Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken race foretrækker du?
  • #1   25. apr 2012 Huskyen.. Har en nu.. Skal have en mere om 3 mdr.. smiley Den er favorit racen og også min første hund.. Nogen mener det er hul i hovedet at købe lige den race som førstegangs hund.. Men hvis man sætter sig ind i hvad racen kræver ser jeg det ikke som et problem.. smiley

Et par andre racer jeg godt gad eje: Pudel (får en når jeg bliver gammel og grå det er jeg sikker på)
    Grand Danois (det kommer nok aldrig til at ske)
    Whippet

• #2   25. apr 2012 Det er helt sikkert min yndlingsrace jeg har nu... MEN jeg kan godt misunde ejerne af de lidt nemmere racer til tider. Selvom jeg elsker pigerne, kunne jeg godt forfalde til at vælge en hund, der er en anelse mere førerfikseret næste gang.
    Jeg ved bare også, at den personlighed, jeg elsker ved vores hunde, ikke er at finde hos ret mange andre racer.

• #3   25. apr 2012 En Labrador:)
    Fordi jeg synes at den er god, til alt hvad en ejer har lyst til.. Og så er den meget god til at lære tricks fordi den er så madglad;D

• #4   25. apr 2012 Berner sennen. elsker deres ydre, personlighed str, osv men der er da også racer . huskyen men ved også at jeg aldrig ville kunne klare dens aktivitet.

• #5   25. apr 2012 Nicolai & Malene: Kender godt det der med til tider at misunde ejere at lidt mere samarbejdsvillige racer engang imellem.. Griner.. Men jeg kommer nok aldrig nogen sinde til at eje andet end Huskyer.. Først når jeg kommer i den alder hvor jeg simpelthen ikke kan holde til huskyerne mere..

• #6   25. apr 2012 Line - Ja det er vel op til dig selv hvilken hund du vælger som førstegangshund, det er da også min mening, så længe du kan passe hunden ordentlig som du siger og det ser da bestemt ikke ud som om nogen lider på nogen måde ;o) så kan folk blande sig uden om! Min første hund var en amstaff, det var der også mange der mente at det var helt sindsygt men alting gik da super godt, grunden til jeg ikke har hende mere er udelukkende pga. sygdom som 6 årig, ellers havde jeg haft hende i mange flere år ;o)

Labradoren er også en lækker hund! :o) helt sikkert, det er efterfølgende den hund jeg har haft, men dog blanding, jeg er helt vild med blandingshunde, de små hunde er dog ikke så meget noget for mig, jeg synes selvfølgelig de er søde men ikke en hund jeg vil købe :o)

• #7   25. apr 2012 Har helt klart ynglingsracen nu:o)) en fantastisk hund med et fantastisk sind. Vil gå igennem ild og vand for at gøre ejeren glad, vil arbejde til sidste bloddråbe for at fuldføre sit arbejde, en fantastisk instinkt og ja jeg kunne blive ved. At arbejde med sin border collie med det den er skabt til er simpelthen en fantastisk oplevelse.

• #8   25. apr 2012 Ang. Berner sennen, årh jeg vender mig altid om på gaden når sådan en hund kommer forbi, de er virkelig flotte :o) vores nabo har en som tit leger med Balder, de hygger sig i timevis i haverne, det er så skønt, de hunde jeg har mødt med den race har været utrolig nemme og har faktisk ikke haft nogle problemer med indlæring, men .. Jeg kender nu ikke så meget til racen :o)

• #9   25. apr 2012 Finsk Lapphund helt sikkert! Hvilket betyder at jeg har min yndlingsrace lige nu smiley Men som Nicolai & Malene . skriver, kan jeg nok også forfalde lidt til at vælge en hund, der er mere førerfikseret næste gang.. Jeg synes godt om Border Collien's udseende, men bryder mig meget lidt om deres personlighed generelt (Uden at ville fornærme nogen, vil jeg sige de er for "krybende" ).. Lapsk Vallhund med Finsk Lapphunds udseende - så tror jeg vi er der ;o)

• #10   25. apr 2012 JK - jeg mener jo også at hvis man sætter sig ordentlig ind i hvad racen kræver.. SÅ kan man sagtens klare det.. der er stadig nogen racer jeg ville gå uden om som første gangs hund.. Men her snakker vi de ekstremt vogtende racer..

