{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

underholdning i bur {{forumTopicSubject}}

mit lille pus af en hund ødelægger alt hvis han er alene hjemme uanset for meget underholdning der er... vi øver stadig meget og er nået op på 3 timer men er stadig ikke nok til en hel arbejdes dag så han er i bur hvilket han faktisk har det okay med(troede jeg)... han går selv ind i buret når jeg tager sko på og han sover der inde eller hviler når jeg er hjemme og buret står åben... i går var vi så til dyrelæge fordi cash igen igen havde HELT VILDT røde poter og resultatet blev at han har stress fordi han keder sig i løbet af dagen og derfor begynder at bide/sutte på sine poter... han kan self. stå, sidde, ligge og vende sig men der er jo ikke flere 100 kvm i sådan et bur så hvad gør man så for at underholde?

jeg har fået noget afslappende til ham men vil jo self gerne undgå for meget medicin til ham

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  underholdning i bur
  • #1   31. maj 2012 Rigtig mange boxer har svært ved at lære at være alene hjemme. Så det kræver rigtig meget træning og udholdenhed fra ejeren.

Men hvordan ser en normal dag ud for ham?

• #2   31. maj 2012 jamen jeg går en 20-30 min med ham morgen så går jeg og han er alene i bur i ca7 timer så kommer jeg hjem og går med ham mindst 30-45 min der udover leger vi i haven i løbet af eftermiddag så får han mad i haven her om foråret/sommeren og så går vi igen og så går vi stille og roligt til ro

• #3   31. maj 2012 Det vigtigste for en boxer er at blive mentalt stimuleret og bruge deres hoved. De kan ikke motioneres trætte (kommer bare i bedre og bedre form) Så du er nødt til at lave noget træning, søgeøvelser, problemløsning osv her eneste dag.

• #4   31. maj 2012 Gåtur om morgenen er slet ikke nok. Du skal have gang i fx spor og hjerneøvelser.
    Du har valgt en meget aktiv race, og der hører mere stimulering til.

• #5   31. maj 2012 okay tak smiley ja det han får er når jeg kaster maden ud.. jeg har prøvet det med aktivitets bold og sådan noget men han er for meget hvalp (eller også er jeg ik god nok til at lære ham det) for han bider bare tingene i stykker i stedet for at rulle det smiley

• #6   31. maj 2012 Isabella: Jeg har selv en hund der kræver hjernearbejde, og vi bruger minimum en time om dagen på mental stimulering. Det er alt fra søgeøvelser, kontaktøvelser og andet træning.
    Ud over morgen turen på 20-30 min, synes jeg også, du skal bruge det samme på træning om morgenen så han kan blive træt i hovedet inden du skal afsted, og det samme om aftenen.

• #7   31. maj 2012 Du skriver at han er en blanding af boxer og lab. Begge racer skal mentalt aktiveres for at have det godt og for at falde til ro.

MIT forslag er at du tager noget af hans morgenmad med på gåturen om morgenen. Så gemmer du "bidderne" rundt omkring i græsset, ved træer, på grene osv. og lader ham arbejde for at finde maden.

Når du så kommer hjem, skal han lige have en halv til en hel time til at falde til ro, inden du lukker ham ind i buret med noget godt at tygge i.

• #8   31. maj 2012 Som de andre skriver, også ville det heller ikke være en dårlig ide hvis du starter til noget træning med ham, enten lydighed eller rally lydighed.

• #9   31. maj 2012 Du kan eventuelt købe en KONG og fylde den med opblødt fodder og leverpostej, og fryse den. Der kan være til lang tid underholdning, når man er alene smiley

• #10   31. maj 2012 tak for de gode råd... er i gang med at kigge på træning da han heller ikke er god til at gå pænt....

• #11   31. maj 2012 Umiddelbart mener jeg jo slet ikke, at det skal være nødvendigt med underholdning i buret. Når du går skal han være så træt, at han bare sover. For der er ikke plads til eller mulighed for underholdning i et bur. Højst lidt at gnave i.

• #12   31. maj 2012 100% Enig med Mette, da der ikke er noget værre end at gå fra en hund hvis hjerne stadig er oppe og kører.

Så uanset hvordan du vælger at aktiver den om morgenen, så husk at hunden skal falde helt til ro=minimum 30minutter før den efterlades.

Kommentér på:
underholdning i bur

Annonce