Jack Russell Jack Russell
Hej HG
Jeg er for tiden på udgik efter ny hvalp. Og tror jeg har fundet det jeg søger i en Jack russell.
Søger nemlig en hund som er:
Lille ( helst under 15 kg )
En klog hund
Robust
Glad for at leg
Minimal pels pleje
--
Men har læst de kan være meget hyper aktive derfor går jeg efter en fra udstillings avlen.
Så vil kort høre om erfaringer med jeres valg af Jack russell og hvordan den er.
Og om den kan lære at slappe af.
Og om der er andre racer som i tror der passere til mine krav af hundevalg
Takker på forhånd
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.032
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.963
Syntes nu også din beskrivelse passer på en DSG, sådan en har jeg, hun er klog, elsker at lege, og har kort pels, skal ikke børstes eler lign. robust, ja min er så fimse-fin, men hun ligner heller ikke andre DSG´ere på kropsbygningen
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.938
Men en dsg som jeg selv har vil også være et godt bud, ik så stædig som jrt'en. Heller ikke så hyper som jrt'en.
Hvis det er en dsg det falder på vil jeg heller end gerne anfale en eller flere opdrætter, jeg skal ik selv ha hvalpe før en foråret næste år. Måske til vinter, det kommer an på løbetiderne.
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.508
Jeg synes du skal overveje om det virkelig er udstillingslinien du skal gå efter og bestemt også hvilken klub du vælger at købe fra, for der er 5 og kun én har avlsrestriktioner endnu. Ved at vælge brugslinier får du også et bedre billede af sygdomsforløbet, for kan den ikke bruges på jagt, bliver den automatisk udelukket fra avlen. Dvs. ingen dårlige hofter, løse knæskaller og løse linser. Vælger du derimod udstilling, kan "fejlene" godt være skjulte i længere tid uden at det kommer til udtryk på hunden. Men du kan sikkert også allerede se på hundeweb at det ikke er et generelt problem.
mar 2009
feb 2009
Følger: 17 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 29 Svar: 611
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.930
mar 2009
Jack Russell