Klar til hund Klar til hund
Hej alle.
Jeg har længe gået og tænkt over at få mig en hund. Jeg har altid tidligere haft katte omkring mig, så jeg er vant til ansvaret ved at have dyr omkring sig. Dog er jeg klar over at en hund kræver mere tid og opdragelse end kattene gjorde. Jeg har læst en masse om de forskellige racer, og er faldet for papillonen, som jeg kan se så mange andre også er. Efter hvad jeg kan læse er det også en rigtig god hund at have i lejlighed (omkring 68 kvm), som det bliver for mit vedkommende. Nu er det så, at jeg utrolig godt kunne tænke mig nogle råd fra jer erfarne papillonejere herinde! Jeg vil meget gerne høre om:
- Når jeg ikke er tidligere hundeejer før, er papillonen så en god race? Eller har I andre forslag? Jeg er helt klart til de mindre, kærlige, ikke-savlende racer!
- Hvilket foder I giver jeres papillon?
- Hvor meget motion den får? (udover alm.gåture)
- Er det muligt kun at have et dyr i en lejlighed?
- Hvor meget kan man "tage papillonen med rundt"? Tænker hvor grænsen ligger for hvad hunden selv synes er okay og spændende og hvad der er for meget for den.
- Jeg er på nuværende tidspunkt på SU, og har derfor ikke mulighed for at betale fx for alle de forskellige træninger hver uge. Er det helt ærligt nok for hunden (efter "obligatoriske" træninger i starten) selv at motionere den, tage til agility engang i mellem og have meget tid sammen med den?
Håber ikke det var for mange spørgsmål, jeg vil bare være sikker på, at jeg tager den rigtige beslutning, da det jo er dyrets behov, der kommer i første række!
På forhånd tak, Michelle.
apr 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
apr 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.081
Mig og min kæreste har vores sorte schæfer Nelly..
Og det går ganske fint, hun mangler abselut ingen ting.
Det er noget med at prioterere andre ting. Men hensyn til uforudsete dyrelæge regninger. Så fik jeg arbejde inden vi fik Nelly. Og der lavede jeg en pæn opsparing, til dyrelæge regninger osv. Så det var helt i orden..
Men udover det. Hvis du mener at du ikke økonomisk er klar til en hund. Så er det jo hundrede procent bedst at vente. Også i forhold til fester og andre forskellige ting.
Håber du finder den helt rigtige hund til netop dig(:
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 7 Emner: 60 Svar: 681
Papillonen ligger på 8. plads over en redegørelse af top 100 klogeste hunde, så den skal mentaltstimuleres, og den skal jo have rimeligt med motion.. har læst mig til at de vil være gode til agillity, så det skal vi klart når hun bliver ældre
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Klar til hund