{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

" Vi har ikke tiden............." {{forumTopicSubject}}

..........Det ser man rigtig ofte skrevet i annoncer, hvor man har valgt at sælge sin hund......." Vi har ikke tiden den kræver.........."
Det er jo noget vrøvl!
Hvorfor ikke bruge tid på hunden (som regel en hvalp/unghund) i stedet for at stene foran computeren/fjernsynet ?
Hvor meget tid kræver en hund ?
- og her tænker jeg ikke på en hund, man har købt for at bruge til andet end en sød familiehund.
Lad os sige at en hund kræver fire gode ture om dagen. Sammenlagt 3 timer.
Så har man stadig 21 af døgnets timer tilbage.
Så kan man bruge, ialt ca en time på anden aktivetet.
Så har man altså stadig 20 timer tilbage på alt det andet man laver. Er man en familie, kan man tilmed skiftes til at gå ture og aktiverer hunden.
Når jeg ser den slags annoncer, omskriver jeg det til " Vi orker/gider ikke bruge tid på hunden- vi troede at det bare ville være sjovt og hyggeligt, men glemte at det er HVER dag, man skal tag sig af kræet"

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  " Vi har ikke tiden............."
  • #1   4. jul 2012 Nogle gange er der ting der er vigtigere end en hund, og hvis de ting bliver dominerende, så hunden som hovedregl har sidste prioritet, så er det vel en ganske fin beslutning at finde hunden et nyt hjem...
    og nej det er ikke altid man kan se hvordan ens liv former sig om et år.

Som et eksempel fødte jeg for tidligt, hvilket betød at jeg og barnet var indlagt i 4 uger ( og det er relativt kort tid )
    Sygehuset ligger ca 60 km fra vores bopæl.. min mand arbejdede ca 60 km fra bopælen, men i en anden retning end sygehuset....
    Vores hunde blev i den grad forsømt i den tid og hele situationen sled enormt meget på os alle sammen, og hvis vi havde kigget på en længerevarende indlæggelse, så vil jeg ikke afvise at vi var kommet af med hundene.

jeg ved godt det måske er en ekstrem situation, men jeg synes ikke det er fair at erklære andre for dårlige / useriøse fordi de vælger at komme af med hunden..Uden man i øvrigt ved andet end hvad der står i en salgsannonce

• #2   4. jul 2012 Jeg overvejede at omplacere Floyd, da jeg ikke havde tiden, på grund af uforudsete ting, da han var hvalp

At du så mener det er noget vrøvl...tjaa...det er jo så din mening

• #3   4. jul 2012 Jeg tænker det også ofte. Er der kommet en pludselig ændring i deres liv - nyt arbejde, alvorlig sygdom eller lign., så er det jo fair nok, men når man vælger at erhverve sig en hund, synes jeg ligesom man burde tænke lidt længere end "ih hundehvalpe er nuttede!", og tænke på, om man også har lyst, tid og overskud til at lufte hunden, aktivere den, træne med den om en måned? Et halvt år? Et år? Osv. - som det ser ud lige dér. Som sagt kan man ikke tage højde for pludselige uforudsete ændringer.

Og så desuden tænke over hvilket aktivitetsbehov den hund man vælger, har.

• #4   4. jul 2012 Synes det er at dømme lige hårdt nok smiley
    Man skal huske at man ikke kender de mennesker der skriver annoncen, ej heller deres baggrund for at de ikke har tid smiley
    Og det er egentligt ikke fair, at man skal krænge hele ens privatliv ud på internettet, bare for at retfærdiggøre at man vælger at komme af med sin hund.

Der er selvfølgelig nogle af dem som du refererer til, men det er altså langt fra alle der er sådan.
    Hellere at de indser at de ikke kan give hunden det den fortjener, end at beholde den og den så en endnu mere kummerlig tilværelse....så har den da bedre af at komme til en familie/person der har tiden og interessen i at opfylde det hunden kræver/fortjener smiley

• #5   4. jul 2012 Den eneste, der kan træffe den slags afgørelse er personen selv. Det synes jeg ikke det er nødvendigt for andre at bedømme.

