1.382 visninger
|
Oprettet:
What to do ? :,( {{forumTopicSubject}}
Står i et mega dilemma !! Som nogle a her ved, så stak Zimba af for nogle uger siden efterfølgene har han stukket af hver gang han har haft chancen. Ikke så langt, men .. Ja så idag stak han af fra min kæreste, jeg kørte og ledte efter ham 30 min ca.. Han var LANGT væk hjemmefra ..
Nu er situationen så sådan at min kæreste vil ha ham solgt. Og vil jeg beholde ham, så er han min all alone. Han vil slet ikke deltage
Jeg vil for INTET i verden af med ham, men jeg tvivler på at jeg alene kan give ham hvad han har behov for har jo min skole, datter og arbejde..
Det gør så ondt!! Så har ikke brug for i skriver alt mulig tavligt
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.139
feb 2012
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 216
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 41 Svar: 279
aug 2008
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Jeg ved godt hvad jeg selv ville gøre hvis jeg havde en kæreste der stillede mig overfor det ultimatum på så spinkelt et grundlag, men jeg kan desværre ikke hjælpe dig med hvad du skal gøre, det kommer jo helt an på dig, forholdet til din kæreste, din hverdag, om du kan få den til at hænge sammen hvis din kæreste ikke hjælper til med Zimba. Vil dog sige at det vigtigste på være Zimbas ve og vel, måske du kan få en pensionist eller hundeglad menneske til at hjælpe til i hverdagen evt. mod et lille beløb?
Men puha ja, stort knus herfra, jeg håber det hele løser sig.
jun 2011
Tænker også at det jo bare er at købe en snor der evt er beregnet til det ?! Men ja..
Hovede sagen er jo at hvis jeg beholder ham, så står jeg selv for det hele og må indrømme tiden vil komme til at knibe..
jun 2011
Mine tanker går mest til Zimbas ve og vel. Og spørgsmålet er så om han ikke er tjent bedre
aug 2008
Hvis du virkelig VIL din hund, så finder du en løsning. Er det eneste problem at han stikker af, ja så hegn grunden ind, træn indkald med ham og hold ham i snor.
jun 2011
Du har ret ... Må tænke over det .. Men anyways, tak for svar!
aug 2008
jun 2011
Og tak for din ærlighed
aug 2008
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 3.610
maj 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 159
Jeg synes klart du skal prøve, at finde noget hegn, under brugte byggematerialer, der kan man sagtens finde både flotte, og næsten nye ting til ingen penge.
Den øverste sætning, er kærlig ment, for alle parter.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Gå tur med hunden i snor, når den skal ud. Så slipper du for en hund, der stikker af og hunden får meget mere ud af det end at stå bundet til en træstub o glo
jun 2011
Så det er nødvendigt nogle gange om dagen ... Og hvis det er varm og vi v have åben dør. Som var tilfældet idag
maj 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 159
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.672
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.765
At have dyr, børn, familie er et fællesjob.
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 116 Svar: 1.404
Så vidst et i jem og fix til 100 kr (til at grave huller med..
1½ meter ned i jorden så render den ingen steder..
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
Men vil han ikke sætte hegn op eller deltage så er det ikke let og så er måske bedre at finde et ny hjem til hunden og så indstille dig på ingen dyr i fremtiden hvis den skal tilbringes med ham, da dyr kræver ansvarlighed og den viser han ikke med hans agerende i denne sag, lad os håbe at han kommer til fornuft når han er faldet lidt ned , Held og lykke.
jun 2011
- Jeg har lavet den så den kan sættes på ham fra vores hoved dør. Så nu er det nemt nok lige og lukke ham ud om morgen.
Jeg går skam ture med ham, og ruller ture med ham. Og så kører jeg i hundeskoven med ham så tit jeg kan, da det lige skal passe sammen med min datter og lektier. Men hun elske rat være med, så det hænder jeg tager hende med i det tidsrum jeg ved/regner med der ikke kommer så mange hunde..
Jeg træner også lidt tricks med ham, og så springer vi et par gange om ugen. Så jeg prøver virkelig at give ham hvad han har behov for af motion.
Jeg vil mene han har det godt hos os, og jeg har mere eller mindre haft den store byrde med motionen alene.. Men vil komme til at mangle at han gider lufte i ny og næ, men mon ikke han lige kan overkomme og sætte ham ud i snoren.. Så må jeg bare gå med ham når jeg kommer hjem fra arbejde omkring 22 tiden..
med hensyn til hegn, så vil jeg holde øjne og øre åbne. Vi har fået hegnet 1/4 af haven ind, med rester vi har fået hist og pist. Så det er bare at søge og se hvad der kommer, på et tidspunkt er hele haven jo hegnet ind.
Det sjove er det var min kæreste der fik ideen og fandt hunden, men jeg tror ikke han har prøvet at have en hvalp.. For vi har haft mange diskussioner gennem tiden, men ja .. Jeg tror han bliver god med tiden.
Han rider ikke samme dag han sadler, så de ting jeg går i gang med nu, er ting der har været på tale længe.. Så mon ikke han vender når han ser det hjælper på hunden ??? Jeg håber, giver det en skalde og holder hoved højt..
Og når det hele bliver for svært kan jeg jo lige få lidt støtte herfra..
Takker for de mange svar.. Jeg logger af for i dag.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 138 Svar: 534
Sådan en slags stakit element.
Har en hæk på samme højde bagved ,men dog har de 2 store hunde ikke sprunget over det
What to do ? :,(