{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.455 visninger | Oprettet:

Ved at få stjålet hund ude for Netto. {{forumTopicSubject}}

Hej alle i skønne hundeejere. Nu bliver jeg lige nødt til at få luft for mine frustrationer og samtidig hører jeres mening.

Jeg har haft min hund i 4 år nu og hun er en hund der er vandt til at komme med alle steder. Også når vi er ude og handle ind. Der hvor jeg kan tage hende med ind, gør jeg det selvfølgelig. Men det kan man ikke i Netto - Jeg har barn og barnevogn og hun plejer at sidde med under barnevognen smiley

Igår havde jeg så plantet min lille dværgpincher ude foran netto og var gået ind for at handle, da jeg kommer ud går jeg direkte til føtex fordi jeg lige skal ha noget specialvarer. Det tager da lidt længere tid end forventet men ialt er jeg væk fra Baily i 3 kvarter.

Da jeg kommer ud ser jeg en dame som har taget min hund ind under hendes jakke og er på vej væk med hende. Jeg siger til hende at det er min hund og hun flipper helt ud. Ja jeg var dyremishandler at jeg havde ladet min hund sidde i 3 kvarter og hun havde ringet til politiet.

Jeg ringede selv til politet og de havde intet opkald fået og han sagde til mig at 1 så er det dybt ulovligt at tage en hund på den måde og han var sikker på at hun ville stjæle min hund og havde ventet i 3 kvarter så hun overfor offentligheden "legitimt" følte at hun kunne tillade sig at tage min hund.

ærligt så er jeg dybt rystet. Min hund har det super godt, er i god form, får god mad og gode gåture og masser af kærlighed.

Dog har dværg pinchere en tendens til at ryste - også selvom de ikke fryser, da det er deres måde at generere varme på. Baily ryster selv når hun er herhjemme og indenfor, og sådan gør hun bare man nusser hende.

Hvad synes i, er jeg en dyremishandler for at ha ladet min hund sidde eller er hun en undskyld mit sprog - psykokælling der prøvede at stjæle min hund????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ved at få stjålet hund ude for Netto.
  • #1   27. apr 2012 Siden du spørger, så vil jeg svare...

JEG synes det er dybt uansvarligt at plante sin hund ( lille eller stor ) uden for en forretning i almindelighed, og i særdeleshed når det drejer sig om 45 minutter.

Det er heller ikke okay at tage en parkeret hund

• #2   27. apr 2012 Synes i begge handlede forkert. Det er synd for hunden at den skal sidde og glo ved en krog i næsten 1 time, mens du handler. Men hun havde heller ingen ret til at tage din hund.

Lad den blive hjemme næste gang.

• #3   27. apr 2012 Nej, hvis hunden er tryg, er du ikke dyremishandler...

Til gengæld meget meget letsindig! Jeg ville under INGEN omstændigheder efterlade mine hunde udenfor butikker el. lign. Der er alt for mange hunde, der forsvinder på den måde...

Det er rent held du har din hund endnu...

• #4   27. apr 2012 Jeg havde aldrig sat min hund foran en forretning, netop pga den kan blive stjålet, og ja jeg tror også hun ville have taget ham. Men dyremishandler nej det er du ikke smiley Men pas på små hunde er lette at stjæle..

• #5   27. apr 2012 Om du så lader din hund sidde en time eller mere om det er en stor eller lille hund, så har folk bare at holde nallerne for dem selv...

Og ja tror kun hun var ude på at score sig en lille hund, de kan jo sælges vidre...

• #6   27. apr 2012 Enig med de andre.
    Lad hunden blive hjemme, det har den nok bedst af. Istedet for at skulle sidde og kukkelure mens du handler.

• #7   27. apr 2012 Du skal være heldig med hun ikke tog den noget før, så havde du jo ikke haft din hund nu.

Synes ikke man skal lade sin hund sidde alene i 45 min ude foran en butik, men naturligvis skal man heller aldrig stjæle en hund.

• #8   27. apr 2012 Synes 45min udenfor en netto er lang tid, folk kunne jo også tro hunden var glemt ?

• #9   27. apr 2012 Siger det samme som IB og MH. Vi lader aldrig hundene alene udenfor en butik, vil ikke risikere hunden ikke er der når man kommer ud fra butikken igen, du var heldig hun ikke nåede væk med hende, puha man ville bande sig selv væk bagefter tror jeg hvis det havde lykkes hende at komme væk med hunden :o(

• #10   27. apr 2012 t.s. siger som de andre tre kvarter....fyyyhaa det er aaalt for længe.....men selvfølgelig forkert at ville tage hende......ville aldrig efterlade rødtop udenfor forretning da alle elsker rødtop,.....

• #11   27. apr 2012 Hvis vi har hundene med i bilen, så er der altid en der bliver i bilen imens en anden render i butikken.....

• #12   27. apr 2012 Damen der gik med din hund har handlet helt forkert - du fangede hende faktisk på fersk gerning for tyveri. Måske du skulle have meldt det? Man ved aldrig om hun kan finde på det igen!
    Og så synes jeg tildels også du har handlet forkert, ved at lade din hund sidde så lang tid bundet udenfor en butik.
    Jeg er meget OBS på min hund ikke bliver bundet alene nogle steder. Hun får max 3 min foran bageren en søndag morgen foran de helt store ruder så hun kan se mig, og jeg hele tiden kan have et øje på hende.

• #13   27. apr 2012 Jeg bor i en lille by, hvor hundene næsten sidder uden for på række. Men vores hunde skal aldrig sidde uden for butikkerne netop fordi jeg jo ikke kan holde øje med dem. Jeg tror dog aldrig det ville ske her, men jeg ser ingen grund til at tage chancen...

Godt du kom lige i tide, kan ikke forstå man kan være så ubehagelig at tage andre folks hunde, hun burde jo have været politianmeldt for tyveriforsøg selvom jeg ikke bryder mig om at kalde det for tyveri når det er et levende dyr..

• #14   27. apr 2012 Udover det er dybt uansvarligt at lade sin hund stå udenfor en butik.. Hvorfor hulen tilkaldte du ikke politiet med det samme og fik hende anholdt? Så hun ikke gør det igen?

• #15   27. apr 2012 Nu skal det lige siges at jeg normalt aldrig lader min hund sidde og vente i så lang tid. Jeg er dog lige blevet alene med min 7 mdr gamle datter efter at ha forladt hendes voldelige far. Det har været en ren rutchebanetur og jeg er godt klare over at jeg begår fejl - men jeg prøver sørme også at rette op på dem.

Baily fik jeg da hun var 10 mdr. Hun kunne absolut ingenting da jeg fik hende. Og bare man hævede sin stemme lidt - hvis man blev sur på computeren smiley Så fes hun ud og gemte sig bag toilettet. Hun spiste som om hun aldrig havde fået mad - hun slugte maden næsten før hun havde fået den.

Sådan en hund er hun bestemt ikke længere. Jeg får SÅ meget ros for hende alle steder, over hvor velopdragen en hund jeg har osv. Hun er bestemt en tryg og glad hund. Og meget tillidsfuld.

Nu har jeg aldrig oplevet noget lign. før og ja jeg er helt enig i at det er rigtig lang tid at lade en hund sidde, men fordi det er sket så få gange at hun har siddet i så lang tid, så synes jeg ikke at det er uansvarligt.

- Min veninde mødte hende (hun vidste dog ikke at det var min hund, da hun er allergisk og aldrig har set min hund). Og damen synes jo det var synd for min hund fordi hun på det tidspunkt havde siddet der i et kvarter? Så damen synes jo det var synd - helt fra start af.

Men ja hun bliver hjemme fremover. Det er bare synd at man ikke kan have sin hund i fred,for det er en god gåtur og hun elsker at komme med.

Og som sagt så er hun med i barnevognen de fleste steder - undtagen netto for der må hun ikke komme med. Og det synes jeg er synd skal ødelægges fordi folk ikke kan holde nallerne for dem selv smiley

• #16   27. apr 2012 jeg vil ikke sige det er dyremishandling at sætte sin hund foran en butik.. men jeg vil sige det er utrolig ... ååh ja hvad ord skal jeg bruge uden det lyder forkert ? .. det er .. naivt, og dumt..
    vi har fået stjålet masser af hunde her oppe i nordjylland. fordi ejerne bare stiller dem og regner med folk holder fingrene for sig selv.. det gør de ikke. vil de have hunden så tager de den. smiley
    der er sågar også nogle der har fået skambidt deres hunde som stod bundet ude foran en butik. min venindes tante fik næsten dræbt deres mini collie for 3 år siden. det var så grimt og så uhyggeligt.. de hørte skrigene inde fra butikken og løb ud , så løber manden med en stor muskel basse væk fra fra. og vidner taber synet af ham , ingen blev dømt og ingen blev stillet til ansvar.. dyrelægen lappede hunden sammen med mange sting, og hun lå til opservation i mange dage..... smiley de stiller ALDRIG deres hund uden for igen..
    man skal virkelig passe på ..

• #17   27. apr 2012 Ja det er utroligt at folk ikke kan holde fingrene for dem selv, virkelig ærgeligt!
    Derfor skal vi også kun stole på os selv smiley

• #18   27. apr 2012 vi * som i vi nordjyder.. ikke vi som i mig og min familie.. bare så der ikke opstår misforståelser.. smiley

• #19   27. apr 2012 Helena, ja det er synd men desværre den verden vi lever i , derfor ta ingen chancer, 5 min er for en tyv, lad den bliver hjemme i fremtiden og gå en tur med den bagefter, den vil sikkert også hellere ud i naturen istedet for parkeringen foran Netto :-))))

• #20   27. apr 2012 hvis jeg har forstået dit startindlæg ret så spørger du os hvad vi synes?
    Størstedelen af os synes så at det er uansvarligt af dig at sætte din hund uden for, om det er to min. eller tre kvarter...

