Forkert registreret farve? {{forumTopicSubject}}
Jeg sidder og kigger på hvalpe(indenfor min egen race), og falder over et kuld hvor farverne er registreret helt forkert.. betyder det noget? Jeg tænker på, om man kan få lavet det om senere? Hvad vil en dommer sige til en forkert registreret farve på en udstilling? Jeg ved at det trækker voldsomt ned på katte-udstillinger, men gør det også det ved hundene? Vi har aldrig før set, at nogen har registreret en kuld forkert, så det er derfor jeg ville spørge her inde
Vi snakker om at farverne er registreret helt og aldeles ved siden af.. Sådan noget i retning af at man registrerer en Gul labrador som værende brun...
Sådan rent personligt irriterer det mig grusomt Mest fordi jeg bruger meget tid på at kigge på genetik, hvor farvegenetikken er den der interessere mig mest Og så er det noget så simpelt at nusse de nyfødte hvalpe i nakken, for at se om grundfarven nu er sort eller lys..
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.725
Jeg tænker, det kan have betydning hvis det er en race der udstilles efter farve, ellers ikke.
aug 2007
Følger: 51 Følgere: 50 Emner: 376 Svar: 3.645
nov 2008
mar 2009
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 13 Emner: 54 Svar: 1.376
Men puuh ha, jeg kender nogle opdrættere der ville krumme tær hvis så den farveforveksling der er tale om
nov 2008
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 7 Emner: 344 Svar: 2.087
så tager man sin lyserøde kritik, og sender ind til kennelklubben sammen med sin stambog.
så retter kennelklubben farven, og man får en ny stambog tilsendt
mar 2009
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 13 Emner: 54 Svar: 1.376
Marie-Louise: Så hvis man er i tvivl, så spørger man bare dommeren? Det lyder jo egentlig ganske fornuftigt..
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 7 Emner: 344 Svar: 2.087
du må ikke sige om han vil skrive at hunden er eksempelvis rød.
og så kan det godt svare sig at være taktisk, så du kigger på dommerlisterne, og udvælger således, at den første udstilling efter hunden er fyldt 15 måneder, er hos en dansk eksteriørdommer der er 110% inde i racen og dens farver.
Forkert registreret farve?