1.232 visninger
|
Oprettet:
Kasteration godt eller dårligt {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen kunne godt tænke mig at høre både godt og dårligt fra jer der har hunde der er blevet kastreret. Har en hund på 1 år og 3 måneder vi har kæmpet med en del han er rigtig lærenem men stadig rigtig meget arbejde i han har det man nok kalder damp.
Vi overvejer at få ham kastreret allerede. Vi overvejer at prøve sådan en sprøjte der vare 1/2 år mener jeg den gør, inden vi får det gjort rigtig og se hans reaktion. Nogen der har erfaringer med dette ?
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
I skal bare ikke glemme at en kastration ikke er et vidundermiddel... Hunden skal stadig trænes og arbejdes med... Hvis jeres hund har "damp" kunne det jo være grundet forkert stimulering eller under/overstimulering.
apr 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 181
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.481
Husk det er okay at sige noget til hunden.. Jeg har ofte set at folk siger nej til deres hunde, men med en lys stemme, så det ikke har nogen betydning..
Men en kastration? Det tror jeg bestemt ikke vil hjælpe!
apr 2011
jul 2007
I skal lære hunden at være i ro.. Alle hunde skal lære at kunne være i ro. Og det kan de sagtens..
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
jan 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 6
Skal i avle på ham? Hvis ikke, så bare af med bollerne.
Louis havde vi i 3 dage, før han blev kastreret (vi fik ham som problemhund). Det tog 16-18 dage før hormonerne var ude af kroppen, og derefter faldt han helt til ro. Før det var han nærmest uregerelig og fór rundt på vægge og lofter, bed i alt og var generelt bare umulig. Dengang var han 7 mdr., nu er han knap 11 mdr., og vi har på intet tidspunkt fortrudt.
jul 2007
ja gid det var så simpelt..
I kunne have risikeret at få en endnu mere forstyrret hund..
Min mors hund fik det værre af at blive kastereret og endte med at blive aflivet. Den skulle have beholdt bollerne!
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
apr 2011
feb 2007
feb 2007
apr 2011
apr 2011
feb 2007
Men han kan også gå hen og blive helt helt anderledes, som måske ikke fungere.
Ved ikke hvor gammel han er, men der sker også noget når de bliver ældre, mere rolige, den korrekte træning og aktivering.
apr 2011
ville bare høre lidt meninger osv. som måske kunne give lidt mere om det er det rigtige valgt at medicinsk kastrere ham.
feb 2007
Jeg kan ikke råde dig til hvad du skal gøre med din hund, da jeg ikke kender omfanget af jeres problemer med den.
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 384
Min hund var også virkelig en pistilens. Altså helt ærlig, al lydighed smed ham bare ud og ingen kontakt kunne man få overhovedet. Jeg er SIKKER på at min hunds hensigt ikke var at få mig op i det røde felt, men han havde simpelthen ikke "tid" til både at høre efter OG hilse på gæster, tænk hvis han gik glip af noget.
Har en rigtig rigtig "træls" svigerfar som siger "Wiiii, heeeeej Rickyyyyyyyy" og klapper ham og tumler med ham også velvidende at jeg prøvede rent faktisk at holde kontrol over min hund i den anden ende af rummet. Jeg har efter en laaaang kamp og mange diskussioner med ham, min svigerfar, om at det er min hund, mit hus og mine regler. Det er ikke nemt at træne en hund hvis der står e jubel-idiot i den anden ende og roser hunden for forkert adfærd. Hunden kan jo ikke se forskel. LANGT om længe har min svigerfar forstået at MIN HUND skal man komme roligt ind i huset og man tager ikke kontakt til den før han er rolig, og den dag i dag, jo hunden løber da hen til ham, men han er ikke ustyrlig, hopper op og er ikke "på en anden planet".
Du kan også vælge eller kombinere med at når det ringer på døren skal hunden forholde sig roligt før man åbner døren. Du kan også træne forbyggende hvis du ved at bare man tager i håndtaget og hunden så bliver det her overglade væsen, jamen så kan du træne at den skal være rolig (sidde pænt eller ligge ned uden at være ved at eksplodere indeni) før du åbner døren. Den skal praktisk talt sidde/lige foran døren og ignorere den. Det kan du sagtens træne selvom der ikke er nogen på den anden side af døren. Så viser du blot hunden, "nå her var ikke nogen - så går vi ind igen".
Min pointe er som mange af de andre at jeg tror ikke en kastration vil hjælpe på hyperaktiv energi, men det er aktivering/ træning og korrekt kost der er vejen frem. Hvis du ved i får gæster kan du jo virkelig træne den træt inden det hjælper ihvertifald rigtig meget.
Kasteration godt eller dårligt