Jeg tolker lidt dit sidste indlæg som at du kun havde ønsket opbakning om at hun var en psyko kælling og undskylder at hunden var blevet uden for så lang tid meget få gange pga. alle dine problemer, og at du under ingen omstændigheder finder det uforsvarligt.
    Er du så sagt med andre ord ikke fuldtstændig ligeglad med vores holdning.? Du ønskede bare opbakning som du ikke ubegrænset fik..?

• #21   27. apr 2012 Altså.. det er grunden til, at jeg ikke tør, at stille Vaks udenfor butikker.
    Før, da vores fakta ikke var så stort, turde jeg godt, hvis jeg lige skulle ind og købe en mælkesnitte eller noget i den stil, når man lige har lyst *G*
    - Men ikke mere. Vores fakta får nu folk fra hele byen, og jeg tør simpelthen ikke stille ham der.

Vaks er jo en lille lækkerbisken, og elsker alt og alle.
    Han ville ikke være svær at tage, eller at sælge videre.. ):

• #22   27. apr 2012 Fie sad tit udenfor kiosken, det har jeg ingen problemer med, synes bare 45 min. er for lang tid uden opsyn

• #23   27. apr 2012 Ida H.

Jeg skal da klart indrømme at det er lidt barskt at få at vide at man er dybt uansvarlig og det gør da ondt at høre, Hvis jeg havde ment selv at jeg var dybt uansvarlig - så havde jeg da aldrig gjort det.

Jeg er enig i de folk der synes 3 kvarter er meget lang tid for en hund at sidde. Men jeg er ikke selv enig i at det er uansvarligt NOGENSINDE at sætte sin hund foran en butik, og det er vi nu altså rigtig mange i mit område der gør.

Dermed ikke sagt at jeg ikke tager jeres svar til efterretning og tænker meget over det. For det gør jeg.

Jeg tager ikke min hund med ned og handle igen, for jeg skal ikke nogensinde igen risikere at min hund bliver stjålet.

Hvis jeg var fuldstændig ligeglad med jeres holdning, så ville det da heller ikke ramme mig - som det gør. Det gør sku ondt at høre - men jeg bad om jeres mening fordi jeg er usikker på om jeg selv har handlet rigtigt og man lærer så længe man lever - og jeg har masser at lærer endnu og jeg begår masser af fejl.

Men jeg prøver også at rette op på dem når jeg indser at jeg har begået en fejl.

• #24   27. apr 2012 ja forresten, de gange vi går op til tanken, så sidder hundene , alle tre uden for i de to minutter jeg er inde og hente vand og cola. Og der er ingen der nærmer sig mischa, da hun jo ser meget meget farlig ud. så det win win ..

• #25   27. apr 2012 Helena
    Vi lærer så længe vi lever, heldigvis :-))))
    Godt at der ikke lykkedes hende at tage din vaps, det havde nemlig været en frygtelig måde at lære på.

• #26   27. apr 2012 @ TS... dajeg var barn og ung kunne man tage sin hund med og sætte den på krog allevegne... Det kan man ikke mere, overhovedet... jeg ville aldrig turde sætte mine hunde noget sted, tør ikke engang lade dem sidde i bilen kort tid uden jeg kan se bilen, ruder bliver smadret...

Der har de seneste par år været flere tilfælde både hvor hunde er stjålet fra udenfor butikker og fra biler.... kan huske en sag for 1½-2 år siden, hund stjålet ved butik i københavn... fundet ved familie i gellerup ved aarhus...

Du gør intet forkert, det gør de der stjæler, du kan bare ikke stoppe det, derfor, lad hunden blive hjemme....

• #27   27. apr 2012 Det er sku din egen skyld. Man planter altså ikke en lille dværgpincher ude foran Netto i 3 kvarter! - Jeg havde også enten sagt noget til ejeren eller i det mindste blevet ved hunden til den blev hentet igen og SÅ sagt noget til ejeren..

• #28   27. apr 2012 hvis man gerne vil af med sin hund,er det en udemærket ide at sætte den på krog udenfor en butik.
    Der var en gang,men det er godt nok en del år sidn,hvor man respekterede ejendomsretten og lod være med at stjæle hunde på krog udenfor butikker.
    I dagens Danmark er det dybt idiotisk at sætte sin hund,uanset størrelse, på krog udenfor en butik.
    Nej,du er måske ikke dyremishandler ved at lade den sidde 45 min udenfor en Netto,men du er dybt uansvarlig overfor din hund.

• #29   27. apr 2012 Hvorfor pokker efterlader man sin hund udenfor butikker i 45 min ??? Jeg fatter det simpelthen ikke. Lad dog den hund blive hjemme!

• #30   27. apr 2012 Måske skulle vi lade være med at banke TS mere i hovedet, hun ved godt at hun har fejlet og jeg tror at hun har lært af det der skete idag. :-))

• #31   27. apr 2012 Vi har alle lov at skrive vores mening. Banke oven i hovedet eller ej, jeg fatter det ikke!

• #32   27. apr 2012 Helena E Synes godt om du har taget det til dig som folk skriver og ikke vil tage hende med mere når du skal handle , så NICE :oD
    At det gør ondt at høre sådan ting herinde samt at du faktisk blev dybt rystet over en var ved at løbe af sted med din hund, det betyder bare du har hjerte på rette sted, du er nu opmærksom på det var forkert gjort, er sikker på du ikke laver samme fejl igen :o) Pøj pøj til dig og den lille samt den lille firbenede :o)

• #33   27. apr 2012 I kære damer :o) læs hele tråden ;o)

Yeps jeg blev da også paf, men synes heller ikke der er nogen grund til at blive ved at køre rundt i det, hun har vist fattet det mon ikk ;o)

• #34   27. apr 2012 Jeg synes det er lige meget hvor lang tid en hund sidder udenfor en forretning
    man sætter ikke en hund uden foran en forretning, slet ikke en lille hund når man ved der er mange der bliver stjålet.

Så jeg vil sige du er uansvarlig

• #35   27. apr 2012 Nogle af jer der har kommenteret tilsidst der tænker på at TS måske er førstegangsejer og ikke er bekendt med at alle slags hunde bliver stjålet selv ude hvor kragerne vender fra hundekroge ved butikker til biler og boliger hvor tyvene slår en rude ind og stjæler hunden.

Der er INTET sted i DK der slipper, Især Østerlændingene er slemme, de kører rundt i vare vogne og ser efter hunde, de går endda så vidt at de tar små hunde ud af armene på unge par midt på strøget, så vær glad for at du slap med skrækken idag.

• #36   27. apr 2012 Kathrine, jo men hun har jo skrevet at hun har lært af det der skete, hun tager ikke sin hund med og handle mere, så hun har jo svaret og lært. Jeg forstår man er frustreret det er jeg også men nogle kommentarer er lidt hårde og jeg tror ikke det er hvad TS behøver.
    Ja vi har alle lov til at skrive vore mening, dette var min :-))))))

• #37   27. apr 2012 AINO :SYNTES GODT OM ;o))

• #38   27. apr 2012 Hovsa Mamma så ikke dit indlæg før jeg havde skrevet selv og nåede endda at skrive en gang mere inden jeg opdagede du havde skrevet imens jeg skrev til Helena ;oP

• #39   27. apr 2012 Blive ved med at køre rundt i det?!?!?!?!?! Så fordi der er 20 brugere der har svaret på indlægget, så må vi andre ikke nu eller ??

Jeg svare som jeg har lyst til, det er det et debat forum er til for.

• #40   27. apr 2012 Hm nogen mennesker tror på det gode i alle andre og forestiller sig ikke ting sker for dem, men de bliver så forhåbentlig klogere med tiden og retter ind efter det :o)

• #41   27. apr 2012 LOL Nu som.... jamen man ser det jo tit, folk drøner ind i tråden, læser første indlæg og ligger en "kage" selvom folk er "mætte" ;o)

• #42   27. apr 2012 Aino helt ok, vi er jo enige :-)))))

• #43   27. apr 2012 Jeg har læst ALLE indlæg da jeg når bunden svare jeg, om der så er 3 inden mig der har svaret eller 50. Alle har ret til at skrive deres mening.

• #44   27. apr 2012 Jeg var gået fuldstændig amok. Mine er aldrig med ude og handle. De er herhjemme.

• #45   27. apr 2012 Nu som... ok, havde det været mig der kom ind i tråden her til sidst og læst den hele, så havde jeg forladt tråden igen, sikkert hvor jeg ryster lidt på hovedet men også med et smil på læben da jeg jo kan læse hun var rystet og har taget kritikken til sig, og sikkert lært af det :o)

• #46   27. apr 2012 Ja men sådan er vi så forskellige. Jeg svare hvis det er en tråd der fanger mig, uanset om der kun er få der har svaret eller rigtig mange. Læser hele tråden inden jeg svare og hvis ikke skriver jeg det i mit indlæg, at jeg ikke har læst det hele.

• #47   27. apr 2012 Mamma og Aino: Tak for jeres opbakning smiley

Ja jeg har i den grad fået mig en lærestreg. Heldigvis nåede den ikke at koste mig min hund, og det er jeg dybt taknemmelig for smiley

Som sagt tidligere. Jeg tager IKKE min hund med ud at handle igen. Hun må nøjes med sine gåture som hun også får og undvære de "ekstra" ned til byen.

