{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
750 visninger | Oprettet:

Bella's første løbetid.. {{forumTopicSubject}}

Hej Hg

Jeg har min første tæve Bella, hun er lige kommet i løbetid, jeg har lånt nogler bøger og surfet nettet men jeg har stadig lidt spørgsmål.. Hun bløder lidt så hun er jo altså i løbetid, det startede for 4 dage siden, vores hanhund Buster viser ingen interesse overhovdet og alt er som det plejer, de skal så ikke sove sammen eller være sammen uden opsyn det næste stykke tid, men hvornår er det nu lige at hun kan blive drægtig? hvad er jeres erfaringer, er det nødvendigt at lade den ene blive passet ude.. ? Generelt skirv gerne alt i ved om drægtighed, det er min første tæve så jeg skal lige lærer det :S Tak smiley Trine.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bella's første løbetid..
  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
    #2   5. jul 2012 Hold dem fra hinanden hele tiden - det tager kun få sekunders uopmærksomhed for uheldet at ske, det var den måde mine lavede ups-hvalpe sammen.

Det bedste er at smide en af dem på ferie.

• #3   5. jul 2012 Ja det er jo det.. Så må jeg hellere forberede noget pasning af Buster.. Så er vi på den sikre side.. smiley

• #4   5. jul 2012 Ville Bella blive stresset hvis hun skal passes ude mens hun er i løbetid? ..

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
    #5   5. jul 2012 Det ved jeg så ikke, men det er de færreste der gider passe en tæve der går og bløder alle steder.

• #6   5. jul 2012 Nu er mit hus indrettet efter hundeholdet...Så når en tæve kommer i løb, og min evnt. hanhund viser interesse, dagen kan være forskellig fra tæve til tæve, ja så bliver han lukket for sig selv i et værrelse, han stresser selvfølgelig meget og spiser intet de dage hun er højløbsk, det længste antal dage vi har været på er 9 dage....

• #7   5. jul 2012 Tæven bør blive hjemme - på den måde tager kun du ansvaret for hende under løbetiden..

Hun må ikke slippes løs, kan ikke lege ubekymret med andre, hilsesituationer bliver en pest - i tiltrækker jer en masse uønsket opmærksomhed fra fremmede hunde uden line..

Og så er der den søde duft af løbetid, blodet og en tæve med hormonforstyrrelser..

• #8   5. jul 2012 Okay Nina, det lyder som om du ikke syntes den tid er den bedste smiley

Min tæve har dog ikke (endnu) vist tegn på hormonforstyrrelse, men det kommer jo nok smiley
    Hvad med motion? Skal jeg gå mere eller mindre med hende under løbetid?

• #9   5. jul 2012 Når det nu er den første løbetid og du ingen erfaring har med hvornår hun er højløbsk vil jeg anbefale at du allerede nu skiller dem ad hele tiden, så du undgår en upser. Normalt vil tæven kun parres når hun er højløbsk, og det kan variere en del fra tæve til tæve hvornår hun er det. Herhjemme skiller jeg dem ad stort set fra dag 1, medmindre jeg står lige ved siden af dem..
    Du kan sagtens motionere hende som du plejer, men husk at beholde hende i snor og hold dig væk fra friløbsområderne.

• #11   5. jul 2012 Kathrine, nu syntes jeg ikke jeg har efterspurgt en bedømmelse på om min hund er ulovlig eller ej. Hun er ikke en forbudt race og jeg har papirene på begge forældre dyr. Vi har ingen intentioner om ay få hvalpe på hende, udelukkende af den grund hun er en blandingshund, jeg syntes der er rigelig med ups hvalpe på gul og gratis osv. Men det er også underordnet, jeg bliver bare irriteret når folk dømmer min hund udfra nogle få billeder.

Der bliver dog heller ikke tale om sterilisation på nogen måde. Jeg har selv arbejdet hos en dyrlæge og alt andet lige skal min hund altså ikke steriliseres, (ikke før de har fundet en mere skånsom måde at gøre det på, ihvertfald). Vi har et stort gæstehus og der flytter jeg så over med bella mens hun er i løb.. det er vist det nemmeste(og sikreste!, kan jeg høre) smiley Tusind tak for rådene! Jeg vil vogte over hende som en høg smiley

• #12   5. jul 2012 Jeg er bare ved at få pip af alt den snak om forbudte hunde. De fleste (normale) mennesker har vist forstået budskabet. Det var stadigvæk unødvendigt at sætte min hund i forbindelse med listehunde. Det er ikke det tråden handler om smiley Tak for rådene smiley

Kommentér på:
Bella's første løbetid..

Annonce