{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

Sterilation af tæve {{forumTopicSubject}}

Jeg har læst lidt forskelligt på nettet og div. enmer herinde fra, men kan ikke få svar på mit spørgsmål så håber i kloge hoveder kan give mig lidt oplysning.

Malou er 4år og elsker at gøre sig bemærket, efter vi er flyttet op til mine forældre er hendes gøeri blevet meget værre og jeg gør alt for at stoppe denne adfærd når jeg er hjemme, men da mine forældre ikke er konsekvense når jeg ikke er der så virker det jo ikke.
Malou er ret bestemt, men det er først kommet efter hun blev angrebet 2 gange af 2 forskellige schæfertæver og det har udviklet sig til at hun idag ikke kan med ret mange tæver.
En af de få som hun kunne med er naboen golden labrador som er ældre end malou, men det ente igår under bold leg. Vi besøgte naboen i hendes have og ejeren sparker med bolden, nabo hunden får bolden hver gang og jeg står og snakker med fruen i huset, pludselig med et sidder malou i nabo hundens ører og giver ikke slip. Det blev til et meget lille hul og jeg blev lige så lille.

Mit spørgsmål lyder på om hvis jeg sterolisere malou kan forvente at hun bliver en mere rolig hund?
Jeg har læst om vægt forøgelse og da malou lige pt. er overvægtigt kan jeg så forventet at det bliver værre?
Jeg elsker malous silke bløde pels og vil nødig sige farvel til den.
Hvad kan jeg lige forvente at få??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sterilation af tæve
  • #1   7. jul 2012 Beklager stavefejl.

• #2   7. jul 2012 Umiddelbart tror jeg ikke det vil gavne/ændre hendes "aggressive"/frembrusende og gøende adfærd..
    Min Paya blev desværre kun en del mere hidsig overfor andre hunde af at blive steriliseret, og ikke specielt mere rolig/stille? smiley
    Jeg gjorde det udelukkende fordi hun blev falsk drægtig efter hver løbetid.

• #4   7. jul 2012 Det er helt normalt at voksne tæver ikke kan med alle andre voksne tæver. En sterilisation vil intet ændre.
    Vores Lua er en skrap tante, der ikke accepterer tilstedeværelsen af intakte tæver med samme sind. Tæver kan gå an, hvis de underkaster sig straks. Sterilisationen ændrede ikke noget, og den blev heller ikke udført pga adfærden, men pga. Fødselskomplikationer.
    Hvis adfærden generer, kan I træne noget mere. Gøen kan trænes væk, eller ind til et minimum. Du kan også lære hende at du har styr på situationen, og at hun ikke behøver reagere voldsomt over for tæver. Hun vil aldrig kunne lege med andre tæver, men hvis hun kan passerer uden at reagere, er det jo fint.

• #5   7. jul 2012 Min tæve på 2½ blev mere venlig og legesyg overfor andre hunde af at blive steriliseret, men det sket også på baggrund af løbetids problemer, hun var ikke decideret agrressiv i forvejen, gad bare ikke andre og hakkede dem af hvis de ville lege og blev for pågående.... pågående hunde som er det for andet end leg hakkes stadig af, men hun vil gerne lege nu...
    Gøen tror jeg ikke på det har noget effekt imod...

Hvis adfærden skyldes dårlige oplevelser tror jeg nu ikke den forsvinder ved sterilisation, men måske hunden bliver lidt roligere og nemmere at arbejde med...

• #6   7. jul 2012 Jeg har altid haft de tanker at det ikke ville hjælpe, problemet er min mor i øjeblikket da hun mener det vil hjælpe da det hjalp på deres tidligere tæve.
    Jeg tror hellere ikke at udfaldet ville have været der hvis ikke de have leget med bolden. Når der intet legetøj er så kan hun med de fleste.

Da vi boede i lejlighed havde jeg kontrol over hendes gøeri når jeg var hjemme ved hende. Men efter vi er flyttet op til mine forældre har hun pludselig fået overblik fra terresen over hele vejen og der bor en del flere hunde og katte heroppe som hun jo skal gø af.
    Jeg må træne noget mere indtil det er løst, jeg ved bare at hvis jeg vælger steriltation og det ikke virker så må jeg give hende sprøjten for jeg ville ikke have en hund som er mere hystade og stresset end hende jeg har.