Tak for svar alle sammen. Jeg er lært af mine fejl og tager handling derpå smiley

• #48   27. apr 2012 Dejligt at høre Helena, godt det ikke gik så galt som det kunne have gjort.

Fornuftig beslutning at lade hende blive hjemme fremover.

• #49   27. apr 2012 Helena, selv tak :-))

Aino enig med dig igen :-)) det er derfor nogle tråde bliver slettet fordi de aldrig stopper, og ups nu trækker jeg vist denne i langdrag :-))))))))))

• #50   27. apr 2012 Nu som.... Enig :o)

Helena, det var så lidt, kan godt selv se når en allerede ligger ned ;o)

• #51   27. apr 2012 hahaha Mamma ja pas på ;oP

• #52   27. apr 2012 * When you do not know me, you can not judge me * : Ja jeg har egentlig aldrig tænkt så meget over det. Nok mest fordi vi ikke rigtig har haft noget af den slags hvor jeg bor.
    Da jeg snakkede med politimanden sagde han også at det var da godt nok lang tid siden de havde hørt om den slags. Jeg har slet ikke hørt om andre med den slags oplevelser i mit område) Og det er alligevel rimelig lokalt her vil jeg sige.

Jeg er netop sådan et menneske der altid tror på det gode i folk og nok også ret naiv hvad det angår. Men desværre må jeg jo sande at vi lever i en tid med mange tyverier af værste skuffe.

Så min hund skal blive hjemme i sikkerhed fremover smiley

Aino: Jaa jeg må indrømme at jeg til sidst følte mig MEGET ussel smiley

• #53   27. apr 2012 Jeg har selv lavet denne her for mange år siden og er ret glad for den ;o)

"No matter where you are or what you do, there will always be a good and a bad side!!"

Har også en som jeg en sjældent gang selv kommer til at glemme selvom jeg normalt har en meget lang tålmodighed osv. så kan jeg godt blive gal og se lidt rødt ;oP

"If you dont have anything nice to say, then dont say anything at all!!"

• #54   27. apr 2012 Roadrunner: Nu har min hund jo stået ude foran butikken et utal af gange - dog for meste har hun siddet i cykelkurven, men efter jeg blev mor er hun kommet med ved barnevognen. Og når der aldrig er sket noget, man aldrig har hørt om andre i ens nærområde eller lign. Så tænker man ikke rigtig over risikoen.

Nok lidt ligesom at kører for stærkt. Selvom man bare kører 10 min for stærkt så kan konsekvenserne være store - men har man ikke haft en bilulykke tæt ind på livet, så tænker man ikke så meget over det - det sker jo aldrig for en selv. Sådan tror jeg mange mennesker tænker.

• #55   27. apr 2012 * 10 km/t for stærkt ;P

• #56   27. apr 2012 Aino : du har så evigt ret i begge dine sætninger smiley Lige den med good and bad side, den prøver jeg virkelig at tænke over pt. Men min situation en nok også lidt ekstrem smiley

• #57   27. apr 2012 Det er det samme med sygdom..... nogen tænker ikke særlig langt mht. andres sygdomsforløb når de ikke selv har haft det tæt inde på sig :o/
    Men heldigvis lære de fleste så længe de lever :o)

• #58   27. apr 2012 Har flere gange selv været i nogen frygtelige negative situationer hvor man burde være gået helt ned med flaget, men valget er lidt ens eget også om man gør det, for selvom man oplever noget meget negativt, så er det alligevel godt for noget et sted..... man kan måske hjælpe en anden i samme situation senere hen i livet hvilket man ikke ville havde kunnet på samme måde hvis man ikke havde haft den oplevelse med i sin bagage.....

• #59   27. apr 2012 Det er fint ts du har lært af oplevelsen idag smiley

Jeg kunne altså også godt finde på at ringe til politiet, hvis jeg opserverede en hund stå foran Netto i 45 min. Det er meget lang tid..... 5 min er en anden sag, men 45 min.....

• #60   27. apr 2012 opserverede= observerede :o)

• #61   27. apr 2012 Aino: Ja man vælger selv hvordan man vil håndtere livet og dets udfordringer smiley Jeg siger altid til mig selv - intet er så skidt at det ikke er godt for noget smiley Og det hat altid hjulpet mig til at vende de negative oplevelser om til noget positivt smiley Jeg har en vidunderlig datter, en skøn vovse, en fantastisk familie og ægte venner smiley Så selvom jeg går en hård tid i møde, så bliver den også fyldt med gode, dejlige og skønne oplevelser smiley

• #62   27. apr 2012 Pletpølsen og jeg. Ja men nu var det jo sådan at hun sagde at hun HAVDE ringet til politiet men det havde hun jo så slet ikke. Det var løgn og latin... Og politimanden sagde at de aldrig ville rykke ud til en hund der havde været bundet i så kort tid - hans ord - IKKE mit. De er vant til at se hunde der venter i 1½ - 2 timer.

• #63   27. apr 2012 Helena, håber jeg for jer :o) er man trist, så tænk på noget sjovt datteren f.eks. har gjort eller hunden, eller lur om en plante i vindus karmen eller i haven er sprunget ud, det er de små ting der tit gør en glad, ikke dyre biler, masser af penge osv.... hm og dog, kunne da være meget rart lol nej heller som man har det og ved godt humør osv. end mange penge og en masse sikkert underlige problemer set med mine øjne ;oP

• #64   27. apr 2012 Jeg synes så heller ikke det er ok at hunden venter så længe, men når det så er sagt er det slet ikke ok at tage hunden. Ingen tvivl om at hun ville stjæle din hund, og du var heldig at komme lige akkurat tids nok til at gribe hende på fersk gerning. Vores hund bliver hjemme når vi handler eller så sidder han i bilen og venter. Jeg tør simpelthen ikke efterlade ham noget sted. Udover jeg ved at han ville føle sig utryg, så ville fristelsen være for stor for visse personer....

• #65   27. apr 2012 Aino : Ja det er de små ting der gør mig glad ihvertfald smiley Vi har bestemt ikke masser af penge og slet ikke nu hvor vi sidder med en høj husleje og div. boligsikring, børnepenge osv. endnu ikke er gået igennem. Men så nyder jeg gåturen med vovsen og min datter der er travlt optaget af at se hvor Baily nu er henne smiley

Masser af penge er i drømmene nok en luksus fordi man aldrig ville skulle tænke over hvad man bruger dem på, som sådan. Men jeg værdsætter de ting jeg kan købe og det at give min datter noget nyt legetøj, en tur i svømmehallen eller lign. Det er ting jeg værdsætter mere end hvis jeg kunne give hende et slot at bo smiley Hellere en masse kærlighed og omsorg smiley

• #66   27. apr 2012 Helena nemlig :o) tror også man egentlig ville begynde at kede sig meget hvis man havde en masse penge, pludselig ville intet være sjovt længere fordi man ikke er længere væk end at stikke hånden i lommen efter sedlerne også til man gør det man lige finder på....
    Min store søn har en god ven, men han forstår ikke måden han's ven behandler sine ting på, at vennen finder på at kaste med sin mobil osv. men han ved godt hvorfor han's ven behandler sine ting sådanne og ikke passer på dem som han selv gør med sine ting, vennen har nemlig haft sagt til ham, at går det i stykker får han bare noget nyt.... Sønnike her mener han's ven kommer til at få det hårdt den dag (hvis den kommer) hvor han helt selv skal stå på egne ben....

• #67   27. apr 2012 Mamma* Godt det ikke var en lille hidsigprop så den havde ædt jer ;o)
    Stakkels lille Chi i sådan vejr, havde nok gjort det samme og sendt gemalen ind i butikken for at kalde ejeren udenfor :o/ hm tør man spørge til hvad det var for en "Moar"? forestiller mig en der burde havde en bamse i stedet ;oP

• #68   27. apr 2012 Aino: Det er i mine øjne misforstået kærlighed. Man opdrager vel nemlig sine børn for at de kan klare sig så godt som muligt når de bliver voksne. Hvis barnet får alt serveret på et sølvfad og ikke lærer værdien af både penge men også de ting som barnet får - og lærer at passe på dem og være glad for det de får. Så kommer de med garanti til at få det hårdt når de bliver ældre.

At være forældre er vel også at sammenligne lidt at være hundeejer - man opdrager sit barn og giver det sund mad, kærlighed, tryghed og omsorg, men man er også bestemt og laver klare grænser. Det er ihvertfald min opfattelse af det at være en god forælder.

Desværre er der bare mange der har en misforstået opfattelse og ligesom med hunde- nogle folk fodre deres hunde med gud ved hvad og de bliver monster tykke. de giver efter fordi - den ser jo såå søøød ud smiley Og det samme med børn. Jeg orker ikke kampen - så jeg giver efter og lærer mit barn at det kan skrige og brokke sig til det får sin vilje.

Det er misforstået kærlighed - både for hund og for barn smiley

• #69   27. apr 2012 Mamma* Jeg kunne aldrig drømme om at efterlade baily ude foran en butik i så lang tid en vinterdag. Det skete kun forvi jeg VIDSTE at hun hverken frøs, var tørstig eller lign.

Jeg ville heller aldrig gøre det en meget varm sommerdag - men der er folk nok mere tilbøjelige til at glemme at hunde altså også kan dø af hedeslag - nok nærmere end af kulde smiley - især små hunde, for de bliver hurtigt dehydrerede.

