{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
971 visninger | Oprettet:

Livet er bare SÅ uretfærdigt!!! {{forumTopicSubject}}

Ser min lille franske ud til at tænke, mens han sidder foran døren og venter på at komme uuuuud :o)

Vi har 5-6 tæver i løb i nærområdet. Så tager lige 14 dage - 3 uger med nedsat appetit, forhudsbetændelse og nedstirren...

Hvordan er jeres hanhunde, når der er løbske tæver omkring jer??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Livet er bare SÅ uretfærdigt!!!
  • #1   30. maj 2012 Gi ham lidt tomat, det hjælper da på forhudsbetændelsen.
    Hvis han ikke vil spiser ren tomat så skulle den tomat der er i dåse-tun vist virke, det er da et problem mindre. smiley

Desv. kan kun tæveejerne få deres piger til at stoppe med at dufte godt.

• #2   30. maj 2012 Nå det lille pus. Det er nøjagtig det samme. Dog ingen forhuds betændelse her.

• #3   30. maj 2012 Anita
    Tomat i dåse tun????

• #4   30. maj 2012 Mandens Basenji gider heller ikke spise selv om han=hunden selv kun kan lave hvalpe i efterårs månederne.
    "Det er jo en vildhund og hannerne kommer kun i brunst og tæverne i løb en gang om året".
    Men han får alligevel hormonforstyrrelserne. :-((

• #5   30. maj 2012 hvis han vil så bare rå tomat eller også bland det i hans mad, om det er dåse tomat eller rå kommer vist ud på et

• #6   30. maj 2012 Citronmåne. Ja jeg har altid givet mine egen "drenge" alm.tomat, men læste så herind at nogle gav deres hanhunde makrel eller tun i tomat at det på/fra dåser og det også hjalp..

• #7   30. maj 2012 Sorry dårligt formuleret, men jeg går ud fra at det ER forståeligt. ;-))

• #8   30. maj 2012 Stakkels dreng..

Der er jeg glad for min dejlige dreng, han ændre ingenting uanset hvor mange næver der er i løb.

• #9   30. maj 2012 Anita og jan - Tak for jeres råd om tomat. Det er afprøvet, og giver desværre møgdårlig mave :o/ Så jeg renser 1-2 gange om dagen i stedet..

Hvad kan tæveejere gøre ved lugten ?

• #10   30. maj 2012 Claus H - Sådan var min også til at starte med, men synes at det bliver værrere for hver løb, han skal igennem :o/

Har desuden fået en mistanke om at hans mavekatar = overproduktion i forb. med løbetid (stress)... Skal forbi dyrlægen imorgen og høre, om jeg er helt galt på den.

• #11   30. maj 2012 Claus. Han har måske glemt at bruge snuden, mange hunde bruger øjnene og ørerne istedetfor snuden som de "normalt" bruger først ;-)))

Eiii Sorry, det var kun sagt/skrevet for sjovt.

Det ER rigtigt lækkert at ha en han som ignorere tæver selv om de er i løb.*Smiler*

• #12   30. maj 2012 Mærker ikke det store til det. Han kommer kun i nærheden af løbske tæver på træningspladsen og der vil han jo hellere træne...

Han kan godt på gåture får sig en snasker og en flehmer over en tissetår....

• #13   30. maj 2012 overproduktion af mavesyre.

Lol Anita :oD

• #14   30. maj 2012 Man kan gi sin tæve Klofyl tabletter fra matas, mine vil dog ike ha dem, men man kan også købe noget der kan sprøjtes på "udgangen" så skulle det fjerne duften, men det skal bruges meget ofte da det vist pt.kun bør bruges til når tæven skal til træning eller udstilling.

• #15   30. maj 2012 CH - Ville ønske det var det samme her... Men møder min. 1 pr luftetur, - og så er der jo også liige alle de steder, de har tisset :o)

• #16   30. maj 2012 Aaahh... Det var smart, det må jeg foreslå til tæveejerene :o)

• #17   30. maj 2012 Hihihi Anja, og du brokker dig, jeg har pt 3 tæver som ALDRIG kommer i løb samtidigt så vi skal ALTID undgå at lufte hvor der kommer andre hunde, men mindre jeg vil ha et "Herre"Harem medhjem i månedsvis + at de heller ikke æder når de er i løb + de drypper alle steder de første par dage..

DET er IKKE SJOVT sku jeg hilse og sige fra MIG.. ;-)))

Jeg savner de 30 år hvor jeg kun havde hanhunde *Gggg*

• #18   30. maj 2012 Hahaha Anita :oD Undskylder pænt, hvis mine mishagsyytringer er alt for trivielle at bevidne.... eller noget ;o)

Aj, kan godt se, at det , må være pænt irriterende med en hale af hanhunde og hele 3 tæver :o/ ku de så bare synkronisere deres løb :o)

- Vidste faktisk ikke, at tæverne kunne blive så hårdt ramt, af en løb....

