Til Bruno Til Bruno
(debattet fortsætter fra en annonce)
Ja, alle racer KAN døje med noget, men EB'en er stadig én af de racer der døjer med mest! Og vil man noget af det til livs, så gør man sit arbejde som opdrætter ordentligt og TJEKKKER inden avl.
At "alle racer døjer med en masse" er jo ikke sandt, mange racer fejler intet! Og målet med at opdrætte skulle gerne være at bulldoggen engang kunne komme dertil hvor det ikke er en af de mest skamavlede racer med flest sygdomme
maj 2007
Følger: 31 Følgere: 34 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 15
Min race, Bordeaux'en er også en hund med mange skavanker.
Jeg har en dreng på 15 måneder som ALDRIG har haltet eller været alvorligt syg. Han er opereret for indadvendte øjenlåg men that's it!
MEN, han kan ikke blive AD, HD testet før om et års tid pga. han stadig vokser og derfor ville jeg ALDRIG tilbyde ham til avl selvom han er 100% sund og rask, for jeg kan på ingen måde vide hvordan det ser ud inden under huden.
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.249
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.758
Det er så egoistisk at det er til at få kvalme over!! Det samme gælder MIN race!!
Der kæmpes så meget for at lukke myten om at racen er sådan nogen der lider af alverdens sygdomme, så hjælper det dælme ikke racen meget at der stadig er nogen der avler på hunde med allergi, shar pei feber, entropion og extropion og så videre....
Det gør fame ondt i en, at man sætte hvalpe til verden som bare skal lide resten af deres liv!!
For det gør man udelukkende af EN årsag... PENGE!!!
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 48 Svar: 882
nick og nathia: ville du bruge ham i avl når han har indadvendte øjenlåg?
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.249
Jeg ved godt at man siger at EB ikke kan parre selv, men min Whiskeys far har altså aldrig "lagt klatten" i et syltetøjsglas ;o) Han har kun parret tæver naturligt.
Birgitte Schjøth siger at når det gælder frugtbarhed er bullerne faktisk ret godt stillet. Jeg tror inseminationen er en dårlig vane - og så er der sikkert også hunde der ikke kan.
maj 2007
Men hvis jeg kunne... hans øjenlåg kan være arveligt, og på den baggrund vile jeg helt bestemt i sammenråd med en dyrlæge vurdere om det var ansvarligt at bruge ham. Dyrlæge Lars og Kent fra Faxe sagde faktisk det højest sandsynligt ikk var arveligt på ham da hans først var kommer i 14 måneders alderen.
Men jeg ville helt 100 meget nøje overveje om jeg ville avle på ham hvis jeg kunne!
For jeg taler meget for at avle på de hunde der er tiptop!
jun 2004
maj 2007
Men nu kan jeg alligevel ikke bruge ham til avl, så der sker ingen skade her overhovedet
jun 2004
maj 2007
Til Bruno