{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

Så er Milo kastreret {{forumTopicSubject}}

Det blev han i dag, og hold da op hvor jeg frygtede det. Fuld narkose, intubering, snit og slatten hund. Hver gang jeg har talt med dyrlægen om det (jeg har ringet 3 gange og snakket det igennem inden vi kom med ham), så vrælede jeg bare.
- Ja det er bare en kastration, men Milo er ubetinget det vigtigste jeg har, så det var altså hårdt smiley

Men det er helt uden grund. Hold da op hvor klarede han det flot!! Sagde ikke en lyd, gik frivillig med, og lå bare så fint i opvågningen da vi kom tilbage. Logrede med halen da han så min kæreste, men rejste sig self. og kom ud da han så moar :))
(og hold da op hvor jeg vrælede)

Sygeplejersken sagde, at han nok ville lægge sig hjem og bare sove resten af dagen, men de kender tydeligvis ikke Milo smiley Han gad da ikke sove. Ville bare ud i haven og ligge og kigge.
Nu ligger han dog og putter på en dyne, med et tæppe over sig, fordi jeg kaldte ham ind. Hver gang han siger en lyd, så kigger jeg over på ham hehe, men puha hvor er jeg glad for at det hele gik godt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så er Milo kastreret
  • #1   15. jun 2012 dejligt smiley

• #2   15. jun 2012 Dejligt at høre smiley

Vi går også herhjemme og er ved at tage os sammen til at få bestilt tid til både Zambo og Bailaey som skal kast/steril.

• #3   15. jun 2012 Åh hvor skønt det er gået fint - jeg hader også når hunden min skal i narkose, men han har da overlevet de 3 gange han har været under..
    - Ikke at det nogensinde bliver nemt, og ved jeg nok skal nå at stresse inden han skal under igen (vorter og en kirtel der skal fjernes)..

God bedring med den lille karl; giv ham en ekstra pølse fra mig =)

• #4   15. jun 2012 Det tog også lang tid her at få bestilt den tid, men vi kunne ikke blive ved med at skyde det.
    Nu spiser han da også de 2 kiks jeg har lagt til ham, så det er da fremskridt. Men jeg tror jeg piller hans hule ned, for der kan jeg ikke se hvad han laver. Det ville være nemmere hvis han bare sov, for så vidste jeg da, da han ikke slikkede i såret.

• #5   15. jun 2012 Da Buster blev kastreret havde han for en sikkerheds skyld fået en bodystocking på fra dyrlægen (Det lille udvendige sår var kun "limet").

Buster var totalt upåvirket bagefter og tonsede rundt på Durecell-batterier som altid smiley

• #6   15. jun 2012 Vi spurgte også til sådan en bodystocking, men dyrlægen sagde at han kunne puffe den til side, så den ville givetvis ikke hjælpe (og så hader han tøj), så vi har fået sådan en "badering" med hjem til halsen i stedet, så han ikke skal have krave på.

Han er lige kommet ud i haven, leder efter sit legetøj, som vi jo har fjernet, og begyndte så at pive. Nu har han fået noget pølsesøg på græs.
    Om jeg fatter hvordan han kan være så frisk efter narkose.. Jeg er ved at gå i gulvet af træthed, men Milo han er bare vågen. Han ligger godt nok ned og putter når det er, men sover så absolut ikke.

Dyrlægen sagde også at vi skulle vente med gå-tur til i morgen, men det ved jeg ikke om vi kan når han er så frisk... Jeg tror han gerne vil ud og gå.

• #7   15. jun 2012 Nu sover han endelig! Mit lille pus. Men han har også både spist og drukket lidt, være i haven og blevet nusset, så han kunne roligt lægge sig.

Jeg tænker på om smertedækningen virker helt til i morgen? Hvad skal jeg gøre hvis han får ondt i nat? Vi har fået smertestillende med hjem, men dem skal han jo først have fra i morgen..

