645 visninger
|
Oprettet:
Er det normalt? {{forumTopicSubject}}
Jeg fik en hvalp i fredags og jeg har lige nogle spørgsmål.
1)
Han vil ikke rigtig spise, vi har prøvet 3 forskellige slags mad og flere forskellige slags godbidder.. Det er rigtig svært at træne ham når han ikke gider at spise. Han kan jo ikke få foderbold, lære tricks osv
Hvad kan vi gøre for at han vil spise?
2)
Han kan ikke gå i sele så vi har bare haft ham løs, men han er begyndt bare at løbe hjem hvis han ikke vil derhen hvor vi vil hen. Hvad kan vi gøre for enten at lære ham at have sele på eller ikke at løbe væk?
På forhånd tak!
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
Med hensyn til selen, så kan du lokke den med enten ros eller godbidder ( hvis du kan finde noget, han kan lide), og så langsomt vænne ham til selen. På, af, på af, på, spænd fast, af. Osv ^^ I hans tempo self.
maj 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 489
Min er ret sej for en hvalp men når vi bruger havetraktoren er han IKKE glad. Han ryster og er bange, men når den er slukket er der ikke noget
De første MANGE gange løb han bare hen til hoveddøren og sad der, helt alene. Nu er han blevet så god at han i det mindste ikke løber lige så snart den tænder
maj 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 489
Det med foderet er svær? Har du ikke noget foder som de brugte det sted du fik ham fra? Så starte med det hvis han vil spise det, og stille blande noget af det foder du vil bruge i? Ellers prøv at give ham noget råt?
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Mht med mad, så skal han nok spise, når han bliver sulten. Giv et godt foder og så giv ham lidt tid til at vænne sig til det. Prøv med kyllingekød til godbidder- det er mildt for maven, og det plejer at være et hit. Men ikke for meget, for så gider han slet ikke spise foderet
Er det normalt?