{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
26.413 visninger | Oprettet:

hvor køber I Jeres ormekur? {{forumTopicSubject}}

Især når man venter hvalpe, så er der jo en del piller der skal handles ind...
er der nogle der køber andre steder en deres dyrlæge eller på apoteket?
F.eks. på hjemmesider i Tyskland eller England?
Eller er der ikke noget at spare der?

Jeg synes kun jeg kan finde ormekurspiller på nettet der ikke kræver recept, men dem man køber ved dyrlægen i forbindelse med et kuld, det er receptpligtige ikke?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor køber I Jeres ormekur?
  • #1   14. maj 2012 ormekur kræver recept

• #2   14. maj 2012 hmm, det synes jeg bare ikke fremgår på de engelske sider jeg har surfet rundt på.
    Og det forvirrer mig.

f.eks. http://www.animalmedicines.co.uk/search_results.asp?sec=29&category=Wormers_for_Dogs

men selvom den type ormekur man skal bruge i forbindelse med et kuld kræver recept, så kan man stadig købe det online og i udlandet, nogle der har prøvet det??

• #3   15. maj 2012 Jamen det er ulovligt at købe/indfører det fra England, men ved mange gør det. Men det er jo et sats at tage, da det kan blive snuppet i tolden. Men grunden til de ikke kræver recept når du bestiller, er det i england ikke er på recept.

• #4   15. maj 2012 jeg kan se at noget er på recept og nogle mærker er ikke.

Ah, var ikke klar over det er forbudt at bestille sådan noget som ormekur i udlandet.
    Der er ellers tidligere blevet linket til udenlandske medicin-hjemmesider her på HG og givet råd om store besparelser, og aldrig er der blevet snakket om at det var ulovligt.

Men jeg er bestemt ikke hjemme i toldreglerne, så det kan man sagtens bilde mig ind at det er. smiley

• #5   15. maj 2012 Sverige smiley

• #6   15. maj 2012 ah, ja hvis der er penge at spare ved at købe i Sverige, så er det jo smart hvis man bor på Djævleøen nær broen. XD

Jer der har større opdræt, og har et pr kuld eller tre om året, det er jo alligevel en hvis udgift med de ormekurspiller, så erfaringer, råd, besparelser osv modtages da gerne. smiley

• #7   15. maj 2012 Jeg køber når jeg skal hjem på besøg på øen eller når jeg er på esøg i sverige, se på hjemmesiden http://www.apoteket.se/privatpersoner/djur/sidor/startsida.aspx

• #8   15. maj 2012 Denne ormekur bruger man når man skal til sverige
    http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=215301

Denne ormekur bruger jeg til mine hvalpe
    http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=112122

Jeg bruger kun ormekur når jeg ser at hunden har orm.

• #9   15. maj 2012 Det ulovligt at importere receptpligt medicin.Hvilket land man importerer fra er ligegyldigt.
    Om der er OK at bryde loven er op til TS.
    En af mine venner blev stoppet i tolden i Kastrup, men en hvalp og hjerteormsmedicin. Og de sagde ingen ting. Jeg tror ikke det er noget der er fokus på, så længe det er til eget brug.

• #10   15. maj 2012 Dyssemosen Hanne siden 1-1 har det ikke været et krav at give orme kur før man rejser inden for EU

• #11   15. maj 2012 Jesper smiley det afhænger af det land man skal til, Tyskland stiller ikke krav om at der skal gives ormekur, når man fek.når man udstiller i div. ved man hvor de kræver ormekur.
    http://www.godedyreraad.dk/rejs.html

• #12   15. maj 2012 Øh hvad mener du?
    Der er som sagt ikke længere krav om ormekure, for at rejse i EU.
    Dit link er gammelt. Nye regler blev indført 1-1-2012

• #13   15. maj 2012 Reglerne er nu ens for alle EU og EØS lande

• #14   15. maj 2012 Jesper: Det er kun Sverige, der har droppet reglen om ormekur. Resten af EU har man ikke skulle have ormekur til og Norge og England skal man stadig :o)

• #15   15. maj 2012 Jeg har det fint med at gå til dyrlægen og få det medicin mine hunde skal have - betaler gerne ekstra hos dyrlægen så jeg er sikker på at få det rigtige præparat og den rigtige dosis..
    Indenfor mange hyrdehunderacer er der medicin der kan være dirkete giftigt for hundene, så jeg er meget varsom med selv at medicinere.