• #6   4. jul 2012 Selvfølgelig kan der ske uforudsete ting i livet- og så må man prioterer...........
    Og ofte er det så hunden man vælger at skille sig af med.
    Men hvor er det dog tit, at folk ikke sætter sig ind i det at have hund/andre dyr. Man køber bare og så forventer man at hunden/dyret skal forstå, at man altså ikke liiige har tid til at gå tur med den idag, eller i morgen.
    Og det kan hunden selvfølgelig ikke forstå, og efterhånden opstår problemerne så, og så er det at man indser, at man nok ikke skulle ha haft hund alligevel.
    Jeg har som sådan ikke noget imod at hunde skifter hjem- de fleste hunde tager bestemt ingen skade af det.
    men jeg har noget imod, at man fravælger at tag sig af sin hund (og her taler jeg ikke om, at man er blevet indlagt på hospitalet, sat i fængsel, fået et sammenbrud eller noget i den retning). Jeg hentyder til de mange, der skriver " Vi må indse, at vi alligevel ikke har den fornødende tid til hunden" og i den dur. Det `pudsige`i det, er at de finder ud af det, når hunden er 7-12 mdr gammel

• #7   4. jul 2012 Min kæreste og jeg.. var ved at gå fra hinanden... Hvis vi havde gået fra hinanden, så skulle en af hundene sælges.. Fordi jeg kan ikke tage mig af en hund, og mig selv..

- Dvs.. Det er dovenskab?

• #8   4. jul 2012 Hvorfor skal du blande dig i, hvorfor folk ikke har tid til deres hunde?
    Du skriver at det er ok, hvis folk er på sygehuset, i fængsel eller er gået psykisk ned..
    MEN tror du folk som er i fængsel, har en depression eller lign reklamere med det?
    Du kan ikke vide hvad der præcis ligger bag "vi har ikke længere tiden"..
    (indlæg redigeret for tastefejl)

• #9   4. jul 2012 Just... Mind your own god damn buisness..

• #10   4. jul 2012 Godt nok en grov anklage.
    - Synes ikke man kan udtale sig, medmindre man rent faktisk ved, hvad der ligger bag udtalelsen.
    Men den med pladsen og ''Vi vidste ikke, den ville blive så stor'', den kan jeg godt nok også blive lidt irriteret over. For sådan noget undersøger man da i forvejen.... eller?

• #11   4. jul 2012 Kathrine: Netop. Jeg bliver sur, når de ikke ved, hvad den race, man selv har anskaffet sig, kræver af stimulering og plads.
    - Folk må lære at undersøge sådanne ting inden de bare køber den første og den bedste hvalp på kræmmermarked.
    Bare lige for at overdrive lidt.

• #12   4. jul 2012 det er jo heller ikke alle der er opvokset med hund, og ikke ved hvad det kræver at få en hvalp i huset, det kan man jo ikke 100% læse sig til. Jeg er opvokset med hund, men har aldrig deltaget i aktivering og pasning, da det var 'min far's hunde'. Jeg fik dælme et chok da jeg stod som 1. gangs hundeejer men jeg holdt heldigvis ud, men det er jo ikke alle der kan finde de resourser, og så er det da bedre at gå den vej i stedet for at hunden bliver taberen og ikke får det godt!

• #13   4. jul 2012 Karin: Nej, men man kan da læse sig frem til en lille smule af det - Tale med andre hundeejere, snakke med opdrættere.
    Man kan altså godt lave en lille smule arbejde for at regne ud, hvad en hund kræver.

• #14   4. jul 2012 umiddelbart ser det ud til at TS ikke lige har med i regnestykket at ikke alle hundeejere kan gå og fede den derhjemme 24-7..............

det 'fine' regnestykke holder jo slet ikke hvis man ikke lige er navlepiller derhjemme, men istedet er nødt til at skaffe mad på bordet hver dag.

• #15   4. jul 2012 Navlepiller *GGG*

• #16   4. jul 2012 det er jo i grunden det som TS lægger op til smiley

Personligt kan jeg sgu godt mærke at mit overskud til hverdag ikke er det samme som nu, hvor jeg har ferie... skal tidligt op og kommer sent hjem... og skal så tidligt i seng for at kunne komme op om morgenen - så er der dælme ikke mange timer tilovers.

• #17   4. jul 2012 Wuh, jeg er en af dem der feder den derhejmme 24/7.. -.-'

• #18   4. jul 2012 Kathrine N - hvad under bæltestedet er der ved det?

For så synes jeg ligeledes at TS ryger under bæltestedet med sit regnestykke.

• #19   4. jul 2012 Kathrine, for at citere min gode veninde: læs hvad jeg skriver og ikke hvad du TROR jeg skriver!

Jeg har intetsteds hentydet til om TS arbejder eller ej - for det ved jeg ganske enkelt ikke... og jeg er egentligt osse ligeglad.
    Jeg har udelukkende kommenteret på at det regnestykke IKKE lægger op til at folk har andet at lave end at gå hjemme.
    Og selv om jeg for ikke ret længe siden gik hjemme 24-7, så finder jeg det ret så ensidigt og provokerende at der lægges op til at man da SELVFØLGELIG har hele døgnet at bruge på sin hund. Det er i mine øjne fordømmende ad pommern til.

Kommentér på:
" Vi har ikke tiden............."

Annonce