{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.382 visninger | Oprettet:

What to do ? :,( {{forumTopicSubject}}

Står i et mega dilemma !! Som nogle a her ved, så stak Zimba af for nogle uger siden smiley efterfølgene har han stukket af hver gang han har haft chancen. Ikke så langt, men .. Ja så idag stak han af fra min kæreste, jeg kørte og ledte efter ham 30 min ca.. Han var LANGT væk hjemmefra ..

Nu er situationen så sådan at min kæreste vil ha ham solgt. Og vil jeg beholde ham, så er han min all alone. Han vil slet ikke deltage smiley
Jeg vil for INTET i verden af med ham, men jeg tvivler på at jeg alene kan give ham hvad han har behov for smiley har jo min skole, datter og arbejde..

Det gør så ondt!! Så har ikke brug for i skriver alt mulig tavligt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  What to do ? :,(
  • #1   9. maj 2012 Hvordan kan han stikke af ??

• #2   9. maj 2012 Har i ikke snor på ham ?? Eller har i ikke haven hegnet ind??

• #3   9. maj 2012 Han står i et langt reb. Bundet til en træstub. Det var en midlertidig løsning, men den knude jeg havde lavet i halsbåndet var åbentbart gået op, og væk var hunden smiley

• #4   9. maj 2012 Jamen så må i binde den bedre. Allerbedst, hegne haven ind og kun snor på ham når han er udenfor haven.

• #5   9. maj 2012 Jeg skal nok lade være med at skrive noget tarveligt om din kæreste, selvom jeg må indrømme at jeg er fristet for jeg synes han overreagerer. Snor og lang line på og så er det problem vel løst?

Jeg ved godt hvad jeg selv ville gøre hvis jeg havde en kæreste der stillede mig overfor det ultimatum på så spinkelt et grundlag, men jeg kan desværre ikke hjælpe dig med hvad du skal gøre, det kommer jo helt an på dig, forholdet til din kæreste, din hverdag, om du kan få den til at hænge sammen hvis din kæreste ikke hjælper til med Zimba. Vil dog sige at det vigtigste på være Zimbas ve og vel, måske du kan få en pensionist eller hundeglad menneske til at hjælpe til i hverdagen evt. mod et lille beløb?

Men puha ja, stort knus herfra, jeg håber det hele løser sig.

• #6   9. maj 2012 Altså trods min menning om hegn osv er jeg indstillet på hegn, men det gider han ikke ofre på ham smiley
    Tænker også at det jo bare er at købe en snor der evt er beregnet til det ?! Men ja..

Hovede sagen er jo at hvis jeg beholder ham, så står jeg selv for det hele smiley og må indrømme tiden vil komme til at knibe..

• #7   9. maj 2012 Jeg forstår at trangen til at kommentere på min kæreste er stor. Ku selv skrive en roman om hvor nedren jeg sys han er. Men ja....

Mine tanker går mest til Zimbas ve og vel. Og spørgsmålet er så om han ikke er tjent bedre smiley

• #8   9. maj 2012 Hvis du vil give op, så gør det. Det behøves du ikke vores accept for.

Hvis du virkelig VIL din hund, så finder du en løsning. Er det eneste problem at han stikker af, ja så hegn grunden ind, træn indkald med ham og hold ham i snor.

• #9   9. maj 2012 Phuu..
    Du har ret ... Må tænke over det .. Men anyways, tak for svar!

• #10   9. maj 2012 Det skal ikke lyde så surt som det er skrevet. Er bare min ærlige mening omkring det.

• #11   9. maj 2012 Læste den heller ikke surt smiley
    Og tak for din ærlighed

• #12   9. maj 2012 Så lidt, håber du finder en løsning smiley

• #14   9. maj 2012 Du kan få sådan et jordspyd med tilhørende 5-6m wire og en karabinhage i hver ende til 50-100kr. Det var måske noget og starte med smiley

• #15   9. maj 2012 Hunden vil sikkert holde længere i dit liv, end den anden halvdel smiley
    Jeg synes klart du skal prøve, at finde noget hegn, under brugte byggematerialer, der kan man sagtens finde både flotte, og næsten nye ting til ingen penge.
    Den øverste sætning, er kærlig ment, for alle parter.

• #16   9. maj 2012 Jeg tænker lidt. Hvorfor skal hunden overhovedet så derude bundet uden opsyn?

