960 visninger
|
Oprettet:
Patella mild grad - fodertilskud og træning? {{forumTopicSubject}}
Har desværre lige fået af vide at Nelly har patella i det ene bagben, men at det på nuværende tidspunkt er i mild grad...
Min dyrlæge synes godt vi kan fortsætte agility og alt vores andet træning, men vi må nok droppe tanken om højt konkurrenceplan.
Spørgsmålet er så om der er nogle former for fodertilskud jeg burde give hende? (er klar over dette ikke kurere hende, men hvis det kunne styrke hende lidt)
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.174
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
Min havde 0-0 ved 1 år, 1-0 ved 2 år og er nu 6 år med 2-2 og begyndende slidgigt. Han er blevet skånet sådan, at hvis vi kan se, at han skal til at hoppe ned eller op ad noget, så løfter vi ham, og han har ikke gået på trapper. Ellers har han levet et normalt hundeliv, og det er stadig blevet så meget forværret.
Rally har jeg fået a-ok fra dyrlægen til at træne, da der ikke er spring i jo
Men jeg er blevet anbefalet VitaFlex og Hills J/D, men det er mest mod slidgigten.
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 220
jan 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Emner: 95 Svar: 1.140
Jeg spurgte som det første om vi skulle droppe AG, men hun sagde at vi godt kunne fortsætte, og Nelly elsker det - men det må blive på hyggeplan, og kan jeg se at hun bliver generet af det, så stopper vi prompte.
Det er også bare så skide typisk! Vi har lige mistet en hund, og nu er vores anden hund "kronisk syg"... Der må hvile en forbandelse over os.
Jeg må lige læse lidt mere om det.
Er din hund mærket af det?
jan 2011
Tak - jeg må prøve at få skaffet noget foder som er godt for hende. Hun er bare en rigtig kræsenpind, så det er smadder svært at finde noget hun gider spise.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
jan 2011
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 1.995
Min egen Bobby har jeg mistænkt for patella (han har ikke været til dyrlæge og fået det konstateret) - han løber også, og jeg har fået at vide at det vigtigste er at holde dem igang og får lov at bruge det. Jeg holder ham ikke tilbage - han må løbe og springe som han lyster. Han får ikke specielt foder og ingen tilskud - jeg holder bare øje med ham.
Så det fede hundeliv er langt fra et problem bare fordi din hund har lidt patella lux...
jan 2011
Årh tusind tak for svaret - det hjalp gevaldigt på humøret... Hun får lov til at fortsætte som hun plejer, og hvis jeg kan mærke noget på hende må jeg tage tingene op til overvejelse igen.
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 1.995
Patella mild grad - fodertilskud og træning?