{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.437 visninger | Oprettet:

Så redede man lige en hvalp fra at drukne igår.. {{forumTopicSubject}}

Nogle veninder og jeg sad ude ved hundesøen (stensøen) i vestskoven i går ved middagstid. Da der kom en dame ned ved søen ca 100m væk, hun havde en voksen han golden og en hvalp på 5-10 mdr med. De hoppede ud i søen efter en apport flere gang, og den første gang vi holdte vejret var hvalpen ved at drukne første gang, men den voksne fik guidet den på rette vej. Ca 5 min efter blev apporten kastet igen og denne gang hjalp den voksne hund ikke.
Lige pludselig stiller damen sig op og råber meget svagt om hjalp, som om hun ikke turde råbe. Min veninde (som vidste at jeg ikke ville tøve) siger at jeg skal løbe ned og redde den, hvilket jeg så gør uden at tænke videre over det. Nede ved vandkanten når jeg kun at smide mine cloggs og løber så ud i vandet med tøj på, jeg måtte så langt ud at ikke engang jeg kunne bunde (er 174cm høj), og får så fat på hvalpen som får revet mig på siden og skubbet mig under. Tænker lidt at jeg ikke kan holde mig OG hvalpen oppe så får fat i dens sele og giver den et skub ind mod land, hvilket gør at den selv begynder at kunne svømme (heldigvis). Inde på land får jeg tak for hjælpen, og kigger lige på hvalpen som var lidt i chok. Den havde det fint nok, men havde fået noget vand i lungerne (den var under vandet flere gange og smed først apporten da jeg kom ud til den). Jeg siger så til damen at hun skal have den igang for den var helt gennemblødt og sad helt stille. Hun var også selv chokeret, først da jeg går ned til hende igen efter 10 min rejser hun sig op da jeg siger til hende igen at hun skal have den igang, og at hvis den blev ved med at hoste skulle hun til dyrlæge. Den var glad og oppe da hun så gik derfra..

Men det er lige et lille wake up call for dem som tager deres hunde ud til vandområder. VÆR PARAT TIL AT HENTE DEN.... Det er ikke altid der er en til at hjælpe. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så redede man lige en hvalp fra at drukne igår..
Kommentér på:
Så redede man lige en hvalp fra at drukne igår..

Annonce