de hunde som I nævner sidder rundt omkring på internater......
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.375
Mange af de græske hunde har haft en god opvækst, men er bare senere blevet kasseret af forskellige årsager - lige som i Danmark
Desuden gør de udenlandske formidlingssider meget ud af at påpege, hvis en hund ikke egner sig til adoption. I så fald søger man i stedet for sponsorer til den for at kunne betale for den ophold på internatet.
Hvis blot alle gav et lille nap her og der, hvor der er mulighed for det, ville meget være nået.
Stakkels gadehund