{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.188 visninger | Oprettet:

Ang. Tollrkenneler {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Jeg har i planerne at anskaffe mig en toller til næste år, og er begyndt at kigge meget på kenneler.

Det der er svært er at vide hvilke kenneler man skal havde tillid til, og få en god og sund hund fra.

Jeg har i planerne at bruge den til lydighedstræning, hundetræning, måske sporing og runddering og selvfølgelig som dejlig og god familiehund. Jeg søger derfor en kennel der ikke avler deres hunde til udelukkende brugshunde. Nogle kenneler skriver de helst gerne sælger deres hvalpe til folk/familier der vil bruge dem til jagt, agility mm.

Derfor vil jeg høre om nogle derude kender nogle små, men dog seriøse avlere, der sælger deres hvalpe til folk der går op i deres hunde, men ik umiddelbart vil bruge dem som brugshunde...

Mange hilsner Mia.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. Tollrkenneler
  • #1   11. maj 2012 Hvad dækker "hundetræning" over her?

    Nu nævner du jo lydighed, rundering og spor - hvilket sådan set er bestanddele afbrugstræning. Så bliver jeg lidt forvirret over at du søger nogen der ikke har brugsarbejde som krav. smiley


  • #2   11. maj 2012 Det jeg mener er at en del af de kenneler jeg har set på, bruger deres egne hunde til disideret jagttræning og konkurencer osv, og sælger helst gerne deres hvalpe til folk der vil bruge dem til dette....det er jeg muligvis ikke intresseret i smiley

    Håber det hjalp...


  • #3   11. maj 2012 Okidoki.

    Jeg tror at i kommer længst med at kontakte tollerklubben. De ved hvem der laver hvad, og hvad der er af træningstilbud i nærheden af hvor du bor (i kommer ikke udenom træning med en toller). Dem finder du her:
    http://tollerklubben.dk/


    Og husk at læse deres "tænker du på at købe en toller" folder:
    http://tollerklubben.dk/uploads/dokumenter/Har-du-planer-om-at-anskaffe-dig-en-tollerhvalp.pdf


  • #4   11. maj 2012 Redborn i Ringsted

    Der har vi Dixie fra og vi var meget kritiske med opdrætterne, og der er altså mange tolleropdrættere rundt omkring der laver noget værre møg!

    Redborn er småt, men virkelig seriøst og parringerne er tjekket igennem i hovede og røv!


  • #5   11. maj 2012 HOV!

    Glemte linket

    (link fjernet)


  • #6   11. maj 2012 Har skrevet og er i kontakt med tollerklubben, men det ville også være fint at høre fra private hvilke kenneler de har deres toller fra, og hvilke erfaringer de har gjord sig.

    Jeg siger ikke jeg ik vil træne med min hund for naturligvis vil jeg det, jeg vil bare gerne vide om der er nogle der kender nogle tollerkenneler der ikke udelukkende avler for at deres hunde skal bruges i konkurencer osv....det ved jeg jo at der er kenneler der har det sådan også med andre hunderacer. De sælger kun til folk der vil bruge dem til sport, jagt mm. Har jo haft hund før så ved godt hvad det kræver smiley

    Tinna det er rigtig med jagt, vil gerne lære den det grundlæggende, men den skal ikke bruges til jagt...vi har en del børn i familien, den sidste nye er 2 år, og jeg og min kæreste tænker da på børn i fremtiden....Har godt været inde på redborns hjemmeside og kigge...tak for det smiley


Kommentér på:
Ang. Tollrkenneler

Annonce