Gå tur med hunden i snor, når den skal ud. Så slipper du for en hund, der stikker af og hunden får meget mere ud af det end at stå bundet til en træstub o glo

• #17   9. maj 2012 Vi ka ikke gå med ham hver gang han skal ud ...
    Så det er nødvendigt nogle gange om dagen ... Og hvis det er varm og vi v have åben dør. Som var tilfældet idag

• #18   9. maj 2012 Ja så må jeg altså give din kæreste og Christina kong savl ret. Du kommer alligevel til, at bruge tiden på at lede efter ham. Tid du lige så godt kunne bruge på at lufte.

• #19   9. maj 2012 Hvor bor i henne af? VI har noget trådhegn stående som vi ikke bruger i kan få gratis. Det koster ikke alverden og synes det er lidt noget fis at din kæreste ikke vil ofre penge på det (nu ved jeg jo selvfølgelig heller ikke hvor stor jeres have er)

• #20   9. maj 2012 Hvis ikke man gider ofre en indhegning, træning og gåture i snor for sin hunds trivsel, så fortjener man ikke at eje en hund. Afsted med hunden til nogen, der holder hund på dens præmisser.
    At have dyr, børn, familie er et fællesjob.

• #21   9. maj 2012 En karabinhage i muren.. Det koster ikke alverdens.. Ellers som andre siger, et godt jordspyd

Så vidst et i jem og fix til 100 kr (til at grave huller med..

1½ meter ned i jorden så render den ingen steder..

• #22   9. maj 2012 Jeg kender ikke jeres forhold men jeg kan ikke lade være med at tænkte på hvor ked af det jeg ville være hvis min kærste gav så hurtigt op fordi han skal lave et hegn og dermed er problemet løst. Jeg syntes du skal tænke på hvornår og for hvad giver han op næste gang. Dette er IKKE ment dømmende eller negativt.
    Men vil han ikke sætte hegn op eller deltage så er det ikke let og så er måske bedre at finde et ny hjem til hunden og så indstille dig på ingen dyr i fremtiden hvis den skal tilbringes med ham, da dyr kræver ansvarlighed og den viser han ikke med hans agerende i denne sag, lad os håbe at han kommer til fornuft når han er faldet lidt ned , Held og lykke.

• #23   9. maj 2012 Jeg har brugt et par timer i haven med Zimba efterfølgende. Og der fik jeg lavet den snor han skal stå i.. Har bundet den GRUNDIGT fast og sat en kabinhage (staves?) fast i den anden ende, med en masse knuder.. Så nu er den eneste mulighed at han bider sin snor over..
    - Jeg har lavet den så den kan sættes på ham fra vores hoved dør. Så nu er det nemt nok lige og lukke ham ud om morgen.

Jeg går skam ture med ham, og ruller ture med ham. Og så kører jeg i hundeskoven med ham så tit jeg kan, da det lige skal passe sammen med min datter og lektier. Men hun elske rat være med, så det hænder jeg tager hende med i det tidsrum jeg ved/regner med der ikke kommer så mange hunde..
    Jeg træner også lidt tricks med ham, og så springer vi et par gange om ugen. Så jeg prøver virkelig at give ham hvad han har behov for af motion.

Jeg vil mene han har det godt hos os, og jeg har mere eller mindre haft den store byrde med motionen alene.. Men vil komme til at mangle at han gider lufte i ny og næ, men mon ikke han lige kan overkomme og sætte ham ud i snoren.. Så må jeg bare gå med ham når jeg kommer hjem fra arbejde omkring 22 tiden..

med hensyn til hegn, så vil jeg holde øjne og øre åbne. Vi har fået hegnet 1/4 af haven ind, med rester vi har fået hist og pist. Så det er bare at søge og se hvad der kommer, på et tidspunkt er hele haven jo hegnet ind.

Det sjove er det var min kæreste der fik ideen og fandt hunden, men jeg tror ikke han har prøvet at have en hvalp.. For vi har haft mange diskussioner gennem tiden, men ja .. Jeg tror han bliver god med tiden.
    Han rider ikke samme dag han sadler, så de ting jeg går i gang med nu, er ting der har været på tale længe.. Så mon ikke han vender når han ser det hjælper på hunden ??? Jeg håber, giver det en skalde og holder hoved højt..
    Og når det hele bliver for svært kan jeg jo lige få lidt støtte herfra.. smiley

Takker for de mange svar.. Jeg logger af for i dag. smiley

• #24   9. maj 2012 Man kan være heldig i gul og gratis mht hegn... Købte 10 elementer plus en låge og åæle for 500 kr. Elementerne er 1,5 meter i bredden og 70 høje..... Passede lige med det jeg skulle have hegnet ind for at min chihuahua ikke stak af ud under hækken.
    Sådan en slags stakit element.
    Har en hæk på samme højde bagved ,men dog har de 2 store hunde ikke sprunget over det

Kommentér på:
What to do ? :,(

Annonce