{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.982 visninger | Oprettet:

Kasteration af schæfer {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg ved godt at det måske lyder dumt (: men nu spørger jeg lige her inde alligevel ..

Jeg har min dejlige schæfer ( Diesel her inde ) som jeg ikke kan bestemme mig for om jeg skal kastere .. selvom det nok ender med det ..

Men mit spørgsmål er så at hvis jeg kastere ham som 16-17 månedes, vil han så blive så stor som andre han schæfere eller vil det gøre at han ikke bliver helt så stor ? Og vil det forvirre ham mere ang. hans hormoner ??

Håber nogen her inde kan hjælpe mig lidt med at få et ordenligt svar på det (: (selvom det nok er et dumt spørgsmål )

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kasteration af schæfer
  • #1   24. jun 2012 Hvorfor vil du kastrere ham... Det er jo grunden der er den vigtigste, og ikke bare at gøre det for at gøre det.

• #2   24. jun 2012 Hvad er årsagen til dine overvejelser? Fejler han noget?

• #3   24. jun 2012 For det første er han meget ustyrlig lige og helst over det hele, hele tiden ved godt det går væk med tiden når han bliver ældre og sådan noget .. jeg bor også hjemme ved mine forældre lige nu som har moren til min hund.. og til sidst jeg regner ikke med at skulle bruge ham til avl .. så egentlig er der ikke så meget grund til det ikke at kastere ham .. men vil helst han ikke bliver det .. men puha et bøvl der kommer når Diesel's mor kommer i løbe tid..

• #4   24. jun 2012 Prøv at læs her:

http://www.omhunden.dk/html/kastration_af_hunde.html

Det er ikke uden omkostninger at kastrere en hund - derfor er det rigeligt med grunde til at lade være.

Dit første problem løses ved at opdrage hunden.
    Det andet ved at holde ham væk fra løbske tæver
    Det tredje - samme som nr. 2.

• #5   24. jun 2012 Tro mig kæmper en kamp med ham lige nu ..både med hjælp fra hunde træning i DCH og træning her hjemme med ham .. men det er som om der bare er andre ting i hans hoved det er sjovere for tiden ..

Det bliver bare lidt svært at holde ham fra løbske tæver efter som jeg bor med hans mor som kommer i løbe tid til august ..

• #6   24. jun 2012 Jo jo, det er langt lettere bare at skære i hunden...

Har du læst links?

• #8   24. jun 2012 Nu har i jo valgt en hanhund og en hvalp.. som nu er blevet unghund. Det kræver en masse opdragelse og træning, som du godt ved.

Der er ikke andet for at hænge i.... og han skal nok blive en god hund, når han bliver voksen.

Lad være med at kastrere, når der ikke er en god grund.

• #9   24. jun 2012 Nej nej jeg boede ikke hjemme da jeg købte ham af min mor .. det gik galt mellem mig og min kæreste og har pt ikke andre muligheder end at bo her lige nu..
    Det var mine forældre der mente det ville være bedst at kaserere ham .. Ja har læst linket og hvis min forældre vil have jeg kastere ham kan jeg jo kemisk kastere ham (: så når jeg engang flytter igen er han ikke blevet skåret i og jeg kan stadig beholde ham som en han hund hvis jeg fortryder (:

Jeg Hænger skam også i men nøj hver er det svært nogen gang (:

• #10   24. jun 2012 Det skal nok dæmpe sig.Bare rolig. Men der må forventes bestemte tidspunkter på året hvor de er mere "fims" oppe i hovedet. Men det er jo naturligt. Så skal de bare køre mere trætte end normalt. Det virker ved min hanhund. Jeg vil heller ikke kasterere når hunden ikke "har gjort noget forkert".

• #11   24. jun 2012 Katrine... ja og pas på med at komme med kommentarer, som ikke kan bruges til noget... du kan da bare skrive din mening ang. kastration!!!!

Men ja hvorfor lave sådan et indgreb på en hund, som intet fejler ud over at have dens alder imod sig ?????

• #12   24. jun 2012 Ja kunne jeg godt høre hehe
    men i teorien ville jeg godt lige høre lidt mere om det end jeg havde fået af vide .. og det fik jeg (: men nu ser jeg hvad der sker .. hvis han bliver kastreret er det det han bliver (: eller også bliver han ikke (:

Og hvis folk ikke bryder sig om det kan de egentlig lade være at læse det (: men syntes faktisk at de skrev meget pænt alligevel så jeg siger tak for alt den ekstra viden jeg har fået (: vil give mig til at over vejer endnu en gang hvad han skal men lige nu tror jeg nok det bliver en kemisk katration så kan jeg se hvordan han reagere og stadig fortryde hvis det ikke hjælper (:

• #13   24. jun 2012 Linette.. netop.. man gør jo bare, hvad man har lyst til med sin egen hund.

Jeg kan jo være fuldstændig ligeglad, hvad folk gør med deres hunde.... og kommer blot med min mening smiley

• #14   24. jun 2012 Det var også det jeg ville have folk gjorde (: men der er forskellige måde at komme med sin mening på (: jeg vil gerne have en meningen men gider ikke hvis det går hen og bliver sådan at jeg føler jeg gør alt ting forkert men hvis man kan komme med sin mening på en ordenlig måde vil jeg hellere end gerne høre den (: Hvis jeg ikke ville høre andres mening ville jeg ikke skrive her inde jo (:

• #15   24. jun 2012 Jaaa det er ikke altid lige pænt hvordan folk leverer deres mening, men omvendt er det heller ikke altid alle trådstartere der tager det pænt.

Men synes du tog det rigtig rigtig pænt. Det er jo også dit valg i sidste ende.. =)

Det er vigtigt at komme med ros istedet for altid med kritik =) Det er JEG ihvertfald blevet bedre til..

• #16   25. jun 2012 Hehe jah har lært her inde at man en gang i mellem kan få ikke så pæne meninger og enten ignorere jeg det eller også svare jeg bare som om de ikke skrev surt (: men sådan er det jo her inde med så mange forskellige mennesker (:

• #17   25. jun 2012 Hvad med at lave en hundegår, hvis der er plads til det. Så kan enten hanhunden eller tæven stå der i de 3 uger. Desuden er det ikke altid at en kemisk kastration viser samme billede som en rigtig kastration.... så det kan man ikke regne med heller.... Jeg tror nu også mere på opdragelse... man kan SAGTENS lære en hund at den skal passe sig selv uanset om der er tæver i løbetid i nærheden.... ellers er også børnegitter som en mulighed....

• #18   25. jun 2012 Jah det er rigtig (: vil lige snakke med min mor om det når hun en gang kommer hjem fra hendes ferie i de varme land (; super snyd .. hehe Men tror også jeg vil kemisk først og se hvordan det går (:

• #19   25. jun 2012 Det skal jeg nok (:

Kommentér på:
Kasteration af schæfer

Annonce