{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

Jers erfaringermed kennelhoste?? {{forumTopicSubject}}

Så er den gal igen her hjemme, først 1 månede med borrelia, og blev medicinfri søndag morgen, han har været så frisk, har taget 8 kilo på igen, har fået rigtig mange kræfter, så alt i alt rigtig godt.

Men men så igår da jeg havde fri fra arbejde, var jeg omme og ville hente hundene fra deres hundehave, og de bliver selvfølgelig rigtig glad for at se mig, Enzo rejser og begynder at gø af glæde, men så begynder han at hoste slem, og lave bræklyde, men kaster ikke op, får ham med om i gården, give ham noget mere vand, han drikker fint, men hoster så igen, kigger i halsen, men kan ingenting se, jeg panikker en smulge, kigger på klokken, og der er en ½ time til dyrlægen lukker, så ringer med samme, og jeg skal komme nu. Kommer frem til dyrlægen, og han ryster en del, men efter et stykke tid falder han til ro, og ryster ikke mere, han hostede lidt i bilen, men over ved dyrlægen ingenting, mig og dyrlægen går en tur med ham, så vi kan se hvad der sker, men ikke en prut, han er frisk, han er meget opmærksom på en hund på den anden siden af hækken, går tilbage, og her tilbyder hun hma lidt mad, som han meget fint spiser, og ser glad ud, hmmm føler mig en smulge dum, når men hun tjekker ham igennem, lytter på hjerte, lunger osv, tager hans temp, som er helt normalt, slimhinderne ser fine ud, ja ingenting. Hun prøver så at fremprovkerer hans hoste, ved at trykke lidt på luftrøret, og der kom lidt, men i nærheden af det der hjemme.
Hun mener det kan være kennelhoste, og jeg får lidt hostestillede med hjem, og hun vil ikke gøre mere, når han ikke virker mere syg/plaget af det, selvfølgelig med besked på at komme igen hvis det bliver være, eller han bliver rigtig skidt...
Hjem kommer vi, og der var ingenting, vi hente vores anden berner, og gensynsglæden er store, så de fare ud og begynder at lege, eller ikke her er der noget, OVERHOVDET!!!! vi kommer ind, de får aftensmad, han spiser som han plejer, de ligger sig, og han puster en del, men samlige man ham med den anden så ikke stor forskel. Da kl bliver 22 vil jeg lukke dem ud og tisse af, og da han rejser sig, begynder han igen, men ser frisk ud, og holder også op igen, og der har ingenting været inat.
Idag frisk som han plejer, har spiste, drukken osv, og ingen hoste, indtil for en time siden, hvor jeg kalder på ham, og han løber hen til mig, og så hoster han igen, og laver bræklyde..
Muligt der er kennelhoste, men ved ikke hvor han skulle får det fra, i alt den tid han har været syg,( lidt over en månede) har han kun været hjemme, hos dyrlægen, og ved mine svigerforældre. Mine svigerforældres hunde har det ikke og er vac i mod det, der har ikke været andre hunde hjemme ved os, så hvis det er så er det kun hos dyrlægen..
Spurgte igen ind til hjerte-lungeorm, men det mente hun slet ikke det var, også fordi en af de blodprøver han har fået taget, viste ikke tegn på det, (nej den kan ikke give et 100% svar, men kan give en lille ide om det er det) Men jeg var velkommen til at komme med 3 afføringes prøver, som de ville sende ind.
Så det gør jeg nok, problemet er bare, af jeg først kan starte idag, og hvis det er fra 3 dage. lander vi på lørdag, medmindre man kan bruge en fra igår????
Men hvad tror i ?? Ved godt i ikke er dyrlæger, men kunne være i havde en god ide..
Undskyld det blev så langt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jers erfaringermed kennelhoste??
  • #1   21. jun 2012 Min Dina fik kennelhoste sidste år. Hun rømmede sig og nøs, men opførte sig ellers helt normalt.
    Faktisk gik jeg til dyrlægen, fordi jeg troede, at hun havde fået et græsfrø op i næsen. Det viste sig så, at hun havde feber og kennelhoste.
    Kennelhoste er en fællesbetegnelse for en luftvejsinfektion. Den udarter sig forskelligt, og ikke nødvendigvis med hoste, og er meget smitsom.
    Jeg aner ikke hvordan Dina fik det, for hun havde ikke haft særlig meget kontakt med andre hunde, kun gået tur sammen med de andre hunde i klubben, i snor og snuset de samme steder som dem.

• #2   2. jul 2012 Han kan sagtens have fået det ved dyrlægen. Det lyder meget som kennelhoste, det du beskriver. Cocio havde kennelhoste da vi fik ham (6 år gammel fra uansvarlige mennesker) og da vi var ved dyrlægen med ham, blev vi bedt om at løfte ham op så han i det mindste ikke var i kontakt med gulvet, da kennelhoste smitter både gennem luften men også gennem savl. Til gengæld er det nemt at behandle.. Cocio fik antibiotika i 10 dage og så var det mere eller mindre væk; han hostede stadig lidt efterfølgende, men det var fordi han havde haft det så længe at hans luftrør var irriteret.

Kommentér på:
Jers erfaringermed kennelhoste??

Annonce