Jeg er så gal/ked af det..:'( {{forumTopicSubject}}
Jeg går/passer en lille sød, nuttet dværg-gravhund, som jeg har kendt i ca. 1 halvt år nu.. Han er bare er så tillidsfuld, og aldrig nogensinde ville gøre nogen fortræd.. Ja, hvis jeg ikke vidste bedre, ville jeg tro at han var en engel.. Han er altid så positiv og glad og han får altid et smil frem på mine læber.. Han er min bedste ven og jeg holder så meget af ham, han er det eneste jeg går og glæder mig hver dag til at være sammen med, han er så opmærksom på mine følelser, så hvis han ser/mærker at der er noget med mig, giver han ikke op, før han har fundet ud af det, så han bliver ved med at følge efter mig og kigge op på mig, med de der smukke hunde øjne han har..
Men idag var jeg så ude at gå med ham i omkring 2 timer, hvor så på hjemturen, der er en lille pige på 2 år og hendes far, som vil hilse på ham.. Walter er i forvejen ikke så pjattet med små børn.. Men hende pigen løber og løber efter ham, så han løber væk fra hende og i ring og bliver helt rundtosset
Hun løber stadig efter ham, og lige der havde han ryggen til hende og så hende ikke komme bagfra.. Og så springer hun bare på ham bagfra, hvor det så gør så ondt i hans ryg, da han er en gravhund og så ligger han sig ned.. Så går hun hen og stiller sig foran ham og stikker 2 fingre ind i næsen på ham.. Jeg siger så, lad ham være, og kigger meget bestemt over på faren, men han siger overhovedet ikke noget.. Så tager pigen hårdt fast i hans snude og trækker bare til, hvorefter jeg tager hårdt fat i hendes arm og river min ven løs.. Jeg kunne mærke, at vi bare skulle væk nu, da jeg kunne mærke at jeg begyndte at græde, vandet fossede ud af mine øjne, jeg græd og græd og havde det så dårligt på Walters vegne.. Og alligevel var det ham som gik over og trøstede mig bagefter, selvom det var ham der havde brug for det.. Årh, det søde dyr..<3 Men er det i orden?? Også at faren bare sidder og glor?? Heldigt at jeg gik videre med ham..
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.206
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 2
- Line
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Du kan sagtens gøre det på en pæn måde og du skal ikke tage dig af om forældrene hidser sig op. Tænk på at du gør dem en tjeneste ved at lære hende og dem at sådan gør man ikke ved en fremmed hund, eller nogen hund for den sags skyld. Havde den lille pige fået lov til at gøre det samme med min hund, kunne hun risikere at være blevet nappet.
maj 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16
Og jeg prøvede at gå med ham, men hun gad ikke at give slip på ham.. Jeg sagde godt nok også til faren bagefter, om det ikke var en idé at lære sin datter hvordan man opfører sig over for dyr.. Og jeg gik også med ham relativ hurtigt, men det hele gik så stærkt.. Og imens hun gør alt det der med ham, som jeg kun når at glimte, så snakkede jeg, ja nærmest skældte ud på faren over det.. Jeg nåede dårligt nok at opfatte situationen..
maj 2012
Ja lige præcis, det er det som jeg har allersværest ved, det er at sige fra, over for folk..
Hvilket irriterer mig.. Og selvfølgelig ville jeg have gået med ham tidligere, for jeg ønskede ikke at det skulle ske for ham.. For det fortjener han ikke..
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
maj 2012
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 366
Håber i er okay begge 2, kram herfra :-*
maj 2012
Følger: 35 Følgere: 31 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 1.626
Der blev jeg SÅ gal på forældrene, at de bare lod deres barn løbe hen mod en fremmed hund.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 1.436
Da den tøs er startet med at løbe efter hunden, burde du ha taget den op omgående.
maj 2012
Tusiind tak, det er vi. Jeg gik hjem og hyggede om Walter bagefter, vi sad i sofaen. Jeg sad og snakkede med ham. Jeg havde ham på skødet, det var såå hyggeligt.
Don U a Freak:
Kan jeg godt nok godt forstå, det blev jeg også!
maj 2012
Tusind tak! Ja, jeg har i den grad lært en masse idag! Jeg skal sige NEJ!! Det har du helt ret i! Og det gør jeg næste gang! Og jeg skal lære at sætte mine egne grænser, som du også skriver! Men heldigvis lærer man af sine fejl.
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.167
Fungerer det ikke at sige det pænt så råb at den har lus og lopper.