Men godt at i tog Chi'en op og ventede. Men hende her ventede jo ikke og hun havde ikke engang prøvet at ringe til politiet først - så der er ikke meget tvivl i mine øjne om hvad hendes hensigt var. Men heldigvis ventede hun i lige lang tid nok smiley

• #70   27. apr 2012 Helena, har du snakket med min søn ;oP han sagde ca. sådan som du lige skrev i de første 4 linjer, og ja er helt enig.... lol hadede lidt at komme til kassen med små børn, for der starter plageriet gerne, når de ser slik ;o)
    Vi spiser sjældent slik, men gemalens hjemmebagte kager spiser vi gerne når vi f.eks. hygger med film :o)

• #71   27. apr 2012 Mamma* hehe jeg ville også havde givet en lille sang med på vejen og forsøgt at få hende til at indse hun ikke behandlede sin hund særligt pænt, de kan vel hurtigt blive syge når de bare står og står i den kulde de små Chi'er, tænker i forhold til hvis nu det var en af dine hunde eller min Tobi der har meget underuld, de holder jo varmen bedre forestiller jeg mig..... men igen, de ville nok også bare stå og stå, for det er da hamrende koldt at slå nummeren ned i sneen :o/

• #72   27. apr 2012 Aino: Haha ja det kunne man næsten forledes til at tro smiley Men jeg er nok bare et godt resultat af mine egne forældres opdragelse smiley Jeg vidste 100 % at spurgte jeg og fik jeg et nej - så var det det. Så nyttede det ikke noget at blive sur og plage, det blev det kun værre af. Så jeg var faktisk altid nem at ha med ud og handle smiley

Min mor havde også altid mit eget legetøj med, så hun ikke skulle tage (pungen, nøglerne) fra mig når hun skulle bruge dem. Også havde hun altid sund slik med - banan, rosiner, figenstang osv. Så jeg ku altid få noget at spise hvis jeg var sulten - men aldrig slik. Engang imellem kunne jeg godt - også var det ekstra luksus, fordi det hørte til sjældenhederne smiley

• #73   27. apr 2012 :o) jamen det er jo rigtigt, så nyder de det mere når det ikke er noget hverdags noget.

• #74   27. apr 2012 Når TS spørger, så må man acceptere de svar der kommer.
    Kunne aldrig nogen sinde efterlade en hund uden for en forretning. Jeg ville aldrig kunne tilgive mig selv hvis den blev stjålet.
    Alverdens undskyldninger og forklaringer som slet ikke handler om at forlade hunden "bare for lige" at skulle handle køber jeg ikke. Det har ikke noget med sagen at gøre. Synd for den lille hund, også for den oplevelse at blive taget af en fremmed. Øv hvor har jeg ondt af hunden.

• #75   27. apr 2012 Jeg fatter slet ikke at man kan bruge 45 min i en Netto smiley

• #76   27. apr 2012 Casper & Else, det er Fakta der kun tager 5 min ;oP

• #78   27. apr 2012 Mamma* de er jo allevegne efterhånden, i ens have og snupper græsslåmaskinen, eller garagen, går ind i husene selvom der er nogen hjemme, er også træt af at læse om sådan ting, det hele bliver værre og værre :o( kan slet ikke tage en hund = en genstand, men sådan er det jo i flg. loven :o(
    Tror ikke Pia mener hund = ting, for så kunne hun lige så godt havde kørt den videre i resten af indlægget hvis det var det hun kun mente ;o)

• #79   27. apr 2012 Hanne du får også lige denne her ;oP og en *Krammer* dit fjollehoved...

• #80   27. apr 2012 Har ikke læst hele tråden.

Min holdning er at det altid er en opvejelse af fordele og ulemper når vi handler i forhold til vores vovser hjemmefra.

Min hund kan sagtens sidde udenfor en butik mens jeg handler. Men det ville hun kun gøre i den lille bitte by hvor jeg bor hvor de fleste kender min hund og jeg. Hun bindes væk fra indgangen og hun ligger sig ned og slapper af mens jeg er væk.

Udenfor denne lille by hvor jeg vurderer risikoen for at der skulle tilstøde hende noget minimal, kommer hun ikke til at sidde udenfor en butik.
    Det er simpelthen for stor en risiko.

45 minutter er alt for meget. Men shit happens og det giver INGEN ret til at tage din hund.
    Havde det været her til sommer hvor det kan blive meget meget varmt, er det en anden ting.

Jeg har før siddet i min bil i 30 minutter og holdt øje med en hund der var bundet af, indtil ejerne kom.

Og var de ikke kommet inden for de 30 minutter eller havde hunden set ud til at tage skade havde jeg ringet til politiet.

Jeg har også altid vand etc. i bilen og har flere gange måttet give en hund vand som var bundet af i solen. 2 gange nogle helt små hundehvalpe.

Jeg ville ikke have problemer med i sådan en situation at tage hunden med mig og aflevere den hos den nærmeste dyrlæge.

I din situation ville jeg ikke gøre det store. MEN 45 minutter er for længe ...

Vi lærer af vores fejl og er sikker på at du har lært noget.

Som sagt tager jeg stadig min vov med ud at handle engang imellem ... Hun nyder den ekstra tur og at kigge mennesker mens jeg handler ...

• #81   27. apr 2012 Nu er det så nok heller ikke de fleste der ville rende med en bjæfer :o)

• #82   27. apr 2012 Pia K: Nu ved jeg ikke lige om den var møntet på mig, men at jeg kan finde på at lade vuffi vente i bilen er bestemt ikke ensbetydende med at han venter i en varm bil!

• #83   27. apr 2012 Jeg har ´mine med ude, at hande, kun de to små, og de kommer med ind i lukket taske, hvor de kan se ud.....
    De har også ofte været med på restaurant, og det går fint alle vegne. Undtagen noget så bondsk som Jensens Bøfhus, der er vi blevet smidt ud. Det er det eneste sted nogen sinde.
    Helena, hav en taske med, og lær din hund, at være stille i den, så går det meget nemmere, når nu du også har et lille barn.
    Det er lige så risikabelt i bilen, mine har max opholdt sig, alene i bilen i 10 minutter.

• #84   27. apr 2012 Håber ved gud ikke de bliver slæbt med ind i butikker ??? Både for hunden, men da så sandelig os for de andres menneskers skyld ?

• #86   27. apr 2012 Jeg starter med at indrømme blankt, at jeg ikke har læst hele tråden, og mit svar bliver derfor givet ud fra startindlægget.

Efter min mening er det ikke ok at efterlade sin hund udenfor en butik i 45 minutter, uanset om den er stor eller lille. Personligt ville jeg faktisk slet ikke efterlade den foran en butik. Enten er Basil i bilen (og det er kun ved meget små, hurtige butiksbesøg), eller også efterlader jeg ham hjemme, mens jeg tager ud at handle. Men nej, decideret dyremishandling vil jeg nok ikke ligefrem vælge at kalde det...

Når det så er sagt, så handlede kvinden, der tog din hund, absolut heller ikke rigtigt!! Hun handlede faktisk direkte ulovligt, for hvis hendes adfærd ikke var direkte tyveri, så var det i hvert fald selvtægt, som også er ulovligt.

• #87   27. apr 2012 Pia, kan de desværre ikke.... :o/

• #88   27. apr 2012 Mamma* :o)

• #89   27. apr 2012 Natasja JA, med ind i Super Best, de sidder i en taske, der er lukket. Folk kan godt se det, og har aldrig hørt for det. Det er som sagt kun i Jensens Bøfhus.. De er så bandlyst herhjemme.. Det var mine børn der fik mig derind, og mine børn har heller ikke lyst til, at komme der mere.

• #90   27. apr 2012 Linda Forretningen kan vist risikere at skulle lukke ned osv hvis det bliver opdaget der er hund i en fødevare butik, ikke smart :o(

• #91   27. apr 2012 Så det må du heller lade være med, tænk om du får regningen for tabt fortjeneste, rengøring osv.... puha :o(

• #92   27. apr 2012 Natasja, ja ikke smart :o/

• #93   27. apr 2012 Nu som medløber.... Det ser jeg altså ikke som anstrengende for hunden... Hvorfor ??? De kan sagtens være alene hjemme, men det er faktisk mere synd, efter min mening. De har været med alle vegne altid. De bruger ikke taske til dagligt, kun i bil, og hvis vi lige skal handle..Det gør dagligdagen meget nemmere.

• #94   27. apr 2012 ja af skade bliver man klog siger man jo !!!!!!!!!! tror også at det jeg mener er pointeret nok og er bare glad på din og hundens vejne at det ikke gik mere galt..

• #95   27. apr 2012 Fatter, fatter simpelthen ikke behovet for at slæbe sine hunde med ALLE steder.

Og nej du må IKKE have dem med ind i butikker.

• #96   27. apr 2012 Natasja.. Jah, men nu dør vi jo ikke af det, det er vel lige så uhygiejninsk i et hjem. Jeg er ikke så hys, og det er de omgivelser jeg bor i tilsyneladende heller ikke.
    Jeg ved godt man ikke må, men når nu hunden er mindre end en hummer, det er vel ikke til så meget skade. Det var da noget andet, hvis den gik rundt, og snusede og lettede ben osv... Det ville mine to store jo netop gøre, derfor er de aldrig med.

• #97   27. apr 2012 Det har intet at gøre med at dø af det, sådan et reglerne bare!

• #98   27. apr 2012 Nu som: Det er egoisme !! Bliver vred når man er såå ligeglad med andre at man føler sig berettiget til at slæbe sine dyr med ind i en butik hvor deres tilstedeværelse kan ødelægge så meget for så mange ...

