1.103 visninger
|
Oprettet:
Hvad er det med de myndefolk ? {{forumTopicSubject}}
Det er lige som bare helt naturligt at have 20 stk. mynder enten af den ene eller anden race (whippet/greyhounds) og nå ja, så også lige et par irske ulvehunde ?
De havde dog et dejligt temperament, men alligevel kan jeg ikke lige lade være med at tænke... hold da op!!
Får de virkelig nok opmærksomhed og nærvær, nu tænker jeg på hundene ?
Har engang besøgt en oprdætter der havde omkring 15 stk og de kom aldrig udenfor en dør !!! suk !
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.390
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.910
Mynderne er flokdyr ud over alle grænser, men de er ikke pleasende og kontaktsøgende på samme måde, som så mange andre racer.
De kræver ikke træning i stor stil, ikke nødvendigvis timelange traveture og har ikke behov for at sidde klistret til ejerens skød.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.395
-meeeen slet ikke at komme på tur finder jeg så ikke ok, medmindre de da har en ualmindeligt god "hunde-grund" at løbe på
Generelt er jeg ikke tilhænger af store hold, men vælger man den rigtige race til det, så KAN det godt lade sig gøre at have 10-15 hunde på en måde der osse er ok overfor hundene.
-snakker vi kæmpe hundehold med 30+ hunde kan jeg dog ikke forestille mig et hundehold hvor jeg ville finde det ok.
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.205
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 292 Svar: 780
Det var absolut ikke et surt opstød, men måske manglende forståelse, for jeg tror da også at man min. ville have 2 mynder, da de er jo specielle af sind (ikke ondt ment)...
Men mange tak for svar
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.910
Det er jo bare at sørge for, at hanner og tæver er adskilt, når de er uden opsyn, i den periode løbetiden varer.
Mine egne tre tæver er netop kommet i løbetid med 1 dags mellemrum.
Ofte ved erfarne avlshanner også hvornår tæven er klar og viser ikke den store interesse for hende i resten af løbetiden.
Vores bagbo har en pointer, der er brugt en del i avl, han er hamrende ligeglad med mine tævers løbetid, undtagen de få dage, hvor de er højløbske.
Hvad er det med de myndefolk ?