{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe hold!
  • #1   11. jun 2012 Ja men synes ikke om for lange "frikvarter" hvor hunden skal lege og tumle. Hvalpe træningen bør udnyttes korrekt og til at opnå en ønsket adfærd omkring andre hunde. Tænk dig godt om du får kun en chance for at gøre det rigtigt.

  • #2   11. jun 2012 Der står de ikke træner de første par uger kun leger osv under opsyn! Fordi man ikke må begynde at træne tidligt

  • #3   11. jun 2012 Ved vores hvalpehold (kreds 70) begyndte vi træningen som 8 uger.. ingen leg, da sådan noget skal foregå kun 2 hunde i rette størrelse og temperament.. Men det kun de basiske ting så som tandøvelse, sit dæk og fri smiley

  • #4   11. jun 2012 Jeg ville ikke komme sådan et sted!

  • #5   12. jun 2012 Synes ikke om træning på den måde du beskriver, hvor de første uger går med leg med andre hunde..
    legen på hvalpeholdet skal primært være hvalp og hundefører imellem, så hundeføreren lærer sat belønne sin hvalp og hvalpen lærer at det er vildt sjovt at være sammen med hundeføreren.

    jeg synes det er fint med 5 min hundeleg i slutningen af undervisningen til hvalpemotivation.. men jeg synes også at holdet skal være delt op så der ikke er for mange løse på en gang og så hundene passer sammen i størrelse og temperament..


  • #6   12. jun 2012 Ja okay men har læst flere steder at hvalpen ikke har godt af at starte på træning hold når den er 8 uger fordi den har masse andet der er vigtig så som sove meget undersøge ting i dens tempo og at den lære méget ved bare at sidde med den på et tæppe på græsplænen og lad den løbe rundt

  • #10   12. jun 2012 Der står i ulve flokke går de moren i røven de første 6 måneder og først der begynder hun at rette dem til! Men nok ikke det samme! Kan lige poste linket

  • #11   12. jun 2012 Ja post gerne linket, det vil jeg da gerne se. Jeg startede da min var 8 uger, så det er bare med at komme i gang smiley

  • #13   12. jun 2012 Har du læst det

  • #14   12. jun 2012 Nu er træning jo slet ikke det samme som at rette hunden til. Det handler jo ikke om at opdrage den, når man træner, men at træne den.

    Træning er sjov og leg for hunden - og det er der, man lægger grundstenen til den relation, der skal bygges op henover det næste års tid.



  • #15   12. jun 2012 Jeg tror, at det Irene skriver der er: Alt med måde.

    Det handler netop om at holde fast i legen og ikke om at få hunden fiks og færdig i en fart.


  • #16   12. jun 2012 Ja, tak CH smiley Du kender mig snart bedre end mig selv

  • #17   12. jun 2012 Hahaha... Ja Irene, det så lidt cool ud, det kan jeg godt se.. Skræmmende tanke - men heldigvis så var det Irene fra linket, jeg henviste til *GGG*

    DET kunne jeg godt have tydeliggjort smiley


  • #18   12. jun 2012 Ha, nå for pokker, jamen det lød godt. Forstod heller ikke hvordan du fik det ud af min kommentar, men det er rigtigt. smiley

  • #19   12. jun 2012 Irene ( artikelforfatteren ) er ret cool.. har haft hende som underviser

  • #20   12. jun 2012 Lærte du meget af hende?

  • #21   12. jun 2012 Ja det gjorde jeg.
    Jeg synes hun har nogle gode betragtninger.. Bla..

    Min hund hedder Zantos... Han skal have lov at have "Zantos tid"..
    Dvs han skal have lov at fordybe sig i noget HAN finder spændende ( og som ikke bringer ham eller andre i fare)
    Så er der også noget der hedder "du og jeg tid".. Man laver noget sammen.. Hvor ordet "sammen" er det vigtige.

    Hun kom også ind på noget om adfærdsændring i forhold til træning..
    Hunden kan en øvelse.. er faktisk rigtig god til øvelsen, og pludselig fungerer øvelsen ikke mere.. Hvorfor ??
    Hun kom med et eks. med en IPO hund, der var rigtig god til bidearbejde.. bed godt og dybt og slap øjeblikkeligt når den skulle.
    Pludselig ville hunden ikke slippe.
    Hvad var galt ?
    Hunden havde tandpine og slippet gjorde ondt.

    Jeg ville gerne træne hos Irene.
    Uanset hvor og hos hvem man træner er det dog altid en god ide at huske at tage hjernen med og sortere i de informationer man får..
    Hvis noget ikke føles rigtigt, så lad være..


Kommentér på:
Hvalpe hold!

Annonce