• #99   27. apr 2012 Linda jo de har alle mulige bakterier, det er jo ikke for sjovt at forretningen vil blive lukket ned hvis de opdager der er dyr med derinde..... tænker det bliver meget dyrt :o(

• #100   27. apr 2012 Sanne enig :o(

• #101   27. apr 2012 Sanne, jeg bliver seriøst SÅ sur når jeg høre det!!! Nu elsker jeg hunde, alle hunde og har ikke det mindste imod andres hunde, men fandme om de skal med ind i butikker, det er jo ikke for sjov de regler er der.

Og jeg forstår seriøst ikke trangen for at slæbe sine hunde med til ALT.

• #102   27. apr 2012 Sanne.. Biksen bliver jo ikke lukket, pga. handlenes taske indhold. Så ville mange butikker være i overhængende fare hver dag.
    Jah men det er så mit ego trip her i livet, Jeg synes der sker værre ting rundt omkring.

• #103   27. apr 2012 Natasja, man må håbe de giver hende en regning ;o)

• #104   27. apr 2012 Yup lyder det til :o/

• #105   27. apr 2012 I er stødt på jeres hårdhudede albuer, over jeg udtaler mig personligt i en tråd.
    Jeg er synes det er uhørt, dårlig opførsel, at omtale mig som tredie person, midt i en tråd.
    Hvor jeg trods alt i har stukket halen mellem benene.

• #106   27. apr 2012 IKKE har stukket halen mellem benene.

• #107   27. apr 2012 Enig Natasja. Må være ligegyldighed overfor andre mennesker og lovgivningen!

• #108   27. apr 2012 Her må jeg give Natasja og Nu som... ret. Man slæber IKKE hunde/dyr med ind i fødevarer butikker!!!!

De hører slet ikke hjemme i fødevarebutikker, uanset om de er i en lukket taske eller ej. Det er dybt uhygiejnisk.....

• #109   27. apr 2012 Men hvorfor kan man næsten ingen steder i dette land have sin hund med i butikker og indkøbscentre hvis den sidder i en taske , selvfølgelig ikke i fødevarer butikker men eks i Kolding storcenter, her er ingen fødevarer butikker udover Bilka der har egen indgang. Jeg har ikke noget stort behov for at tage hunden med overalt men nogle gange ville det være praktisk at kunne, og i en taske gør den jo ingenting.

• #110   27. apr 2012 Jeg syntes IKKE hunde hører til i butikker. Uanset hvad. Lad dem blive hjemme.

• #111   27. apr 2012 Synes godt man kan tage hensyn til sine medmennesker og IKKE slæbe hunden med i butikker ( Tænker også nonfood her). Det er jo ikke alle der har det lige godt med hunde og en del lider af allergi, som de lynhurtigt mærker i et indeklima.

Lad dog hunden blive hjemme og kan den ikke det slipper man jo også for at bruge penge smiley

Jeg har engang siddet på en restuarant med en våd hund under nabobordet, det synes jeg ærlig talt ikke var lækkert. At ens egen hund ligger under ens eget spisebord i hjemmet er en anden sag. Man kender sin egen hund!

• #112   27. apr 2012 Nu som medløber, ja normalt men nogle gange vil det passe mig at kunne tage ham med, og i en taske i en IKKE fødevare butik så kan folk jo være ligeglade.

• #113   27. apr 2012 Har ikke læst hele tråden, men jeg kan ikke helt forstå at du siger du ikke selv synes det er uansvarlig at tage sin hund med ud og handle og lade den sidde alene i 45min. Når du samtidig siger at du aldrig vil gøre det igen, fordi du ikke vil risikere at nogen prøver/stjæler din hund igen. Grunden til jeg og sikkert os andre mener det er uansvarligt at stille sin hund uden for en butik er at du netop ved at gøre dette udsætter din hund for "fare" (at din hun kan ende med at blive stålet), du lader heller ikke din bil, nye cykel stå ulåst foran butikken af samme årsag.

Jeg ville indrømme at hvis jeg så en hund havde sidet foran en butik i 45 min, så havde jeg ringet til politiet og jeg havde nok også stået der indtil ejeren kom ud, hvis altså ejeren kom. For min tanke ville netop være at ejeren havde efterladt hunden. Men aldrig om jeg havde taget hunden, dette er dybt dumt, for det kan som dig være en som dig der var inde og "shoppe" ,,

Men godt du nåede at komme ud til din lille skat, og godt at se at du aldrig vil gøre det igen. Nogle har brug for en opvågning og det fik du i hvert fald. Det må have været en ubehalig oplevelse at se en fremmede med ens et og alt i armene på vej væk smiley

• #114   27. apr 2012 Ja Mamma..I andre lande kan man, og det kunne man vel ikke, hvis det var dødsens farligt... Om et år kunne tråden handle om rygning, rygere er også snart kriminelle.

Men tråden handlede om, at man ikke kan stille sin hund udenfor.

TS er naturligvis smuttet... Da intet her handler om emnet mere, og nu er det så mig.

Ja det er praktisk nogen gange, og jeg gør det så, nogen gange.

Jeg har endda stået udenfor en delikatesse, med hundene i snor, og ventet, imens min familie var inde for, at vælge vore aftensmad. Kokken, ejeren, bad mig komme ind med hundene, så han kunne hilse på dem. Jeg takkede nej, og sagde de kun, kunne kommer over dørtrinet i taske, da de ellers ville blive besværlige, hvis situationen skulle opstå andet steds. Han instiserede, og det gjorde jeg også. Min familie synes nu jeg var for hys omkring den hunde opdragelse. Nu med fire familiemedlemmer, kokken (ejeren) og en mindre kø imod mig, gik jeg ind....

Episoden har ikke skabt problemer i min hundeopdragelse... smiley Men sårhh er det jo også lidt svært.

Men samme gruppe pres jeg var udsat for i delikatessen, samme gruppepres forgår hver dag her inde.

• #115   27. apr 2012 Mamma, jeg ser nu heller intet galt i at have sin hund med ind i en tøj butik, så længe den er i en taske og ikke gør smiley
    Ser heller ikke noget problem hvis folk sidder med deres hund udenfor på en cafe osv. Men rigtigt nok, man skal ikke have dem med ind i netto osv. Dog er jeg ligeglad når jeg ser en lille hund i en taske eller under en jakke i netto. Men var det nu en stor hund eller 10 hunde, så havde jeg nok set anderledes på det. Derfor skal man følge reglerne i butikkerne. For man kan ikke give den ene lov og så ikke de andre smiley

• #116   27. apr 2012 Hihi sikke dog en drejning diskussionen tog smiley Men jeg må da indrømme at det er dejligt med en "break" smiley
    Har godt nok rendt rundt med en noget sort samvittighed idag og vovsen har da lige fået en ekstra tur og en ekstra godbid smiley

Så jeres ord har da i den grad fået ramt min indre karma smiley

I forhold til jeres diskussion nu, så er jeg altså blevet direkte inviteret ind i feks. tøjbutikker med Baily når jeg har stået udenfor og kigget på tøj. Også vil jeg mene at det må være ekspedientens valg om de ønsker hund i butikken eller ej.

Jeg arbejdede engang i en bager - med en gyselig gammel dame på 70 år. Det sureste menneske man kan blive udsat for smiley Men de havde en gammel golden retriever som ofte kom ud i butikken og lå og dasede. DET synes jeg er til gengæld er langt langt værre end at slæbe sin hund i en lukket taske med i et center.

Jeg tænker lidt. At hvis folk kan overleve at man må ha hund med i bus og tog - så kan folk vel også overleve en hund i en ikke førevarerbutik???

• #117   27. apr 2012 Prøv at tænk, hvis alle slæber deres hunde med i butikker.... Så ville der snart ikke være plads til os mennesker mere.....

Men jeg har det på samme måde med at tage sin hund med op ad gågaden en travl lørdag formiddag, hvor gaden er proppet med mennesker. Vil sige 8 ud af 10 hunde ser meget utrygge ud. Hvorfor tage dem med?? Er sikker på de hellere vil ligge og dase hjemme på sofaen og få en god lang tur til skov/strand bagefter, når mor og far HAR handlet.
    Men vi har jo ikke alle samme mening smiley

• #118   27. apr 2012 Kristine T: Som jeg har skrevet tidligere så har jeg aldrig rigtig skænket det mange tanker at min hund kunne blive stjålet. 1: har jeg slet ikke hørt om sådanne episoder i mit nær område. 2. der er SÅ mange mennesker i mit nær område som stiller deres hunde - nøjagtig som jeg har gjort. Og grunden til at jeg ikke synes det har været uansvarligt - var fordi jeg ikke troede det nogensinde ville ske for mig - det sker da selvfølgelig kun for naboen. Naivt ja - men sådan er det også når vi kører bil og kører bare 10 km for stærkt - vi er til farer for os selv og for andre - men der sker jo aldrig OS noget.. Og sådan er den generelle tankegang med mange ting - også med sygdom - det sker da kun for naboen.

Jeg bruger ikke mit liv på at gå og bekymre mig om alverdens måske'er. Men jeg synes at 45 min er lang tid for en hund at sidde og glo. Og jeg var da heller ikke stolt over at ha ladet min hund sidde og glo i 45 min. Men nu er virkeligheden ligesom gået op for mig og jeg ved at MIN hund kan blive stjålet på lige vilkår med alle andres og DERFOR tager jeg hende selvfølgelig ikke med på sådan en tur igen.

• #119   27. apr 2012 Kristine C, dejligt du ikke har læst hele tråden, og derfor lige får emnet op igen.

