Multi allergisk hund {{forumTopicSubject}}
Jeg har en veninde som har en Labrador der er multi-allergisk,
Det er kornprodukter,pollen,husstøvmider osv. og den får en sprøjte hver måned for at afhjælpe allergien.
Den får foder fra dyrlægen, husker ikke lige hvad det er for foder men den er ikke meget for at spise det.
Jeg vil gerne høre fra jer med viden eller erfarring med multi allergisk hund
Hvilket foder kan man bruge til sådan en hund ?
Hvad kan man bruge til dens ører som også er irriteret af det ?
Hvad kan man bruge til dens poter som også er røde og irriteret af det?
Kan Aloe vera hjælpe på ører og poter og kan det hjælpe i foder ?
Håber at nogle af jer kan hjælpe da hun vil gøre alt for at den har det godt og den er testet og undersøgt hos dyrlægen og er der til kontrol og indsprøjtning hver måned.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 169 Svar: 3.632
okt 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 164
Til poterne og ørerne kan hun bruge 2Cure fra Vetcur.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Alternativt et foder der ikke indeholder korn.
Det bedste er hvis man mest muligt kan undgå de ting hunden slår ud på. Det skal ikke være i foderet, udluftning og rengørring efter pollentallene, væk med tæpper og andre kilder til husstøvmidder. Det vil også hjælpe på øre og poter. Ellers kan dyrlægen udskrive noget som skal dryppes eller smøres på og kan slå det ned midlertidigt.
dec 2008
Følger: 67 Følgere: 58 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.040
Julie....Jeg vil lige nævne råfodring
Gitte... der er kylling og majs i som heller ikke duer til hunden, jeg vil lige nævne 2Cure til ører og poter for hende
Ginne... hun har nærmest ingen tæpper og den der damp fidus til at gøre rent med og har taget forholdsregler ang det i hjemmet, de ting hun har fået fra dyrlægen til ører og poter virker kun delvist og i kortere tid.
Jeg har siddet og læst en del herinde i forummet om jer med allergi hunde og kan se en hel del har gode resultater med tørfoder med fisk, og da hendes hund reagerer på kylling osv tænker jeg at det måske var en god ting at prøve da det ikke er fra et dyr der lever af korn og græsser.
Hun kunne evt. kombinere råfoder med et godt tørfoder med fisk.
Hvilket tørfoder med fisk er det bedste til allergihund, jeg ved der er en del så ikke nemt at finde det der er bedst.
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Jeg bruger noget allergivenligt foder, men det inderholder korn. Mega træls... Overvejer at hoppe på et forskningsprojekt i hundefoder på et tidspunkt, så jeg kan blive sat ordentligt ind i det, og så udvikle mit eget... Jeg føler mig ikke tilfreds med nogen af de fodermærker man kan købe xD
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 868
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 346
http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/exclusion/229586
dec 2008
Følger: 67 Følgere: 58 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.040
Jeg kan så se at der er flere gode foderprodukter som kan være egnet.
Wolfsblut
Orijen
Exclusion
Oliver's allergi varianterne
Ziwipeak
Barf
Tror jeg fik dem alle med her så er det bare at finde den bedste og det er svært.
Jeg har nok personligt en god fornemmelse af de varitationer med fisk da det plejer at være rigtig godt til hud og pels.
Exclusion lyder også interesant da den bla indeholder Aloe vera som også skulle være rigtig godt for mange ting.
Hun kan evt kombinere med råfodring,
sep 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
Jeg har mødes to andre hunde som også havde grim pels, klørede sig og var meget rød men så lånt de mit halsbånd hvor der ikke er nikkel ring mod pelsen og efter en uge var kløren og den røde hud væk... smiler
Multi allergisk hund