{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

Er det normalt? {{forumTopicSubject}}

Jeg fik en hvalp i fredags og jeg har lige nogle spørgsmål.

1)
Han vil ikke rigtig spise, vi har prøvet 3 forskellige slags mad og flere forskellige slags godbidder.. Det er rigtig svært at træne ham når han ikke gider at spise. Han kan jo ikke få foderbold, lære tricks osv
Hvad kan vi gøre for at han vil spise?

2)
Han kan ikke gå i sele så vi har bare haft ham løs, men han er begyndt bare at løbe hjem hvis han ikke vil derhen hvor vi vil hen. Hvad kan vi gøre for enten at lære ham at have sele på eller ikke at løbe væk?

På forhånd tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det normalt?
  • #1   13. jun 2012 Hvad fodrer du med?

Med hensyn til selen, så kan du lokke den med enten ros eller godbidder ( hvis du kan finde noget, han kan lide), og så langsomt vænne ham til selen. På, af, på af, på, spænd fast, af. Osv ^^ I hans tempo self.

• #2   13. jun 2012 Skal lige siges at min da jeg fik ham NÆGTEDE at gå i snor eller sele, de skal bare lige vende sig til at de ikke selv bestemmer alt. Og de skal have modet smiley man skal ikke tvinge dem til noget. Min går også meget løs, men acceptere da at have snor på smiley Men gå pænt i snor kan vi ikke endnu smiley
    Min er ret sej for en hvalp smiley men når vi bruger havetraktoren er han IKKE glad. Han ryster og er bange, men når den er slukket er der ikke noget smiley
    De første MANGE gange løb han bare hen til hoveddøren og sad der, helt alene. Nu er han blevet så god at han i det mindste ikke løber lige så snart den tænder smiley

• #4   13. jun 2012 Du skal tænke på at din lille hunds verden lige er ramlet sammen smiley han er taget væk fra alt han kender, og nogle hunde tager det hårde på end andre. Ha' tålmodighed med ham smiley
    Det med foderet er svær? Har du ikke noget foder som de brugte det sted du fik ham fra? Så starte med det hvis han vil spise det, og stille blande noget af det foder du vil bruge i? smiley Ellers prøv at give ham noget råt?

• #5   13. jun 2012 Lad selen sidde på ham, mens I leger med ham og når han ellers bare tuller rundt hjemme. Han skal jo lære det smiley

Mht med mad, så skal han nok spise, når han bliver sulten. Giv et godt foder og så giv ham lidt tid til at vænne sig til det. Prøv med kyllingekød til godbidder- det er mildt for maven, og det plejer at være et hit. Men ikke for meget, for så gider han slet ikke spise foderet

Kommentér på:
Er det normalt?

Annonce