Hunde udenfor butikker, bør ikke forekomme, af en simpel grund, de risikerer at blive snuppet.
    Er det synd for hunden ??? Det er det jo i princippet ikke, om hunden sidder der, eller i et bur i bilen, eller så mange andre steder i 45 min. er jo ikke synd

Risikoen for hunden bliver stjålet, er bare større i nogle områder, end andre.

Vi stiller også barnevogne udenfor, og det gør ts også... Jamen er det ikke også med risiko:

Vi kan vel alle huske den ulykkelige mor fra DK, der blev anholdt i USA, og sin datter på børnehjem...Fordi hendes barnevogn stod udenfor.

• #120   27. apr 2012 Ok hvis vi drejer den tilbag til emnet, men også lige har det andet med i baghovedet, jamen så vil jeg sige, stiller man sin hund udenfor butikken, så fryser hunden, den risikere at blive stjålet, hvem går det ud over, det går ud over hunden, men den bliver muligvis glad for en anden ny ejer den måske kommer til at knytte sit til..... den rigtige ejer der lod den stå vil være knust, men ok selvforskyldt......

Men Linda det du gør, det kommer til at koste butikkerne dyrt, tænk på hvad det vil koste dem at rengøre hele butikken og muligvis kasser en del vare.... personalet der skulle havde passet kasseapparaterne osv. er nok ikke på job imens der er rengøring, da dette sikker skal udføres af professionelle, osv osv.... hvem går det ud over? det går ikke kun ud over en hund og dens ejer.... Sry men synes du er lidt for meget at du ikke kan se det er hamrende forkert af dig at tage dem med ind i fødevarebutikkerne når du nu er blevet fortalt hvad du er blevet i denne tråd.... :o/

• #121   27. apr 2012 Man stiller sku heller ikke sin barnevogn med sit barn i, ude foran en butik, så er man fandme også for dum efter min mening. At stille den tom er op til en selv. Hvis det altså er det du mener Linda? smiley

• #122   27. apr 2012 Linda L. Vil lige rette dig og sige. Nej jeg stiller ikke min barnevogn med mit barn i ude foran en butik. Jeg kan finde på at stille mit barn nede i gården - hvis hun stadigvæk sover når jeg kommer hjem. - Med babyalarm på og jeg kan se hende fra vinduerne og altanen.

Men nu vil jeg heller ikke sidestille et lille barn med en hund - jeg synes trods alt at der alligevel er stor forskel.

• #123   27. apr 2012 Efter min mening stiller han hverken hunde eller barnevogne uden for butikker!!!

• #124   27. apr 2012 Det er ikke dyreplageri, MEN jeg ville ALDRIG gøre det, af frygt for at hunden var væk når jeg kom ud.. En syg verden vi lever´i desværre..

• #125   27. apr 2012 Med farer for at blive slagtet: Man burde lave en hundesele med lås på smiley Så skulle man bruge en boltsaks for at få den op. Heldigvis noget de færreste render rundt med i fuld offentlighed smiley

Men i bund og grund er det bare pisse synd at man ikke kan have sin hund i fred og være sikker på at ens hund ikke bliver snuppet smiley

• #126   27. apr 2012 Aino. Jeg er ikke blevet klogere af alle de her guldkorn, undskyld jeg skuffer dig. Det havde været nemmere, og klogere, at lade være med, at spilde mere tid på det her.

Kristine.. Ja jeg mener med barn i !!! Ja, har du ikke set det før ?, Jeg stiller hverken cykel, hund eller dengang, en banevogn, udenfor :-)...... Så hellere være kriminel, (som jeg bliver kaldt) og lige smutte igennem, med hunden i tasken end, at få den stjålet.

• #128   27. apr 2012 *True angels have tails instead of wings* . Ja men en hundesnor er jo ikke nok. Så klikker man jo bare halsbåndet af :S

• #129   27. apr 2012 Ja Helena... man burde hverken låse bilen, cyklen, eller hunden. Det er helt galt. Det forvrænger folks tankegang, således, at du er en skurk, fordi din hund står udenfor... Det er tyvene, der er skurken... Det andet burde være helt naturligt, som det også er nogen steder i landet stadig.

• #130   27. apr 2012 Puha det håber jeg ikke folk gør da, nej har aldrig set det og gør jeg det så skal jeg sku nok åbne min hund !! - Jeg stiller bil og cykel udefor an smiley

• #131   27. apr 2012 Ja Helena, jeg forstod godt du ikke havde barn i, sorry hvis det lød som bemyndiget på dig... Det var i det hele taget jeg mente.

• #132   27. apr 2012 Linda L. Ja og sådan var det jo engang. Der blev hundene sat på række og der stod endda vandskål til dem smiley Men det er anerledes tider vi lever i og det måtte jeg jo sande igår smiley

Jeg er dog glad for at denne kvinde havde så moralske skrupler alligevel at hun ventede i hele 3 kvarter før at hun tog Baily. Ting sker af en årsag og jeg skulle heldigvis kun have mig en lærestreg og ikke en livslang straf smiley

• #135   27. apr 2012 Min hund er aldrig med når jeg skal handle, udelukkende fordi jeg frygter der kommer en og tager hende, man skal huske at man kan ikke stole på at folk vil lade din hund være, hvis den ikke er truende, så er der nogen der vil finde det fristende at stjæle en hund.
    Så når der skal handles, så bliver hun først luftet, hvorefter jeg går tilbage med hende, og så tager jeg ned og handler smiley

Synes også 3 kvarter er meget lang tid for en lille hund at sidde udenfor Netto, det er alt for længe, men det berettiger på ingen måde damen til at handle som hun gjorde.

• #136   27. apr 2012 *True angels have tails instead of wings* . Nej det gør det jo ikke. Men jeg er bare så harm over at man at vågne op og finde ud af hvilken syg verden vi dog lever i. Jeg HADER at skulle tænke på den måde. Hvad nu hvis en tager min hund, sparker min hund, eller gør anden skade på min hund? Den tankegang at andre mennesker kan være sådan - det gør ondt. Det gør ondt at tænke dårligt om andre mennesker, for i bund og grund tror jeg at vi alle rummer en masse godt.

Men jeg må jo sande at vi lever i andre tider. Men min drømmeverden var da rar - så længe den varede smiley

• #138   27. apr 2012 Helena, det er det der er så faligt ved livserfaringer. Drag dine erfaringer, men forbliv i dine posetive tanker.

• #139   27. apr 2012 Sorry at jeg lige vender tilbage til Pletpølsen, enig i gågaden lørdag formiddag det har hverken hund eller for den sags skyld små børn glæde af, men at have muligheden for at have sin hund med i IKKE fødevarer butikker hvis den sad i en taske ser jeg intet problem i . At det diskriminere store hunde, ja det gør man også når man flyver, min er med i kabinen , en stor hund skal i lastrummet.

• #140   27. apr 2012 Allergisk overfor snobber og storhedsvanvid . Hvis du tilbage i tråden kan du se mit svar - jeg svare på det 2 gange smiley

• #141   27. apr 2012 Linda L : Ja heldigvis bliver man jo klogere og klogere. Ja livserfaringer får man jo - og dem man lærer mest af er ens fejltagelser.

Jeg vil da ærligt også hellere være lettere naiv og godtroende og tro på det bedste i mennesker - ogsåvælge dem fra som viser sig ikke at bibringe positivt til ens liv. End jeg vil være negativt indstillet og tro det værste om folk og lade folk bevise deres værd. Der tror jeg man får mange flere gode oplevelser den anden vej rundt smiley

Men jeg har da klart brændt nallerne mange gange - men jeg fortryder intet - jeg har lært af det hele smiley

• #142   27. apr 2012 Nå nu vil jeg altså hoppe ned med Baily også vil jeg hoppe i seng og få det lidt søvn jeg nu kan smiley

Glæder mig til at se hvordan tråden ser ud imorgen smiley Sov godt alle sammen og tusind tak for alle jeres kommentarer smiley

• #143   28. apr 2012 Linda, du er da toppen af egoisme. Kan da godt være du ikke er sart. Men det er da ikke alle som syntes om, at din hund bliver slæbt med ind i fødevare butikker. Tag dog og tænk på andre end dig selv. Længe leve Jensens Bøfhus....

• #144   28. apr 2012 Kors hvor er der mange "pegefingrende" indlæg,til Helena L.

Selvfølgelig søger hun opbakning,fra h.g. brugere.Hun har haft et turbulent parforhold,har fået en lille hund,er alene med et lille barn ect...,indrømmer det var dumt at efterlade,hunden så længe alene foran en forretning.OG,det gør hun aldrig mere.

Så-lad hende nu få fred,"the og sympati".

nå-men mit indlæg er måske sent skrevet

hilsen
    Verners "evige naive slave".

• #145   28. apr 2012 Verner: Tusind tak for din forståelse smiley Ja debatten er vidst stilnet lidt af - men dit indlæg blev ihvertfald læst af mig og det er hele dit indlæg værd smiley

• #146   28. apr 2012 Verner.. ja du har så evig ret, det handler om alt muligt andet, end forståelse, hjælp og medfølelse. Det er aldrig sent, med ordentlige indlæg i en tråd.

Rigtig god week end til jer alle

• #147   28. apr 2012 helena og linda

tak for jeres hilsen.