• #16   15. maj 2012 hvis ikke man er dyrlæge, kan man ikke få de præcise oplysninger om et givent medikament til hunden, og dermed ved man ikke (uanset hvad hjemmesiden siger) med sikkerhed at produktet er det samme som hvad man ville få udleveret hos dyrlægen. En ormekur er ikke bare en ormekur. Ormekure varierer fra land til land, og er lavet efter hvilke slags orm der er flest af, og deres resistens. Jeg ville om ikke andet ringe til en dansk dyrlæge og høre om det givne produkt er godt nok:) Dyrlægen plejer at give rabat når der er flere hunde, og nogen klinikker udlever det også uden konsultation, så længe de kender hunden:) Men det er bare min mening, og det er vel op til den enkelte ejer at beslutte hvad han/hun mener der er bedst for sin hund, på eget ansvar self.:)

• #17   15. maj 2012 Ja ormekur er dyrt, har lige brugt 352 kr til mor og hvalpe, men det er vel pengene værd for at man ved de får det de skal have.. Hvorfor spare og så ikk vide hvad de får.. Det er dyrt at have hund og hvalpe og det tager man vel med når man får hund eller evt et kuld hvalpe.. Man får jo penge for sine hvalpe og de kan jo dække de udgifter der er...

• #18   15. maj 2012 JA og 352 kr er ikke mange penge i det store regnskab - og så ved man, at det man giver hunden er det rigtige præparat og i den rigtige dosis - jeg vil under ingen omstændigheder eksperimentere for at spare en 100 lap.

• #19   15. maj 2012 tak for alle svar.
    Og naturligvis kunne jeg aldrig drømme om at prøve mig frem eller importere når man ikke må.

Men hvis andre opdrættere havde god erfaring ved køb andre steder, så kan jeg absolut heller ikke se noget forkert i at spare nogle penge hvor der kan spares.

Men kan godt se det er noget t en jungle med de udenlandske sider.

Dog kan jeg se en fordel i at købe det ikke-recept-pligtige i udlandet. Der er også en del at spare.

Janie: jeg får mine ormepiller uden konsultation og så giver jeg dem selv. Det troede jeg egentlig var almindelig kotyme.
    Dog er jeg ikke sikker på om min dyrlæge tager et beløb for selve recepten også.
    Jeg ved at nogle dyrlæger gerne sender en recept (hvis de kender hunden som du skriver) til et apotek uden omkostninger.
    Det får jeg at se imorgen hvad min dyrlæge gør. smiley

• #20   15. maj 2012 Hvis det er uden konsultation, betaler du et receptgebyr (mener det ligge på nogen og 90 kr) ud over pillerne:) Jeg er også klar fan af at bestille fra England, bare ikke medicin:) Men alt til førstehjælpskassen bestiller jeg derfra, det er langt billigere. Det samme med legetøj.

• #21   18. maj 2012 Jeg køber Drontal til kattene i England. Det er uden recept. Men skal det være milbemax så er der også recept på.

• #22   21. maj 2012 jeg endte med at give 37kr for de 3 stk Panacur ormetabletter og 47kr i udleveringsgebyr.

Så det var ikke den helt store udgift alligevel.

Men kom til at tænke på dem som har større kenneler... det kan jo hurtigt løbe op.

Men jeg tager også den sikre vej og holder mig til køb hos Dr. Dyr. smiley

• #23   22. maj 2012 Winther Drontal er receptpligtig i DK, og dermed er import uden en recept teoretisk ulovlig.
    Ikke for at sige jeg ikke ville gøre det samme, men jeg vil ikke opfordre andre til at bryde loven.

• #24   22. maj 2012 Jesper C

Det er jo folks egen valg. Med de vanvittige priser vi skal betale herhjemme er det da godt vi har flere muligheder..

• #25   22. maj 2012 Helt enig Winther. Jeg har selv flere gange haft "ulovlig" hjerteormsmedicin med hjem fra USA.
    Så længe det kommer fra en pålidelig forretning, har jeg ikke personlige kvaler, men man må gøre sig klart at man bryder loven

• #26   22. maj 2012 Selvfølgelig, man skal jo være klar til at stå til ansvar for det man laver, sådan er det jo det fungerer smiley

• #27   22. maj 2012 Jeg må indrømme , at jeg synes det er en glidebane, at man kan købe receptpligtig medicin uden recept i udlandet, bare for at spare lidt penge.

Der er en god grund til at nogle midler er på recept - nemlig at bruger man for meget af medicine eller bruger man den forkertn, så risikerer man resistens

Danmark er faktisk et land, hvor vi f.eks ikke bruger så meget penicillin som i mange andre lande, derfor har vi eksempeelvis på vores sygehuse ikke (endnu) så store problemer med resistente bakterier, for vi behandler kun når det er nødvendigt.
    I udlandet derimod har man nogle steder store problemer med resistente bakterier og det kan være livsfarligt.

