{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
821 visninger | Oprettet:

En servicemindet hund - heldigvis! {{forumTopicSubject}}

Kaoz er på rigtig mange måder utrolig nem; han gør som han er trænet til helt naturligt, sjældent skal der kommando til - men de indlærte kommandoer virker upåklgeligt..

Han er den type hund, der efter indlæring selv tilbyder adfærden - og det virker så roligt og velovervejet at det synes til at han forstår meningen med tingene..
- Reelt er det vel bare en hund der reagerer hurtigt på forventninger, og er så meget pleaser at den bare husker hvad der giver belønning.

Dyrlægen min kalder ham en meget servicemindet hund, og jeg må indrømme jeg aldrig havde skænket det en tanke, men jo - servicemindet ER han, og heldigvis, for kors hvor har jeg skulle indlære mange ting som ikke alle hunde bare blindt ville affinde sig med!

Forbindinger, sko, creme på trædepuder, negleslibning med en larmende Drimmel, sæbevandsbade med poten i en skål - en overgang både en forpote og en bagpote samtidig, ligge afslappet og få kiropraktik... og nu ligge ubevægelig med poten sin med en pose frosne ærter pakket om i 10 min.

Jeg tænker ikke over hvad jeg forventer af min ko, jeg "gør det bare" og beder om "stå", "sit", "dæk", "bliv", "stille" eller "nej" - indlærte kommandoer naturligvis, men indlært så blivende at hunden virkelig STÅR og BLIVER selv med poterne i skåle med sæbevand..
- Min veninde sagde så: utroligt hvad han bare gør fordi du siger det! ... og ja, det er det vel egentligt, men det er jo ikke noget man tænker over når hunden bare er nem..

Sidst vi var ved dyrlægen var der en skrap lille carin terrier der havde set sig ret så gal på Kaoz, jeg siger til ham at han skal lade være med at kigge på den, for så bliver den sur..
"Kaoz retter opmærksomheden mod receptionisten i stedet, og hun bliver så imponeret over at han lader til at forstå mine alenlange sætninger (og ja, det tror jeg da at han gør.. i hvert fald fører vi mange samtaler Koen og jeg *GG*)

Så JA! han er servicemindet min kære ko, ingen tvivl der.. Han forstår en masse uden ord, ved ofte hvad jeg forventer uden jeg behøver sige et ord; om han er født til det, eller om min intensive træning da jeg fik ham har "skylden" ved jeg ikke, men kors hvor er jeg glad for det nu han absolut skal være født under så uheldig en stjerne, at han igen og igen kommer til skade og skal udsættes for moderen hans påfund og smarte løsninger : )

Langt blev det - at fatte mig i korthed har jeg aldrig lært - men hvor jeg vil hen er: Har du et lignende forhold til din hund? Måske en tidligere hund?

Hvor hunden bare lader til at vide hvad du mener og forventer, men du ikke kan sige det på andre måder end lange forklarende sætninger?

Hvor hunden blindt stoler på at du ved hvad du laver når du beder den ligge stille og ubevægelig i 10 min mens poten bliver koldere og koldere?

Jeg tager ham ofte lidt for givet, han er jo bare sådan hvadend jeg har lært ham at være det eller ej - så er det hverdag =)
- ... når jeg møder andre hunde derimod, SÅ sætter jeg pris på min lille servicemindede ko ; )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En servicemindet hund - heldigvis!
  • #1   7. jul 2012 Hvor lyder han dejlig:) og ja, Sofus er præcis på samme måde:) dyrlægen om ikke lidt dumdristigt skar i ham uden mundkurv, hun ved han finder sig i stort set alt... Sofus kigger også bare på mig med sine smukke brune øjne og tænker vel, ja du ved nok bedst:)

  • #2   7. jul 2012 Sådan var den hund vi havde da jeg boede hjemme hos min moar.
    I hvert fald sammen med mig. Da han blev aflivet tidligere i år var det også som om jeg mistede en del af mig selv.


  • #3   7. jul 2012 Har haft det samme med min Berner Sennen, og Elisabeth: Kan til fulde forstå hvad du mener med "mistede en del af mig selv." Det gør så ualmindelig ondt at miste noget man har/haft sådan et forhold til, det kan slet ikke beskrives.

    ...Og jeg har det så absolut ikke med min nuværende hund smiley jo han er min lille trold, men lystrer på den måde! Aldrig! Han er en spids-hund til næsetippen, og gør kun hvad han selv synes han bør, han skal absolut tirre alle hunde, kan ikke høre hvis han først får øje på andre hunde, han hugger ting, han hader dyrlæger, han gør i haven, han går sin vej hvis træningen keder ham, han stjæler mad hvis han kan komme til det - kort sagt, er han en lille pestilens, men jeg elsker ham. For når han så kommer når jeg kalder, går forbi min søsters legetøj uden at stjæle, sidder pænt og venter på mig, gennemfører en agility-bane med UG+ og leger i fuld firspring med sine venner i hundeskoven. Så er det bare det mere tilfredstillende, og ens hjerte svulmer lige det ektra af stolthed. For ja, han er en trold, men han er min lille trold smiley


  • #4   7. jul 2012 Ooohh sorry - jeg smuttede til fødselsdag ; )

    Jeg vender tilbage i morgen =)


Kommentér på:
En servicemindet hund - heldigvis!

Annonce