{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.243 visninger | Oprettet:

fatter det fandme ikke...! {{forumTopicSubject}}

Cito har været alene hjemme ca 3 timer a gangen og det virker fint! Og det er intet problem men hvis han kan sr om eller høre os uden han er sammen med os går han halvt i panik han piver og hyler helt vildt! F.eks. Har vi lige lavet hegn rundt i haven og igår som var den første dag gik det fint hvis vi li gik inden for og cito var i haven men i dag går det helt galt.... Han piver helt vildt... Hvad kan vi gøre for han blir mere tryg ved det at være alene??? Eller os så er det irritation over han ikke er med os når der sker noget nyt... Nogen fif???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fatter det fandme ikke...!
  • #1   20. maj 2012 Jeg vil tro, han bare gerne vil være hos jer, når I nu er hjemme? Hvorfor skal han være i haven mens I er indenfor - sådan læser jeg det... jeg tror bare, han er overbevist om at han går glip af noget spændende, hvis I er indenfor og han udenfor

• #2   20. maj 2012 Jeres hund er jo kun en lille hvalp endnu og hvalpe skal lære alting stille og roligt... Hvalpe elsker at udforske men oftest helst når de er i nærheden af nogen de er trygge ved eller et sted de finder trygt!

Så tålmodighed er nøgleordet og fortsæt med at træne "alene-tid" :O)

• #3   20. maj 2012 Han skal på ingen måde være i haven når vi er inde men man skal jo på toilettet, hente noget at drikke eller hva ved jeg.... Det handler måske om Max 3 min....

• #4   20. maj 2012 Det fordi vi kun vil vores hund det bedste og vil sikre mig at vi gør det rigtig nok...

• #5   20. maj 2012 altså når I er hjemme så skal han vel også bare kunne gå som han vil, med jer eller væk fra jer efter ahsn valg... det er ihvertfald min erfaring at jo mere selvvalgt hvalpen kan gå, så vil den hurtigere føle sig tryg og dermed ikke blive ved at rende efter den den er tryg ved, og heller ikke pive når ikke vedkommende er i nærheden... så ja lad den dog gå frit og vælge selv når I alligevel er der, så går det hurtigt over....

• #6   20. maj 2012 det er sådan noget af det der kommer med tiden.

Min pølse fulgte med mig rundt KONSTANT i næsten 2 år - nu gider hun ikke mere smiley

tålmodighed

• #7   20. maj 2012 Ja han går os fri men idet vi har en stor vej li ud foran vores dør så sætter vi et hegn op så han kan komme ud i haven og lege uden at han blir kørt ned...!

• #8   20. maj 2012 men er hegnet ikke sådan at have kan gå ind i huset, eller lukker det pgså af ind mpd huset.... for det lyder jo som om han går i noget der er hegnet inde, og når I går ind kan han ikke vælge at gå med...

• #9   20. maj 2012 Smid et par små godbidder til ham når i går, så det forbindes med noget godt smiley

• #10   20. maj 2012 Det er ikke nødvendigvis noget, der kommer med alderen. mine tøser har haft meget svært ved ikke at være i mine hæle 24/7, den ene er 14, den anden godt 1½.

Jeg vil have at mine hunde synes det er ok, at jeg går på badeværelset uden at blive fuldstændige ulykkelige. Det er unødvendigt stressende og kan i sidste ende blive til direkte seperationsangst. Det er desuden rart at ens hund kan søge foder i haven i mere end et ½ minut, skulle jeg hilse og sige..

Men i bund og grund skal I jo igang med træningen akkurat som alene hjemme træning. Her i huset har vi brugt babygitter og suppleret med lækkerier som de har fået når de har været selv. I starten er det kun ganske kort tid og gradvist bygges længere og længere tid på.

• #11   20. maj 2012 Det er naturligt for en hvalp at ville være hos flokken hele tiden. Og meget angstprovokerende at blive ladt alene.
    Gå foran ham rundt og udforsk haven flere gange, lad ham blive bekendt med sit nye territorie stille og roligt og i selskab med jer. Først når han kan være sikker på, at territoriet er hans "floks" vil han være tryg, og sikker på ikke at blive bidt ihjel af den retmæssige ejer.
    At han er tryg og rolig indendøre, svarer til, at han føler sig sikker i den hule hans "flok" har efterladt ham i. Samme følelse skal han have i haven.

• #12   20. maj 2012 Marietta: jeg læser det som at det ikke kun er i haven, men også hvis han ikke er i samme rum som dem ?

• #13   20. maj 2012 Hvalpe lærer i deres tempo :o)
    Jeg tror bare han helst vil være ved jer, hvis muligheden er der - derfor hyleriet. Tror ikke han er utryg :o)

• #14   20. maj 2012 Ja, du har ret Vibe R. Men problematikken er den samme. Han skal "eje" sit hjem før han bliver uafhængig af flokføreren. En hvalp der er blevet "borte" / alene andre steder end i den trygge hule vil skrige og hyle til den bliver fundet igen.
    Hvalpe, indtil 3-4 mdr. er utroligt afhængige af flokken. Og det er det man kan udnytte til at sikre en opmærksom og kontaktsøgende hund bl.a. ved at lede nogle sikre og trygge udflugter. Ikke ved at isolere den fra sig.
    Hvalpe har svært ved at hvile og slappe af, hvis resten af flokken er aktiv, medmindre de er lagt af i "hulen". Så, så længe der er tale om så lille en hvalp, ville jeg have den i nærheden af mig så længe den har energi til det, hvorefter jeg ville vise den tilbage til "hulen", hvor man hviler i sikkerhed.

Kommentér på:
fatter det fandme ikke...!

Annonce