{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

Hvad er det med de myndefolk ? {{forumTopicSubject}}

Det er lige som bare helt naturligt at have 20 stk. mynder enten af den ene eller anden race (whippet/greyhounds) og nå ja, så også lige et par irske ulvehunde ?

De havde dog et dejligt temperament, men alligevel kan jeg ikke lige lade være med at tænke... hold da op!!

Får de virkelig nok opmærksomhed og nærvær, nu tænker jeg på hundene ?

Har engang besøgt en oprdætter der havde omkring 15 stk og de kom aldrig udenfor en dør !!! suk !

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er det med de myndefolk ?
  • #1   5. maj 2012 Jeg har ofte tænkt på, hvordan i alverden de får det til at fungere med alle de fertile hunde.

• #2   5. maj 2012 Jeg ville uden problemer kunne have 10-12 whippets og stadig dække den enkelte hunds behov.

Mynderne er flokdyr ud over alle grænser, men de er ikke pleasende og kontaktsøgende på samme måde, som så mange andre racer.

De kræver ikke træning i stor stil, ikke nødvendigvis timelange traveture og har ikke behov for at sidde klistret til ejerens skød.

• #3   5. maj 2012 Jeg tænker jo osse lidt at der er tale om racer der er lavet til at gå mange sammen (og derfor som oftest vil troves fint med mange hunde i hjemmet), og som samtidig ofte ikke kræver helt vildt meget træning og motion for at trives.

-meeeen slet ikke at komme på tur finder jeg så ikke ok, medmindre de da har en ualmindeligt god "hunde-grund" at løbe på

Generelt er jeg ikke tilhænger af store hold, men vælger man den rigtige race til det, så KAN det godt lade sig gøre at have 10-15 hunde på en måde der osse er ok overfor hundene.
    -snakker vi kæmpe hundehold med 30+ hunde kan jeg dog ikke forestille mig et hundehold hvor jeg ville finde det ok.

• #5   6. maj 2012 kenner også folk der er opdrætter af wippets hvor det funger super ,har også været ude for at en ejer af aroganer mønner kom ud af en dør hvor de hoppet ind i hovet på en unghund så hun blev bange og hopped ind i ejerens ben så de faldt,hvor ejeren af de andre hunde bare gik grinet derfra så man kan sige der er også dårlige ejer af de raser.som der er af andre raser,

• #6   6. maj 2012 OK - det kan åbenbart godt lade sig gøre... vile bare gerne forstå det smiley
    Det var absolut ikke et surt opstød, men måske manglende forståelse, for jeg tror da også at man min. ville have 2 mynder, da de er jo specielle af sind (ikke ondt ment)...

Men mange tak for svar smiley

• #7   6. maj 2012 Har man flere tæver sammen, synkroniserer disse ofte deres løbetider, så hanhundene kommer ikke til at være i hus med løbske tæver konstant.
    Det er jo bare at sørge for, at hanner og tæver er adskilt, når de er uden opsyn, i den periode løbetiden varer.
    Mine egne tre tæver er netop kommet i løbetid med 1 dags mellemrum.

Ofte ved erfarne avlshanner også hvornår tæven er klar og viser ikke den store interesse for hende i resten af løbetiden.
    Vores bagbo har en pointer, der er brugt en del i avl, han er hamrende ligeglad med mine tævers løbetid, undtagen de få dage, hvor de er højløbske.

Kommentér på:
Hvad er det med de myndefolk ?

Annonce