Godt at vuffe og dig har det godt, husk ynk ikke hunden, det kan gøre ham mere skade end gavn. Du er nok mere rystet end han er, forståligt nok. Bare hyg jer helt som om intet er sket
maj 2012
feb 2012
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 216
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.936
Håber den lille hund ellers er ok...
maj 2012
Ja, det er lige præcis det! Det kan bare være så svært at skulle til at opdrage på voksne og deres børn, men næste gang så undgår jeg fuldstændig børn i den alder, med mindre de fuldstændig ved hvordan man skal behandle dem, men næste gang så siger jeg noget ben hårdt! Og tusind tak! Vi er okay
***Jackie & Billie*** *:
Nej, det skal man ikke, og det har jeg lært nu! Walter er helt okay!
Isabelle M:
Ja lige nøjagtigt! Det kan man desværre ikke undgå, men så er det rigtig godt at man kan lære det til næste gang!
maj 2012
Ja, lige præcis! Kunne ikke være mere enig!
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.752
Jeg kan godt forstå at du blev så gal og ked af det - og jeg forstår også godt at du føler at du ikke bør være den der bestemmer når der er en rigtig voksen til stede.. MEN den voksne har åbenbart mindre viden om hunde end du har, og ja, når det er dig der er ude med din lille ven, så er det DIG der bestemmer uanset hvor mange andre der er tilstede, også voksne!!
Hvis du en anden gang kommer ud for at et barn løber hen imod jer, så går du ind imellem barnet og hunden. sætter dig ned på Hug og beskytter din ven mellem dine ben... og så siger du i en meget bestemt og hård tone - NEJ!! - til barnet!!
Din lille ven Walter har KUN dig at stole på, når du er ude med ham alene! Derfor er det KUN dig der bestemmer om nogen skal have lov til at hilse!!
Som flere andre skriver - så er den far du har været udsat for, slet ikke klar over hvordan man omgås hunde, det viser han meget tydeligt når han lader sin lille datter løbe efter Walter!
Og jeg håber for den lille pige at hun ikke kommer rigtig galt afsted en dag, fordi hendes far er et stort fjols! Men det er i den situation også vigtigt at DU sørger for at det ikke er Walter der ender med at blive så bange at han bider... for det kan ske, uanset hvor meget en engel du syntes han er. Og hvis nu pigen var blevet bidt, så havde de måske meldt det, - det gør den slags mennesker selvom det er deres egen skyld, og så kunne politiet kræve Walter aflivet!
Så når du går med ham, har DU et meget stort ansvar for at den slags situationer ikke får lov til at komme så langt, som det gjorde på jeres tur der!!
Og du har RET til at råbe højt... Bare råb til sådan en voksen - at hunden bider, så han skal fjerne barnet!!
Kæmpe kram herfra, forstår godt du blev chokeret - men der findes altså desværre rigtig mange "dumme" voksne derude!!
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.334
Jeg kan slet ikke fatte at faderen ikke gjorde noget...
Vores søn får absolut ikke lov til at rende sådan efter andres eller vores egne hunde på den måde. Og man ved jo aldrig hvordan fremmede hunde reagerer, mon ikke han haft en pænt dårlig smag i munden hvis hunden havde bidt hans barn fordi han ikke gad tage sig af sit barn. Skønt du jo nok havde fået skylden.
Skader det at spørge om man må hilse på hunden inden man overfalder den?
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.334
feb 2012
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 216
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.076
Og så har du denne viden til næste gang.
Hvis du evt havde modet til det, når konfrontationen var overstået, så sig til forælderen, at det var da godt nok, at det ikke var en stor, potent hund, der hader små børn, for så var det gået meget galt.
Fortæl evt. skræmmehistorier om små børn, der er flået i små stykker, fordi forældrene ikke ved hvordan man skal omgåes dyr.
Simpelthen skræm forælderen fra vid og sans, så kan det være at de lærer det til en anden gang.
dec 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 25
Har selv et mega temperament, så ville nok selv have råbt og skreget af faren. Pigen kan jo ikke rigtig stilles til ansvar, hvis hun ikke har lært at omgås dyr.
Har selv en datter og vil helt sikkert lære hende når den tid kommer, at hun kan snakke med vores dyr, men andres dyr er nix pille.
Dejligt at du tog hjem med ham, og hyggede om ham. Har da været en traumatisk oplevelse for jer begge 2.
Jeg er så gal/ked af det..:'(