{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

Patella mild grad - fodertilskud og træning? {{forumTopicSubject}}

Har desværre lige fået af vide at Nelly har patella i det ene bagben, men at det på nuværende tidspunkt er i mild grad...

Min dyrlæge synes godt vi kan fortsætte agility og alt vores andet træning, men vi må nok droppe tanken om højt konkurrenceplan.

Spørgsmålet er så om der er nogle former for fodertilskud jeg burde give hende? (er klar over dette ikke kurere hende, men hvis det kunne styrke hende lidt)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Patella mild grad - fodertilskud og træning?
  • #1   15. maj 2012 jeg har desvære ingen svar på dine spørgsmål men vil meget gerne lige følge din tråd :o)

• #2   15. maj 2012 Jeg ville nok droppe agility. Det er simpelthen ikke det værd at forværre det.

Min havde 0-0 ved 1 år, 1-0 ved 2 år og er nu 6 år med 2-2 og begyndende slidgigt. Han er blevet skånet sådan, at hvis vi kan se, at han skal til at hoppe ned eller op ad noget, så løfter vi ham, og han har ikke gået på trapper. Ellers har han levet et normalt hundeliv, og det er stadig blevet så meget forværret.

Rally har jeg fået a-ok fra dyrlægen til at træne, da der ikke er spring i jo

Men jeg er blevet anbefalet VitaFlex og Hills J/D, men det er mest mod slidgigten.

• #3   15. maj 2012 Jeg ville tage agility ned til et hyggeplan eller gå over til Rally, og skære ned på antal gange i måneden. Du kan godt give noget tilskud, men det ville være langt mere optimalt at skifte foder, til et gigtfoder evt. Det tager højde for alt du har behov for ved en Patella hund. Din dyrlæge burde have et foder der er brugbart, eller kunne sige hvad der er bedst:) That´s what I´d do anyway:)

• #4   15. maj 2012 Julie

Jeg spurgte som det første om vi skulle droppe AG, men hun sagde at vi godt kunne fortsætte, og Nelly elsker det - men det må blive på hyggeplan, og kan jeg se at hun bliver generet af det, så stopper vi prompte.

Det er også bare så skide typisk! Vi har lige mistet en hund, og nu er vores anden hund "kronisk syg"... Der må hvile en forbandelse over os.

Jeg må lige læse lidt mere om det.

Er din hund mærket af det?

• #5   15. maj 2012 Janie

Tak - jeg må prøve at få skaffet noget foder som er godt for hende. Hun er bare en rigtig kræsenpind, så det er smadder svært at finde noget hun gider spise.

• #6   15. maj 2012 Det er selvfølgelig en vurdering- men når/hvis hun bliver generet af det, jamen så er skaden sket og knæene er forværret. Det var i hvert fald sådan jeg resonerede over det i sin tid. Min er heldigvis heller ikke mærket af det- har ikke smerter og halter aldrig, men det bliver værre og værre og han skal nok komme til at døje med om ikke andet så gigten

• #7   15. maj 2012 Kan man ikke være heldig at det ikke udvikler sig mere?

• #8   15. maj 2012 Jeg kender adskillige hunde med patella der løber agility - også på konkurrenceplan.
    Min egen Bobby har jeg mistænkt for patella (han har ikke været til dyrlæge og fået det konstateret) - han løber også, og jeg har fået at vide at det vigtigste er at holde dem igang og får lov at bruge det. Jeg holder ham ikke tilbage - han må løbe og springe som han lyster. Han får ikke specielt foder og ingen tilskud - jeg holder bare øje med ham.
    Så det fede hundeliv er langt fra et problem bare fordi din hund har lidt patella lux...

• #9   15. maj 2012 Black beauty

Årh tusind tak for svaret - det hjalp gevaldigt på humøret... Hun får lov til at fortsætte som hun plejer, og hvis jeg kan mærke noget på hende må jeg tage tingene op til overvejelse igen.

• #10   15. maj 2012 Bare hold øje med hende, så skal det nok gå.
    smiley

Kommentér på:
Patella mild grad - fodertilskud og træning?

Annonce