Chihuahua kaster meget op {{forumTopicSubject}}
Ja som overskriften lyder syntes jeg min hund kaster mere op end den burde, jeg foder ikke med menneske foder medmindre den selv finder lidt rester når vi besøger mine forældre eller venner så det er meget begrænset. Ellers er jeg skiftet fra eukanuba hvalpefoder til royal canin racefoder til voksen chihuahua, hendes opkast er ikke blevet værre eller bedre og hun kaster op cirka en gang i ugen, rundtregnet, nogle flere gange i ugen. Hun gør det cirka 4 - 5 gangs i træk og så er det det. Det minder nok sammenlignet med os mennesker oftes mavesyre og få gange er der foder med
Hun får 60 gram foder om dagen samt hun har kødben og får sådan nogle til tænderne, ikke dentastick, tror de hedder Star.
Nogle der har erfaring med problemet?
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 741
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.850
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Bine kaster op om morgenen, hvis jeg sover længere end normalt, og hun ikke har fået senere aftensmad. Eller jeg ikke lige giver hende en håndfuld mad når jeg går i seng...
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 953
spiser hun alt det hun får? det vist et ret almindligt chihuahua problem at de kaster op fordi der er mange der ikke er særlig spisende- men derfor er det selvfølg heller ikke godt for hende
jul 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 160
Hun spiser græs ved hestene, ret tit og gerne et par strå.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
Men som du skriver det nu, lyder det ike som om det er det der er galt. Ville nok smutte en tur forbi dyrlægen.
jul 2012
jul 2012
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Men hvis han spiser meget græs, kan det også være en af grundene til det... For hunde er græs et naturligt brækmiddel. De bruger det ofte hvis de har hårbolde eller noget som de skal have op igen - Det samme gælder katte.
(Jeg ved dog ikke hvordan de lærer at græs virker på den måde )
Men ja, ellers kontakt en dyrlæge...
jul 2012
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Hun er også småt spisende men fordi mine 2 store altid har haft deres foder stående fremme 24/7 så tog hun jo bare mad fra deres skåle om natten da hun var hvalp, så jeg var også nødt til at lade hende få mad 24/7.
Jeg skifter fodret i skålene ud dagligt, da de gerne er tomme om morgenen når jeg kommer ud for at lave morgenkaffen.
Så har man ikke en hund der foræder sig så prøv at lad den styre spisetiderne selv, den kan bedst mærke hvornår dens mave er tom, og som jeg har erfaret sker det oftest om natten at hundene æder, og det gælder alle mine 3 tøser og mandens han hund.
Var jeg dig ville jeg lade hende prøve at ha mad stående 24/7 og så se om det hjælper, det er ikke vildt meget at hun kaster op 1 gang om ugen, men det er heller ikke helt normalt.
PS. Mine hunde æder græs som var de køer, men brækker sig sjældent af det.
jul 2012
dec 2007
Ang.græs, så er det er også normalt at hunde æder græs, de er trods alt altædende og ikke kødædere som f.eks løver og tigre er, jeg mangler endnu at møde en hund der ikke tar sig lidt græs i ny og næ og jeg har haft mange hunde i årenes løb.
Har du vænnet hunde til det nye foder over et stk,tid eller har du bare skiftet fra det ene til det andet ? for det kan skabe uro i maven at skifte fra det ene til det andet fra dag til dag,
jul 2012
dec 2007
Og ja, den burde være ved at være tilvendt.
Nu er jeg aldrig selv gået så højt op i hvor mange gr. hundene har fået, så længe de ikke er for tykke eller tynde så får de så meget de kan æde.
Husk at det er KUN vejledende det der står på foderpakkerne/sækkene.
Måske skal din hund ha lidt mere mad end den får, for dens symptom er tegn på at hundens mave er tom..
Tænk også på at når det er varmt så æder hundene ikke så meget, nogle indhenter det så ved at æde om natten men har den ikke mad stående så må den vente til den får mad igen og så risikere man at den kaster op.
Man skal tænke på at de lige som os, ikke altid gider at spise når maden bliver serveret især om sommeren og når det er tid for løbetiden, tæverne går fra fodret pga.hormonerne og hannerne hihi gør det også pga.hormonerne, men pga.de kun kan tænke på de dejlige tævers dufte der er i luften alle vegne.
Du kan også prøve at gi den fodret af mange flere gange i løbet af døgnet "som man gør med helt små hvalpe" en håndfuld inden du går i skole og igen lidt når du kommer hjem og igen lidt inden du går i seng,
Det plejer ikke at ta så lang tid at finde ud af hvornår ens hund gider at spise,
Ellers så prøv at ring til din dyrlæge og spørg, ikke fordi at de er eksperter på foderområdet, nogle aner intet, andre er ret gode, men det er altid rart at ha en dylle med på råd når man er usikker på hvorfor ens hund gør som den gør.
Held og Lykke med foder forsøgene.
jul 2012
Nu kastede den både op igår morges og i morges, begge gange har jeg hældt mad op og den har taget en enkel eller to stykker og så den gået ud og kaste op
Det er det der undre mig, er at den har foder og vand. Det kan ikke være lakseolie vel? Det får den i sin morgen mad
dec 2007
Jeg syntes bestemt at du skal ta den med ned til dyrlægen, når den nu har kastet op 2 dage i træk "foruden de mange andre gange inden" selv om den har haft mad, for det er absolut ikke normalt..
Jeg kan ikke komme på nogen fornuftig forklaring selv om jeg syntes at jeg har spurgt dig om alt.
Så for vapsens skyld så ta ned og få den undersøgt, Husk at fortæl dr.dyr det samme som du har skrevet her i tråden så h*n ved at det IKKE er pga.en tom mave.
jul 2012
Chihuahua kaster meget op