Man risikerer det samme med orme og flåtmidler - folk behandler selv, de behandler "for en sikkerheds skyld", de behandler nogle gange helt uden grund - og en dag har vi svært ved at behandle for orm, flåter, lopper og lignende, for de er uimodtageligt for den gift vi bruger - de er resistente.

• #28   22. maj 2012 hendter det hos dyrelægen i tyskland

• #29   23. maj 2012 Kennelmor begrundelsen for at gøre ormemidler receptpligtige, var at de ikke skulle bruges rutinemæssig i landbruget. Dyrlægerne giver dem jo gladeligt til hunde opdrættere uden at teste hvalpene først.

• #30   23. maj 2012 Kennelmor begrundelsen for at gøre ormemidler receptpligtige, var at de ikke skulle bruges rutinemæssig i landbruget. Dyrlægerne giver dem jo gladeligt til hunde opdrættere uden at teste hvalpene først.

• #31   23. maj 2012 Det er ikke tolden der er satsen, men hundens helbred! Den risikere at ormene danner resistens og kan i værste tilfælde dø af et senere ormeangreb, hvis den får kur uden at der er behov for det.

Så gå nu bare til den dyrlæge.

• #32   23. maj 2012 (Og ja, i USA er dyr begyndt at dø af orm, fordi de ikke kan behandles mere, fordi der er så meget resistens!)

Hvis en dyrlæge giver ormekur ud uden at teste først, bør han miste sin licens til at være dyrlæge! Det er altså liv der gambles med!

• #33   23. maj 2012 hvalpe har orm der er frigivet fra tæven når hun ammer dem ,selfølig skal de havde ormekur inden de rejser fra kennel.der er nogle her inde der er så kloge at de kan undvære både dere H og den de ser på ,de hunde der går sammen med katte og bor på en går hvor de har muglig hed for at snuppe en mus eller snegle skal havde ormekur tider en dem der bor i lejlighed og kun kommer ud og gå inde i byen,

• #34   23. maj 2012 De gange jeg havde hvalpe tog jeg ud til dyrlægen og fortalte at min tæve ventede hvalpe og så gav de mig noget. Tror det kostede omkring 250 for sådan en tube der holdt til morhund + hvalpe 3 gange.

• #35   23. maj 2012 Tinna: en tube? okay.
    Da jeg var ved dyrlægen for at købe ormekur for at "rense" min tæve ud inden fødsel, da sagde hun også jeg kunne købe med det samme til hvalpene de tre gange, men jeg takkede pænt nej, da jeg fandt det smartere at vide hvor mange hvalpe jeg egentlig har på det tidspunkt inden jeg køber og gætter mig frem til antal. XD
    Men det var piller jeg fik.
    3 styks der skal gives over tre sammenhængende dage.

• #36   23. maj 2012 Vi fik sådan noget grønt pasta i en tube, som skulle gives hver 2. Uge. Eller så købte jeg 2, kan ikke huske det. Der var hvert fald nok til hele banden + silas og katten.

• #37   23. maj 2012 Trust no one. Jeg håber ikke du opdrætter.

• #38   23. maj 2012 TrustNoOne
    Du ved ikke hvad du snakker om. Katte skal have bændelormemiddel ca hver 3. måned, med mindre man synes det er lækkert med bændelormeled over det hele. Der er kun 2 præparater, i hvert fald som jeg kender, der udrydder bændelorm og andre orm, nemlig Drontal og Milbemax. Dyrlæger tager aldrig ormeprøver ved katte, så der bliver vist ikke mange dyrlæger tilbage med licens smiley
    Helt ærlig, så vil jeg også anbefale dig at købe dyrt ved dyrlægen med den viden du har..

• #39   24. maj 2012 Det er jo også selvmodsigende at der var et krav om at alle hunde skulle have orme middel, hvis de skulle til SV/GB. Uden en test.
    Der sad en dyrlæge på DKK udstillingerne der gladeligt "ordinerede" recept pligtig ormemiddel til alle svenske hunde.
    Jeg kan ikke se at recept kravet på ormemidler til hunde/katte er andet end en penge maskine for dyrlægerne.

• #40   24. maj 2012 Helt enig

• #41   24. maj 2012 Laika, hvem er dit indlæg til?

Kommentér på:
hvor køber I Jeres ormekur?

Annonce