• #7   7. jul 2012 Malene & Nicolai - Malou har desværre aldrig kunne passere en anden hund i snor uanset køn uden problemer, hun er dog blevet bedre med årerne da jeg konstant er efter hende, men hun har en tendens til at stresse helt op i det røde felt.
    I dag er feltet mest gult, men håber da at der kommer en dag hvor det er grønt og behage lidt. smiley

• #8   7. jul 2012 Træning træning træning. Det kan blive bedre.

• #9   7. jul 2012 Så må jeg vidst finde træningstøjet frem og finde et hold vi kan gå op. For vi træner i øjeblikket bare os to, men det får hverken jeg eller malou ret meget ud af. Takker for gode råd, de er guld hver smiley

• #10   7. jul 2012 Katrine - Malou er fantatisk til kontaktøvelsen, bare der er intet at gøre når der kommer en anden hund, jeg måtte til sidst købe en halti, men malou var så trygget at gå med den at jeg opgav. Jeg har haft rigtig mange andre hundeejere til at hjælpe mig, men malou falder først ned når hun har snust til den anden hund. Men mener bare ikke at jeg vil belønne hende med at hilse på andre hunde når hun er sådan det er jo heller ikke trygt for de andre hunde.

• #11   7. jul 2012 Katrine - Vi gik til hundetræning de første 2½ år af malous liv, men efter hun blev overfaldet på træningspladsen ville malou ikke længere ind på banen og vi måttet stoppe. Jeg har kigget på andre træningssteder men har ikke fundet et som jeg syntes om.. Men tror at jeg må bide i det sure æble og melde os til selvom jeg ikke er enig med alle træningsmetoderne..

• #12   7. jul 2012 En sterilisation hjalp her på min frembrusende tæve.. Hun blev dog steriliseret fordi hun led af falsk drægtighed. Hun var meget kønsagressiv før, nu har hun fået en længere lunte og er blevet mere rolig og i harmoni med sig selv. Hun er stadig meget fremme i skoene og en stærk tæve, men på en lidt anden måde.

• #13   7. jul 2012 Nu som medløber - Hvordan er hendes vægt og pels blevet efterfølgende?? Jeg har valgt at jeg tager ned og får en snak med dylle på tirsdag omkring det. Jeg er lidt i syv sind. For jeg er så mega bange for at det bare bliver værrer og jeg så bliver nødtil at aflive hende i den sidste ende.

• #14   7. jul 2012 Hendes vægt er normal, hun vejede et par kg. for meget i forvejen, dem er hun så småt ved at tabe, hun har IKKE taget så meget som 1 gram på efter at være blevet steriliseret i marts sidste år.

Hendes pels er som den skal være/altid har været. Hun fælder kun når hun skal og den ser ud som en Schæferpels skal gøre.

smiley

• #15   7. jul 2012 Min ældste tæve er som Nu som Medløber skriver blevet roligere og mere afbalanceret. Min hvide tæve har ikke ændret adfærd (hun var så god som dagen var lang i forvejen.). Ingen af dem har fået underlig pels, den gamles vægt er normal og schæferen har endda tendens til at være undervægtig.

• #16   7. jul 2012 Okay lyder godt med vægten. Foder du med samme foder som du gjorde inden sterliseringen? Og hvad med mængden er den det samme??

• #17   7. jul 2012 Ej det er blevet sent. Jeg finder dynen nu så i må have en god aften, kigger ind igen i morgen..
    Godnat derude.. smiley

• #18   7. jul 2012 Ja vi barfer stadig.. og mængden af både motion og foder er det samme. Den gamle blev ster. for 7 år siden, den hvide for 4 år siden.

• #19   7. jul 2012 Ja fodre hende stadig med Wolfsblut foder, jeg bruger alle varianterne, jeg har dog de sidste 3-4 måneder kun brugt dem med 9 procent fedt for at komme de 2-3 kg til livs, sådan for alvor.

Ja mængden er stort set den samme smiley

• #20   8. jul 2012 Lulu er ikke blevet roligere, ud over det der naturligt er kommet med alderen.

Lulu er generelt mægtig god til andre hunde, så længe hun er uden snor, og det er hun stadig - men hun har ligesom din tendens til at stresse op, når hun skal passere andre hunde i snor, som hun ikke får lov til at snuse til først, og det har altså ikke ændret sig en disse efter hun er blevet steriliseret.

• #21   8. jul 2012 Nu som medløber og Sarah - Ok det lyder jo meget fornuftigt.

Kommentér på:
Sterilation af tæve

Annonce