Nu skal jeg lige ud og have mig en kop the (vin).
    Og så igen og igen ud med mopsen,lige mellem 2 regnbyger.

god lørdag

vibeke

• #148   28. apr 2012 Nej, du er ikke dyremishandler. For forstår absolut ikke du turde lade den sidde udenfor! Jeg ville ikke lade mine sidde, end ikke 2 minutter. De bliver ALTID hjemme hvis jeg skal ind et sted de ikke kan komme med. Det samme gælder bilen, der er de heller aldrig med hvis både mig og min mand forlader bilen. Også selvom det kun gælder kort butiksbesøg.
    Har oplevet at få ruden smadret og stjålet min taske, så hvorfor ikke også hunden. Er totalt parnoid omkring det

• #149   28. apr 2012 Verner , bedre sent end aldrig :-))) skål!!!

• #150   1. maj 2012 Linda. Det undre mig at du ikke tænker på at der lever en masse mennesker i DK som er allergiske overfor hunde, f.eks. mit 11årige barnebarn.
    Når hun og min søn og svigerdatter tar en tur i byen "ind til Kbh" så er det godt nok surt at de gang på gang får ødelagt dagen fordi der har været en hund derinde hvor de går ind for at få lidt mad, om det er McDonald eller en 7-11,Føtex or what ever, så er det bare SÅ ubetænktsomt at ta hunden med hvor der er madvarer. Og jeg er egenligt bedøvende med rengøringens omkostninger, jeg tænker på alle dem som bliver UFRIVILLIGT syge pga. folk som dig tar hund med hvor hunde ikke må komme.
    Tænk venligst over hvis det var dit barn der blev syg hvergang hun skulle med mor og far i byen.

• #151   1. maj 2012 Anita, tvivler på det trænger igennem ;o) men godt indlæg du lavede :o)

• #152   1. maj 2012 1000 Tak Aino :o)
    Jeg har lige været væk et par dage, men man kunne jo håbe at hun læste hvad der var blevet skrevet nu hvor "pilen" blinkede" ;o))
    For det blev slet ikke nævt at der er mange som er allergiske overfor vores elskede vapser.
    Når min søn har været herhjemme "hos 3 hunde" må han gå i bad og skifte tøj hos min datter, "de bor heldigvis lige ved siden af hinanden" før han kan ta hjem da hans datter er meget hård ramt.

Så jeg bliver "lettere" gal når folk er så ubetænksomme. :o/

• #153   1. maj 2012 Anita ja kan man jo ;o) Ja det er jo os der vælger at havde de hunde vi har, ikke alle andre. Øv hun har det sådan :o(

• #154   1. maj 2012 Nu har jeg ikke læst alle svar, men vil lige give mit besyv med...

1. At lade hunden side der i 3 kvarter er for mig meget lang tid og jeg kan slet ikke se hvad hunden har gavn af det for, så hellere lade den blive hjemme.

2. Havde jeg holdt øje med en hund i en halv time som stod og rystede foran netto, så havde jeg nok også taget den med mig... Selvom det er tyveri, ville jeg synes det var utrolig synd for hunden den sku stå der og i mit hovede så ryster hunde fordi de fryser(jeg ved jo godt at nogle mindre hunde har tendens til at gøre det hele tiden)... Nå, men havde jeg set din hund, så havde jeg nok hapset den tidligere og du havde fået en opringning om hvor du kunne afhente den...

• #155   1. maj 2012 Min søn er heller ikke begejstret for det, for han er jo vokset op med mange hunde og andre dyr omkring ham, og efter jeg fik en hjerneblødning har han været her og har luftet pigerne i omk.1år 2 gange dagligt før jeg selv kunne klare trappen igen, så det har været hårdt for ham han har jo fået et meget tæt forhold til alle 3 vapser i den tid.
    Men sådan er det jo desværre når der er een der er allergisk..

Jeg kan slet ikke sætte mig ind i hans sted, jeg kan jo godt være sammen med hundene, men jeg ser aldrig mit barnebarn, det er hårdt for os begge 2 at vi kun kan "ses" på FB :o/

• #156   1. maj 2012 Jeg kan forstå at man holder øje med sådan en hund og endda holder den med selskab, men man tar ikke andres hund, så må man gå ind i butikke og få dem til at kalde kunden han til kassen så h*n har en chance. Ikke mange hunde fæler sig trygge ved fremmede og slet ikke når de bare blive taget med mens de venter på deres ejer,

• #157   1. maj 2012 PS. Chopper er også med ude og handle, men ikke hvis jeg skal på en større shoppingtur... Og gud nåde at trøste den der prøver at stjæle ham! smiley

• #158   1. maj 2012 Anita: Nu var ejer jo ikke i netto men var smuttet videre i føtex... Men jeg havde taget hunden med hvis den viste goodwill... ellers havde jeg nok ringet til politiet og sagt at nogen havde glemt en hund..

• #159   1. maj 2012 Det ville da være noget lettere at gå ind og få en til at kalde hundeejeren til kassen så man kunne sige sin mening..Hvad tror du at du ville få ud af at ringe til politiet ?

Og havde nogen set dig gå bare 2 skridt med hunden så var DU blevet stemplet som hundetyv, så for din egen skyld så tænk lidt længere inden du handler, for det lyder til at du ville komme i uføre selv om du vil prøve at gøre noget godt. ;o)

• #160   2. maj 2012 Indfør forbud mod sex: Nu er det sådan at 1. Hun påstod at hun havde ringet til politiet - hvilket hun slet ikke havde gjort.

2. Hvis hun havde haft held med at smutte med hunden og hun var blevet fundet - så var hun blevet meldt for tyveri og dømt derefter - især pga. de mange vidner - min veninde deriblandt.

3. Min hun ryster om hun er inde eller ude, og ISÆR hvis hun bliver kørt op og man siger nårh lille vuf hvor ER det dog synd for dig - ja så ryster hun sku som var hun en vibrator.

Og den dag var det slet slet ikke koldt for hende at sidde. Normalt lader jeg aldrig min hund sidde i så lang tid og ja det er alt for lang tid at lade sin hund sidde - men hun var på intet tidspunkt i farer for hverken at dø eller blive syg, dehydrere eller lign. Synd ja - men det berettiger dig ALDRIG til at tage et andet menneskes hund.

Baily har været vandt til at komme med fra hun var 10 mdr. - da jeg fik hende - normalt ligger hun bare og slapper af når man forlader hende. Men hvis folk går hen til hende - ja så piver hun og ryster - sådan er hun.

Men nu har jeg også lært min lektie og tager ikke min hund med fremover. Men jeg synes det er synd - især nu hvor det er så godt vejr og man feks. Kunne gå i fakta og købe en is eller lign. Det er en rigtig lækker gåtur hvor hun kan rende løs og også lege med andre hunde. Men det er slut nu..

Hun får sine alm. gåture og ingen ekstra. Det synes jeg er synd - især med en hund som er så vandt til at komme med og få så meget luft. Men ingen skal stjæle min hund.

• #161   2. maj 2012 Anita: Ja og hvad hvis, som i denne situation, at ejer ikke var i netto? Tror faktisk først jeg ville ringe til ejer, hvis der var et nummer på hundetegnet...

Jeg ville forhåbentligt finde frem til ejeren og så kunne ejeren få sig en lærestreg omkring at man ikke lader end hund være i 3 kvarter udenfor en butik, ikke at det er ulovligt, men det er ikke særlig gennemtænkt.
    Om jeg var blevet meldt eller ej, ja det lader jeg gerne komme an på en prøve, de fleste er jo sig selv nærmest så tvivler på hvor meget jeg var blevet meldt.. Og som sagt, ville jeg jo kontakte ejer, politi eller en dyrlæge og få dem til at scanne for chip...

Helena: Jeg har forstået at du har fattet pointen, det var heller ikke for at slå dig mere i hovedet. Men jeg ville da hellere have at folk. Hun var vel ikke blevet dømt hvis hun havde kontakte politiet eller en dyrlæge? Nu siger jeg ikke at hun havde gode intentioner, men jeg ville have haft gode intentioner og jeg skriver udfra hvordan jeg ville have reageret hvis en hund havde stået udenfor så længe. Man har jo også hørt om hunde som faktisk er blevet glemt ved købmanden, så det er jo ikke et utænkeligt senarie.

Og som jeg selv skriver, min hund kommer selv med til købmanden, så jeg kan godt forstå du gerne vil have din med, men forskellen på din og min er at din er en populær, lille hund hvor chancerne for tyveri er store, hvorimod kom de hen til min ville de nok få et lille smil med på vejen, for han er ikke interesseret i fremmede... Og igen, det er ikke en populær hund, så kan ikke lige forestille mig hvem der sku stjæle ham smiley

• #162   2. maj 2012 Hov der mangler lige noget:

Jeg vil hellere have at folk tænker på min hunds ve og vel end på at de evt. kan blive meldt hvis de "hjælper" en hund...

