{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.142 visninger | Oprettet:

Hvornår/hvordan lærer hvalpen at holde sig længere ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Ja som overskriften lyder hvornår eller hvordan lærer hvalpen at holde sig længere ?
Jeg har en Bichon Frise på snart 4 måneder, og hun kan maks holde sig 2 timer på nær om natten der holder hun sig til kl 7 om morgenen ca. Vi bor i lejlighed på Amager.
Men hendes signaler jeg stadig ikke klare når hun skal tisse, hun kan være igang med at lege og så lige pludselig sætte sig og tisse, hvorefter hun leger videre lige bagefter !! Det er frustrerende..
Dette sker dog ikke hver dag skal lige siges.

Nogled er har nogle gode metoder eller ved hvordan man kan lære dem at holde sig ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår/hvordan lærer hvalpen at holde sig længere ?
  • #1   9. jul 2012 For nogle hvalpe er det bare en længere proces. Blæren skal først vokse sig større.
    Du må tilbage til udgangspunktet, dvs. ud hver time + efter mad, vand og leg. Rose når der tisses ude.
    Vask med rodalon inde.

• #2   9. jul 2012 Sådan gårde Vega også. Hun viste INGEN tegn på at skulle tisse, men bum, så tissede hun pludselig bare og fortsatte så sin leg som om intet havde afbrudt den.

Vi gjorde det, at vi gik ud med hende hver anden-tredje time i laaaaaaang tid. Hun var helt renlig da hun var 6 mdr., så hav tålmodighed smiley

• #3   9. jul 2012 Gjorde*

• #4   9. jul 2012 Jeg holdt meget øje med Tia da hun var hvalp. Hun søgte gerne væk hvis hun skulle noget. Hvis hun f.eks legede eller var i gang med noget andet og stoppede med det hun var i gang med og begyndte at snuse rundt, søge væk eller bare sidde og se ud som om hun ikke vidste hvad hun skulle, så kom hun meget hurtig ud i haven og det passede altid med at hun skulle lave noget smiley
    Derefter fik hun selvfølgelig masser ros.

Så hold øje med de mindste tegn smiley
    De skal gerne ud efter de har spist, sover og leget og ellers hvis de gårr søgende rundt eller søger væk.

• #5   9. jul 2012 Og ellers hvis du tror at nu må det snart være tid til at tisse.

• #6   9. jul 2012 Jeg roser også og hun kan næsten tisse på komando. men det er svært at se hvornår hun skal, så tager hende også ud hver anden time nogle gange oftere, men jeg føler bare ikke det kommer nogle vegne med renligheden, det bliver ikke mindre ofte eller der kommer flere tegn på hun skal tisse smiley
    Men ja må have tålmodighed, nogle gange kan det bare være svært...
    Jeg har også altid troen man ikke måtte skælde ud når man tog hende i at tisse inden for, men læste lige at det kun er når man ikke tager hende i at tisse at man ikke må skælde ud, så forfra smiley

• #7   9. jul 2012 Du må ikke skælde ud!!!! Så tror hun jo at hun gør noget forkert i at tisse og så vil hun netop begynde at søge væk fra dig når hun skal, og vil ikke turde gøre det mens du ser på, dvs når I er ude... Så nej ALDRIG skæld ud...!!!

Men nogle hvalpe er bare længe om at blive renlige og det er især svært når de ikke kan gå ud som de vil, fx hvis man bor i lejlighed eller det er om vinteren hvor døren til haven er lukket.... Man må bare have tålmodighed, de skal nok lære det en dag.. Masser af ros og godbidder når hun gør det udenfor, og når hun gør det inde skal du bare ignorere hende og tørre op...

• #8   9. jul 2012 Jeg har heller ALRIG skældt ud da jeg som dig er i den tro at det kun giver negativ respons fra hundens side smiley

Men ja jeg væbner mig med tålmodighed !

• #9   9. jul 2012 Ok, det var godt.... smiley
    Jeg ved godt at nogle bruger den metode og siger den virker, og det gør den måske også, ligesom så mange andre "negative" træningsmetoder, men jeg har bare aldrig forstået hvorfor man skal udsætte sin hund for en negativ indlæringsmetode hvis en positiv virker ligeså godt (hvilket det jo rigtig mange gange er bevist at den gør!)...