• #8   15. jun 2012 Hvis du synes han virker til at have ondt, så giver du ham smertestillende =)

Det er ikke gift jo, og en lille overdosering (med det han har fået fra dr dyr altså) sker der intet ved andet end en groggy hund =)

Hvilke smertestillende har han fået med hjem?

• #9   15. jun 2012 Det er Metacam 1 mg, står der på dem. Kender det ikke.

• #10   15. jun 2012 Metacam fik Kayser, der sker intet sært ved dem =)

Bare giv hvis du synes han virker smerteplaget; giv evt halvdelen (ved ikke hvad dr dyr har doseret) =)

• #11   15. jun 2012 Altså nu er jeg jo en pyllerfis, men jeg ved at Milos smertetærskel er høj, for for en sikkerheds skyld, så spørger jeg altså (og sikkert enormt dumt..) Hvordan kan jeg se om han har ondt? Piver han, halser? vader hvileløst rundt? Vi har aldrig prøvet det før, og jeg vil nødig stoppe piller i ham hvis han bare sukker højt..

1 pille om dagen blev der sagt, i 5 dage.

• #12   15. jun 2012 Uuuhh det er forskelligt hvad tegnene er..

Kaoz gisper, får lange mundvige og et fjernt udtryk i øjnene, bliver klistret (velcrohund) og ynkelig..

Min venindes ligger bare passivt og savler i stride strømme..

Forskelligt er det..

• #13   15. jun 2012 Ja jeg tænkte nok, at der ikke var et generelt svar på det.. Jeg må prøve mig frem. Og håbe at der intet bliver.

Lige nu ligger han i sofaen under dynen og drømmer smiley

• #14   16. jun 2012 Søvn er ikke-eksisterende i de næste dage kan jeg se. Vi har ikke sovet så meget i nat, for vi skal jo holde øje med at han ikke slikker i såret.
    Vi har en krave, men jeg syntes det er synd, at han skal sove med den om natten, og vi fik sådan en "badering" med hjem fra dyrlægen, men syntes den er meget stor til lille Milo... Og han kan ikke lide at have den på.

Han blev holdt i soveværelset i nat, fordi vi jo ikke kan høre ham i stuen om natten, men han stod bare og gloede i 2 timer og ville ikke lægge sig, men overgang sig da til sidst - det ville jeg sådan set gerne undgå igen i nat, for os alle sammen. Han viser lidt interesse for såret, men ikke meget. Skal vi tage chancen og lade ham sove uden krave, i stuen i nat?

Og så er hans pung hævet lidt op. Godt og vel ca. halv størrelse af hvad den normalt var. Er det normalt? Altså det er det vel nok, men dyrlægen sagde bare ikke noget om det. Han kan godt gå rastløst rundt, men putter også meget, så jeg tror umiddelbart ikke at han har ondt.

• #15   16. jun 2012 Pungen er afklaret, vi ringede til vagtdyrlægen, og der burde ikke været noget. Han er frisk, leger, spiser og drikker, og lod sig ikke mærke med, at min kæreste trykkede ham på pungen (den var meget blød.
    Dyrlægen sagde bare, at vi skulle holde øje med den, og ringe igen hvis han ændrede adfærd, eller den blev større.

• #16   16. jun 2012 Er der ikke sprøjtet noget bitter-halløj på?

Og ellers, så sov hvor han er vant til at sove.. Det er lettere for jer at omstille jer til en ny soveplads, end det er for hunden at ændre vaner =)

Fortsat god bedring =)

• #17   16. jun 2012 Nej det tror jeg ikke. Hun snakkede godt nok om at vi kunne få det, men han åd gladeligt tabascoen på tapetet da han var unghund smiley så jeg tror ikke det ville gøre så meget. Men generelt er han god til at lade det være.

Ja jeg overvejer faktisk at slæbe sengene ind i stuen, for at det ikke skal være løgn.. Det vil nok være bedst for alle parter smiley

Kommentér på:
Så er Milo kastreret

Annonce