• #163   2. maj 2012 Helena. Det ER også møg synd at man ikke kan ta hunden/e med i byen som man kunne da jeg var ung mor for et halvt liv siden. ;o)
    Men det er efterhånden 15-20år siden at folks hunde begyndte at forsvinde "på daglig basis" her i Kbh. og så spredte det sig hurtigt til resten af landet, og på en el.anden måde syntes jeg at alle hundeejere burde vide at alle slags hunde stjæles, da det jo har været i nyhederne/aviserne mindst 1 mill.gange..og når du har haft din i 4år så forstår jeg ikke at du ikke har læst eller hørt om nogle af alle de hunde der er blevet stjålet på de mest groteske måder.
    Jeg skriver ikke dette for at være efter dig, *Smiler* du har fået rigeligt med "slag" Jeg syntes bare at du bør kende baggrunden og vide at selv den mindste flække af en landsby bliver "besøgt" af tyve da mange kenneler og stalde/folde ligger uden for bygrænserne for heste bliver også stjålet og solgt på den anden side af grænsen. :o(

I starten blev hunde stjålet som "madding" til kamphunde, senere tog sigøjnere og polakker og andre Østerlændinge som tog til DK for at tjene penge, folks små hunde da de var hurtige at smutte afsted med og indtjeningen var hurtig og enorm i forhold til deres alm. tyveriers indtjening.
    Selv nu tar de rundt og stjæler hvalpe der er sat til salg, eller ser de en hund rende rundt alene i en have så ryge den ind i deres bil hvorefter nogle af dem forlanger dusør for at levere hunden tilbage.
    Tro mig de VED hvor meget vi danskere elsker vores hunde.
    Jeg kunne fortsætte med at fortælle hvordan "de" arbejder=stjæler,

Beklager at det står lidt "rodet" men jeg er lige vågnet og er langt fra klar til at skrive en "artikel" om emnet :o) Men jeg kunne ikke lade være med at gi dig "lidt" baggrunds viden.

Når så alt dette er sagt/skrevet, så håber jeg at du får en meget bedre dag idag. Jeg medsender et trøsteknus for al den "skæld ud " du fik igår, lang tid efter at du havde skrevet at du havde forstået. ;o) *Ss*

• #164   2. maj 2012 "Indfør" jeg har tit og ofte stået og ventet på hudeejere som har efterladt deres hunde udenfor Netto/Fakta og lign. men det gir stadig ikke een lov til at ta hunden med sig da det som sagt er tyveri uanset hvordan du fremlægger det. Røg du i retten for at ta en hund med dig,så ville du blive dømt for tyveri.
    Så IGEN håber jeg at du tænker dig bedre om hvis det skulle ske for dig igen, det er SÅ dumt at blive stemplet når ens hensigt var at hjælpe..

Men jeg kan jo hverken gøre det ene eller andet, jeg kan bare håbe at du tænker over det jeg skriver. :o)

• #165   2. maj 2012 Anita: Jeg tænker bestemt over hvad du siger, for det er jo ikke en dom værd, men jeg tvivler på at man vil blive dømt for det hvis man tager sine forholdsregler... Altså f.eks. at man ved hvor længe hunden min. har siddet derude, at man har prøvet at kontakte ejer hvis der er nummer på hundetegn og at man evt. smutter forbi dyrlægen for at få tjekket chip...

Men heldigvis sker det sjældent at folk lader deres hunde stå i lang tid ad gangen, så tvivler på det kommer til at ske smiley

• #166   2. maj 2012 Indfør: Hvis du vil slippe for at blive meldt for tyveri - så skal du ringe til politiet og få at vide hvad du skal gøre - hvis de siger du skal vente yderligere - så må du ikke tage den med dig - så er det jo tyveri uanset hvordan du vender og drejer det. Og hvis - ihvertfald i mit tilfælde, HVIS hun nu havde taget den og var gået til dyrelægen - inden hun overhovedet når nået til dyrelægen, så var hun blevet meldt til politiet, for jeg ville jo selvfølgelig ringe og melde min hund stjålet idet øjeblik jeg kom ud og så hun var væk. Og jeg ringede iøvrigt til politiet og de ser ofte hunde stå i op til 2 timer - det er rimelig normalt - siger de.

Hvis du tager en hund - kan godt være du ikke bliver dømt for tyveri - men det er selvtægt og det er også ulovligt.

Anita: Jeg har boet på en rideskole det meste af tiden og har faktisk slet ikke fulgt med i hverken medier, aviser eller lign. Jeg ser aldrig tv-avisen eller læser avisen, så hvis der sker sådan nogle ting, så ved jeg det ærligt ikke. Jeg har da hørt om det jo - men som sagt, i mit nabolag har jeg slet overhovedet på ingen måde hørt om nogen tilfælde af den slags.

Så det er ikke fordi jeg har fornægtet virkeligheden som sådan - jeg vidste ærlig bare slet ikke at virkeligheden var så grum smiley

Havde jeg vidst at det stod så galt til så havde jeg også taget mine forbehold.

Indført: Jo det sker hver dag og hele tiden at folk lader deres hunde stå - og ofte i meget længere tid end 3 kvarter - også chihuahua og andre små hunde. At min stod i 3 kvarter er faktisk ret normalt - måske ikke blandt HG's brugere, men mange "alm" hundeejere som "ikke ved bedre".

Så du kommer til at vente i lang tid - mange gange hvis du vil vente på dem alle ;o) (driller nu kun)

• #167   3. maj 2012 *Indfør* I samme øjeblik du tager hunde af krogen er du jo "tyv" i lovens øjne og bestemt også i mine og mange andres, for så jeg een der "bare" tog en hund og personen ikke kom indefra butikken så ville jeg melde det til politiet øjeblikkeligt og med garenti også ta en øhh "snak" med den der tog hunden af krogen. Hvilket jeg kan se at Helene har forstået ;o)).

Vil man hjælpe hunden/e så bliver man stående og evt.kæler/trøster/holder vapsen med selskab indtil dens ejer kommer, MEN man lader hunden blive siddende på krogen så ingen kan misforstå noget. *Ss*

• #168   3. maj 2012 jeg synes også det er dybt uansvarligt at tage sin hund med ud og handle generelt! Fordi der er SÅ MANGE mennesker der idag går og stjæle´og så lige netop hunde der står og venter udenfor supermarkeder!

Så jeg vil anbefale alle at lade vær med at tage sin hund med ud og handle, hvis den skal stå udenfor..

Det er på eget ansvar, og jeg har mere ondt af hunden end af ejeren hvis den bliver stjålet! Ejeren kan bare tænke sig om!

Så lad din hund blive hjemme fremover når du skal handle! smiley

Jeg synes jeg har læst i et andet indlæg at i Norge er det ikke tilladt at efterlade sin hund udenfor forretninger, og den regl håber jeg også kommer til Danmark en dag. Så kunne det være der ikke var så mange hunde der blev stjålet længere!

• #169   3. maj 2012 Må tilslutte mig dem der siger det ikke er ansvarligt at lade sin hund vente uden for en butik.. uanset hvor lang tid det er...
    der har gennem tiden været en del oppe (på HG især) om folk der har fået stjålet sin hund uden for butikker, og derfor mener jeg det er en chance man tager som jeg slet ikke turde tage...

men bestemt hun også handlede forkert...

• #170   29. maj 2012 Min mening:
    Jeg synes bestemt ikke man tager sin hund med, og lader den sidde i 3 kvarter. Min hund er aldrig med ude og handle, da jeg ved hvordan nogle folk er - netop at ville stjæle dem, når de ikke er større.
    - Et godt råd, lad din hund blive hjemme når du handler, og så tag den med i skoven og gå tur i stedet for. eller stranden, det ved jeg med sikkerhed er noget den vil elske. det gør min hund, og han gider heller ikke gå i byen.

• #171   6. dec 2012 Hej Alilaya.

Min holdning er at vi desværre lever vi i et temmelig naturstridigt samfund,
    hvor de menneskeskabte love og orden eller uorden, er noget der snakkes og skrives en masse om,
    og som en masse mennesker lever højt og flot på, men kun meget få gør noget for at forbedre forholdene.

Med hensyn til at du har ladet din hund sidde udenfor Netto, synes jeg nok at 45 min. er i overkanten,
    men samtidig er jeg af den holdning at Netto og andre butikker har en unaturlig holdning til hunde,
    hvis de forbyder dem at komme med ind og handle.

Og så synes jeg for øvrigt, at du skal gøre noget ved problemet, som for eksempel, at argumenterer
    over for Netto og andre butikker, så du får lov til at tage hunden med ind, og hvis det mislykkes
    at få vendt deres indstilling, så få flere med til at argumenterer for sagen, som for eksempel
    alle de hundeejere der gerne vil kunne tage deres hund med når de skal handler.
    Her vil jeg gerne være med!

I øvrigt er jeg i gang med Netto om netop dette, da jeg er blevet vist ud fra den lokale Netto, med trusler om polititilkald, hvilket dog viste sig at være virkningsløst, da politiet nægtede at komme. Næste argument var at fødevarekontrollen ville lukke butikken, hvis de kom når jeg stod i butikken med min hund.
    Den tilbageviste jeg med at den lov var noget de selv havde fundet på.
    Og til sidst påstod de at de var berettiget til at bortvise en hvilken som helst kunde, som de mente var uønsket i butikken. Og så gik jeg med løftet om – som nævnt her over - at jeg ville bringe sagen frem for deres hovedkontor, hvilket jeg er i gang med at formulerer.

Jeg er af den faste overbevisning om, at skal noget ændres i vores samfund,
    så må jeg og mange andre være aktive.

Og ud fra det, har jeg tilsyneladende formået, at motiverer en hel del hundeejere her i lokalområdet
    til at samle deres hundeefterladenskaber (høm-hømmer) op. Det startede for ca. 1 måned siden
    med at jeg anbragte 30-40 små flag pr. dag, med en lille motiverende tekst på, i diverse høm-hømmer
    som jeg observerede. Dette antal er så ganske langsomt faldet, og så sent som i dag d. 5/12-12,
    så jeg overhovedet slet ingen høm-hømmer på min sædvanlige 2-3 timers hundeluftetur.

Så jeg er meget spændt på den nærmeste fremtid!
    Ligesom jeg også er spændt på eventuelle kommentarer til dette!

Kommentér på:
Ved at få stjålet hund ude for Netto.

Annonce