• #10   9. jul 2012 Præcis!
    Men frustretionen kan jeg ikke helt komme uden om. Bare imens jeg har skrevet i dette indlæg har hun tisse tre gange indenfor uden advarsel smiley

• #11   9. jul 2012 Men hvad skal man gøre når hun tisser indenfor ? Skal man tage hende ned ? Hun har jo lige tisset så hjælper det jo intet ? smiley

• #12   9. jul 2012 Jeg kender alt til frustrationer...!!! Så ja nogle gange må man altså virkelig tælle til ti... Balto blev ret hurtigt renlig til trods for en meters sne udenfor da vi fik ham, men så er der til gengæld mange andre ting vi har kæmpet med... Det er ikke altid en dans på roser at have hund, men vi kan jo alligevel ikke undvære dem smiley

• #13   9. jul 2012 Undskyld, men har hun tisset 3 gange mens du har skrevet denne tråd, så har du jo heller ikke været opmærksom på om hun har vist tegn på at hun skulle ned.
    Det er desv.sådan med små hvalpe at man er NØDT til at ha et øje på hver en finger for at se hvalpens tegn.
    Så måske se lidt tiere på hvalpen og lidt mindre på alt andet indtil hun/ I har lært lektien. smiley

• #14   9. jul 2012 Når hun har tisset indenfor skal du ikke gøre andet end at fjerne det. Ingen skæld ud, ikke noget med at bære, eller noget andet. Hunden har jo tisset, så hvad ville det hjælpe at bære den ned for?

• #15   9. jul 2012 Hvis hun tisser så ofte, så ville jeg nok få hende tjekket for en eventuel blærebetændelse..

• #16   9. jul 2012 Det Nicolai & Malene skrev.

• #17   9. jul 2012 Det er Heller ikke sket før. Men min kæreste sagde lige hun næsten havde drukket en hel skål vand, så nok der for smiley
    Og jo jeg har jen på hende hele tiden, hin rejser sig og går ti skridt og sætter sig, det kAn jeg jo ikke gøre noget ved smiley

Men hun drikker hele tiden i øje blikket , det helt vildt så meget hun drikker smiley

• #18   9. jul 2012 Jamen du skriver selv, at hun rejser sig, går ti skridt og sætter sig. Så er det jo bare om at komme afsted med hende når hun har rejst sig. smiley

• #19   9. jul 2012 Ok, hun har så lige drukket en hel skål vand, så er det ud og få tisset.
    Husk remsen, Hver gang hvalpen har :Sovet,spist,drukket og leget så skal den ud smiley

• #20   9. jul 2012 Ja okay smiley føler mig bare dum t komme gående ned med hende hele tiden. Selv håndværkerne uden for er begyndt at komme med dumme kommentarer om hunden ikke har slidt benen op osv...

• #21   9. jul 2012 Jeg var også ude med Silje mindst 10000 gange om dagen, og jeg fik også nogle dumme kommentare af naboerne, hvor jeg lige måtte tænke mit eget.. smiley Den med at benene var slidt op, den fik jeg også. Bare være ligeglad med dem. smiley Det er jo ikke dem der har en lille hund der tisser inde hele tiden. Havde de det, havde de nok gjort det samme. smiley

• #22   9. jul 2012 Nej det er rigtigt smiley

Men hvornår ved man så når de begynder at kunne holde sig længere ?

• #23   9. jul 2012 Tævehvalpe og voksne tæver får oftere urinvejsinfkt. Og nogle er meget udsatte end andre...Har selv en hvalp på 3 mdr. som har haft sin første blærebet.
    Jeg synes du er heldig at den allerede kan holde sig natten igennem.
    Jeg ville tjekke for en infektion, det gjorde en kæmpe forskel for min hvalps vedkommende at komme i behandling.

• #24   9. jul 2012 Det har jeg aldrig tænkt over. Jeg plejer bare at strække tiden ud fra gang til gang.

• #25   9. jul 2012 Snow K: Jeg tror ikke hun har urinvejs infik. hun har aldrig vist tegn på dette. Men skal da vore obs på det i fremtiden smiley

Mor til puttehunden...: Jeg prøver også at øge tiden men den er gået lidt i stå ved 15, - 2 timer !

• #26   9. jul 2012 Urinsvejsinfektion viser sig netop ved at hunden drikker mere end normalt og tisser oftere... Så når du skriver at hun drikker meget og sådan som hun så også tisser kunne det da godt tyde på en blærebetændelse måske...

• #27   9. jul 2012 Okay, jeg ser det lige an i morgen og ellers er det afsted til dr. dyr smiley

Kommentér på:
Hvornår/hvordan lærer hvalpen at holde sig længere ?

Annonce