{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.357 visninger | Oprettet:

Byhund eller ej {{forumTopicSubject}}

Bare en tanke herfra på en torsdag aften.

Hvilke hunderacer mener du er "gode byhunde" og hvilke racer egner sig absolut ikke til at bo i byen?

Selv vil min egen Mickey, som er labrador / ruhåret hønsehund, slet ikke du' til storbyen. Han skal have sine marker at rende på, sin skov og sine musejagter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Byhund eller ej
  • #1   21. jun 2012 Chihuahua og Chinese Cresteds er udmærkede byhunde.
    Vil sige at de fleste små selvskabshunde vil klare sig udmærket som byhund smiley


  • #2   21. jun 2012 Det handler vel om at give den nye indtræk/dufte, aktivere den osv. ligemeget om man bor i by eller på land.. Så i bund og grund vil jeg da mene alle hunde kunne være byhunde..

  • #3   21. jun 2012 *Indtryk, sorry smiley

    Min egen lab blanding elsker også skoven, marken og sportspladsen hvor hun rigtig kan løbe og lege, men hvis vi havde boet i byen og hun var vokset op med det er jeg sikker på hun ville elske parken, gågaden, osv. lige så meget :o)


  • #5   21. jun 2012 er helt enig i det Anne P skriver. Dog vil jeg sige at der er nogle racer der ikke er så gode til lejligheder, du skal nok undgå alarmhunde. Jeg ville nødigt have mine to buhunde i en lejlighed, de er meget alarmerende.

  • #7   21. jun 2012 Bella er jo en cocker og hun er en super byhund smiley men nu bor vi også ret godt placeret i Vejle, med kun 10 minutter på gå-ben til skoven og går man gennem skoven, ender man ved stranden.

    Vi bor i et byhus med have og det passe vist fint til pelsdyret smiley


  • #8   21. jun 2012 Uha Anne P tro mig jeg har virkeligt trænet men lige lidt hjælper det. jeg kender andre herinde fra der har nøjagtigt samme problem med deres buhunde. Der er nogle af de alarmhunde der bare er virkeligt svære at stoppe, min samojede kunne jeg træne mig ud af det meste alarm, men de to tøsser jeg har nu er totalt umulige når vi er hjemme, de passer ligeså meget på ovre hos naboerne som de gør her.

  • #9   21. jun 2012 Vi bor vel lidt i byen, og vi har en fransk bulldog, hvilket er helt super - men vi har så også en lille have og har mulighed for at køre til stranden, skoven, hundeskoven osv - og jeg ville ikke byde hende at bo i byen, hvis vi ikke havde mulighed for noget af det smiley

  • #10   21. jun 2012 det eneste sasha mangler som landhund der er flyttet til storbyen i en alder af 6,5 år er en have - og jeg ved ikke engang om det ikke er mere mig der mangler den have. MEN jeg ville ikke føle jeg kunne give hende nok hvis ikke det netop var at vi har gode grønne områder tæt på.

    hvis jeg fx boede i midtbyen og der var 10 min gang til græs, og en længere tur i bil til et sted hun måtte løbe fri, så ville jeg ikke kunne opfylde sashas behov,

    tror det intense (midtby i storbyer) byliv hvor der ikke dagligt køres til store grønne områder er mere egnet for deciderede selvskabsracer der ikke indeholder samme grad af spor eller jagt, eller har brug for de samme energiudforldelser...

    men igen, det skulle komme an på en prøve, sasha har vist ikke det typiske københavner hundeliv....


  • #11   21. jun 2012 Baily er "vokset op" i morbærhaven i Albertslund. Jeg vil sige at det faktisk er et utrolig ideelt sted for mange hunde. 100 m. fra vestskoven med mulighed for at rende frit. Vi havde "fælles" lukket have, hvor naboerne havde det fint med at Baily rendte løs. Hegnede dog "mit eget" stykke ind, så jeg kunne ha hende der, uden 110% opsyn hele tiden.

    Idag bor jeg i en 4 værelses på 117 kvm. - på 3 sal. Og med en lille baby kan det da være sit at skulle op og ned, op og ned.. Men Baily synes det er fint nok, for vi er stadigvæk tæt på vestskoven, og andre gode grønne områder.. Hun har stadigvæk "have".. I og med at folk har det ok med at hun render lidt løs og snuser rundt, fordi hun aldrig genere folk - og jeg altid har opsyn med hende smiley Og dem hun "genere" er de folk hun kender og som selv kalder på hende.

    Jeg ville ikke byde nogen hund at blive "fortorvs hund".. Jeg synes det er synd hvis en hund ikke kan få lov til at "strække ud" og spæne lidt krudt af og den altid skal være i snor..

    Men hvis man sørger for at aktivere dem og tager dem med i parker osv. Så burde stedet man bor jo ikke rigtig spille nogen rolle. Kender flere der har store hunde i 1 værelses lejligheder - men de bliver super godt aktiveret hver dag og er trætte og slapper af når de er inde. Også betyder pladsen jo ikke det store.


  • #13   21. jun 2012 malu, hvis det er fra hvalp ja, men at gøre en gårdhund på 5 til en fortovshund i storbys centrum, er nok for voldsomt.... bare sådan noget som at gå i snor kan være helt uvant, så det vile i hvert fald potentielt kunne kræve meget træning

  • #15   21. jun 2012 rigtigt smiley

  • #16   21. jun 2012 Helt enig med Kathrine N

  • #17   21. jun 2012 det er det jeg tænker, og så tror jeg der er nogle racer der ville klare sig bedre end andre (selvskabdracerne) men afhængig af hvor meget de bliver tager til andre steder med mere luft og mulighed for at løbe fri

    jeg har luftet to hunde på østerbro tæt på kongens have, mops og griffon blandinger, de havde lille bitte have, der var en hunde lege gård på 30x30 meter tæt på og så blev de luftet i kongens have og det der der ligner en stjerne oppefra

    jeg tror egentlig de to hunde havde det fint med de forhold
    men bevæger man sig tættere mod byen er de jo også hunde, og her er bare ikke rigtig grønne områder af samme størrelse indenfor rimelig gå afstand


  • #19   22. jun 2012 Jeg har to små hyperhunde - dsg / jrt blandinger... Vi bor inde midt i centrum. Det går ganske glimrende smiley Ikke dermed sagt, at de ikke ville elske at bo på landet.

    Jeg er 100% af den overbevisning, at alle hunde kan bo i byen, så længe man sørger for aktivering, motion og oplevelser...

    Men en ældre hund der har boet hele sit liv på landet, det ville være synd at flytte den ind midt i centrum... Mine kan jo sove ved siden af en gravko der starter uden at vippe et øre... fordi de er vant til trafik og des lige...


  • #20   22. jun 2012 Jeg vil så lige smide fingrene ind i ilden og sige at jeg nødigt ville have nogle af mine to buhunde i en lejlighed, de er bare for vogtende/larmene til trods for meget træning af at afgrænse deres drifter og det har de været fra de var helt små.

  • #21   22. jun 2012 Watson er vokset op i indre Kbh. Det synes jeg gik OK. Han er til den larmende side, men mine naboer har aldrig klaget.

    De fleste sheltier som jeg kender, er ikke lige så lamrende som ham, så jeg er egentligt ret tryg ved at anbefale sheltien. Den kræver dog en del aktivering - men det kan man jo sagtens i parkerne i indre by, og på træningspladserne ude omkring. Det gjorde jeg da. smiley


Kommentér på:
Byhund eller ej

Annonce