Nu må jeg heller bøje mig for overmagten og vandre ud med kongen :o)

• #19   30. maj 2012 Well,det er bestemt heller ikke altid lige sjovt at være tæve-ejer, især ikke, når der er folk i omegnen der ikke forstår at holde deres hanhunde indenfor egen matrikel. Vi kan ikke engang gå ud af vores egen havelåge uden at naboens hanhund ofte har luret det og kommer rendende, løb eller ej. Ikke på vilkår, om vi skal have et kuld bokser-blandinger...
    Så vi sniger os ud når vi tror ingen ser det, og er tvunget til at gå andre ture end vanligt... Heldigvis er det jo kun et problem når hun er i løb (den anden er steriliseret), Gud forbyde at man herude på landet skulle hegne sin matrikel ind, næh hundene skal da have lov til at rende frit... *ironi kan forekomme*

• #20   30. maj 2012 Jo Jo..De bliver også falsk drægtige og vil IGEN ikke spise og samler alle bamser og /eller piverdyr sammen og passer på dem som var de deres hvalpe..Ok det er ku den ene af mine som har det "problem" men samtidigt blir hun SÅ mor-syg og skal ligge op af mig 24/7 i lidt over 1md.

Enig Trine+ de graver sig under de mest holdbare hegn og ældgamle hægge med rødder der går flere m. ned i jorden.

Det er i det hele taget HÅRDT arbejde at være hundeejer. Hehehe ;-)))

Men jeg ville ikke undvære det for noget som helst i verden. smiley

• #21   30. maj 2012 Ups, stavefejl er gratis i dagens anledning. ;-))

• #22   30. maj 2012 Nej vi lever også med det smiley Ville absolut ikke være uden mine små madammer smiley
    Heldigvis er det jo ikke så tit, nu da den anden er steriliseret. Skal så også lige nævne ulempen mht løbetidsbuksen (vi har lyst gulvtæppe, så de er et must), og kæresten synes simpelthen det er SÅ ulækkert. Det er nærmest helt komisk, knap så meget da han en enkelt gang glemte at tage dem af, da lå der en ordentlig hilsen til ham, da hunden kom ind igen... XD

• #23   30. maj 2012 Jeg boede engang i en lille landsby - med min hanhund - Anton (og en tæve - Oda).
    I landsbyen boede ca. 25 hunde - og alle havde tæver - der var kun Anton og så en enkelt. anden hanhund - Verner.
    Og nej - disse tæver synkroniserede ikke deres løbetid - så Anton var klar konstant ;0) - og når Oda var i løbetid - så sad Verner næsten konstant uden for vores hoveddør......må så også indrømme at Anton smuttede af og til.
    Rigtig sjovt at huske tilbage på :0) - men det er så også tilbage i 90'erne - dengang syntes jeg ikke det var sjovt ;0)

• #24   30. maj 2012 At de kan blive falsk drægtige, vidste jeg egentlig godt. Men har aldrig sat det i forbindelse med løbetiden.... Så blev jeg det klogere :o)

Mickey har heldigvis lært, at man ikke bare løber hen til andre hunde, heller ikke selv om de dufter gååårt. Til gengæld har vi så et problem med løse, løbske tæver, der vælter rigtig glade hen til min... grrr! Må indrømme, at jeg bliver lidt skarp, når ejerne så kommer med kommentarer som " Hun er ikke højløbsk, så hun skal nok sige fra.", eller " Han kan jo alligevel ikke nå op." :o0

Ja lidt hårdt til tider, men skønt at være hundeejer :o)

• #25   30. maj 2012 Hehe Dorthe - Synes også godt de kunne tage at synkronisere løbetiden hér :o))

• #26   30. maj 2012 Han piver mest, hvis han er ude i haven o.o
    Når min nabo's hund, Plet, er i løbetid, så står han ved hegnet og piver, og evt. gør.
    Det får han ikke lov til, så han kommer ind, når han gør det ^^

Ellers er der faktisk ikke det vilde med ham smiley

• #27   30. maj 2012 Min tager det ikke så tungt.. Han hverken hyler, piver, har nedsat appetit eller noget...

Han er dog slet ikke til at komme i kontakt med hvis vi er under 1m fra en tæve i løb.. Men derudover, så er han bedøvende ligeglad (eller han virker sådan)..

• #28   30. maj 2012 Alexandoria - Ja, det lyder til at køre rimelig smertefrit :o)

• #29   30. maj 2012 Carina - Skal vi bytte?? :oD

• #30   30. maj 2012 anja - Naaah er nu godt tilfreds.. smiley

Joh, han er også ligeglad hvis tæven har løbetidsbukser på.. smiley

• #31   30. maj 2012 Hæhæ, det er jeg nu også selv, har den nemmeste hund på alle andre områder. Og vil på ingen måde af med min lille buller :o)

Kommentér på:
Livet er bare SÅ uretfærdigt!!!

Annonce