vizla vs Islandsk fårehund {{forumTopicSubject}}
Mig og kæresten snakker hund...dog om nogle år først..
Vi/jeg (det er mig der mest vil ha en og mig der for hovedansvar for den) har undersøgt meget omkring den islandske og har besøgt et par stykker, og det er en skøn race...lige minus det der gøen..
Vizlaen er vi begge intra i også, har dog ikke mødt nogen endnu, kun læst om den..
Hvordan vil i beskrive dem i forhold til hinanden?
Det skal være en familiehund, (børnevenlig), den skal være glad for at træne, og lære ting, jeg elsker at gå, og går tit ture i skoven eller bare rundt omkring, elsker at komme ud og bevæge mig.
dvs den må gerne være aktiv, men skal også kunne finde ro når vi er rolige.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1331 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.778
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.975
Vi holder foreløbig på den islandske som passer perfekt til os...lige minus dens gøen, men det må jo arbejdes med...
men derfor skader det jo ik at undersøge markedet videre, kan jo ske man finder en anden der passer til os også..
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 245 Svar: 9.461
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 48 Svar: 877
derudover synes jeg de virker til at skulle aktiveres mere (med spor osv) for at trives og for ikke at blive destruktive og "vilde", og ja for at fungere som familiehund.
Den islandske lyder oplagt til jer. sørg for at vælge en hvalp fra et kuld af rolige forældre, der ikke er for gøende. Det er meget forskelligt hvor meget de gør, og det er mit indtryk at det er ret arveligt. Eller også er det morens prægning, der er afgørende. Altså en gøende mor = højst sandsynligt gøende hvalpe.
vizla vs Islandsk fårehund