• #11   25. apr 2012 Den franske bulldog ! smiley

Jeg faldte for deres udseende, og har altid gerne ville ejer sådan en. så jeg gik i gang med at læse om FB - og fandte ud af , at det var hunden for mig:
    Ikke for stor
    Ikke for aktiv
    En hyggetrold
    Ikke meget pelspleje
    Og så deres temperament smiley

Skøn hund, kan klart anbefales !

• #12   25. apr 2012 Melanie: Bliver bestemt ikke fornærmet, kropsholdeningen er speciel, sådan flytter de jo fårene:o))

• #13   25. apr 2012 Vi har grand danois, og det ER vores race!!!!!

Jeg ELSKER deres elegante fremtoning, deres blide væsen, deres kærlighed til børn, deres dovenskab, deres sjove påfund osv osv osv..

En gang imellem kunne jeg ønske mig, at de var mindre, når man skal på tur med bøde børn og hunde.

Skal der en dag en anden race på matriklen, så blir det en fransk buller, tror jeg. Som JEG ser dem, er det en GD, der er trykket godt og grundigt sammen på alle led og kanter ;O)

• #14   25. apr 2012 Charlotte - Brains before beauty H : det var godt :o))) Jeg vil helt sikkert nyde at arbejde med en Border Collie - de er jo ekstremt samarbejdsvillige (i hvertfald de fleste?) smiley

• #16   25. apr 2012 Staffordshire bull terrier er racen jeg har forelsket mig i..
    Min første hund var en bl af den race og han tog mit hjerte med storm..
    da jeg så mistede ham var jeg ikke i tvivl om hvilke race min næste hund skulle være.. og derfor står jeg på venteliste hos Purestaffs til en dejlig lille sbt smiley
    Har en Prazsky Krysarik/chihuahua bl nu.. fik ham af min kæreste i fødselsdagsgave. Var rigtig hårdt da jeg mistede Eddie og min kæreste har nok kunne se/mærke det på mig og påvirkede alt omkring mig, at han ikke var der mere, så derfor fik jeg lille Pablo, så jeg kunne give ham en masse kærlighed.. Normalt er jeg ikke til de helt små hunde, men vil ikke undvære min lille fis og han er helt fantastisk har helt sikkert fået et nyt syn på de små banditter pga Pablo smiley
    Elsker min lille fis, men mit hjerte banker helt sikkert for SBT'en smiley

• #17   25. apr 2012 jeg foretrækker schæferen pga dens kvaliteter men der er flere racer jeg kan lide som regel indenfor brugsracerne

• #18   25. apr 2012 Pitbull men er desværre forbudt herhjemme. Ellers en skøn hund hvis man har hjerne nok til at opdrage den. Og er realist der husker dens gener. Samt respektere St det er en hund der helst kun skal gå med hunde den må dominere. Synd racen er ødelagt af "baggårds" hunde. Istedet for St folk kunne finde udaf at holde dem med tavle

Men ellers en god robust hund der ikk bliver for stor som fx min Oeb elsker hende smiley

• #19   25. apr 2012 Der findes SÅ mange herlige racer :o) men det er altid godt man finder sin eneste ene, så man ikke er i tvivl og vælger "den forkerte hund" - Jeg er i hvert fald heller ikke i tvivl. Jeg er én af de der hunde"tosser" der trækker i træningstøjet hver eneste dag, ned på den store mark ikke ret langt herfra og bruger mellem 2 til 2½ time på at aktivere og lege med vores hund, jeg ved ikke hvem der nyder det mest, Balder eller jeg :o) det er naturligvis uanset vejret, det er dagens højdepunkt hver eneste dag ;o)

• #20   25. apr 2012 Alle de mellemstore spidser. Buhunden, lapphunden, keeshond, islandsk fårehund. Lækre og dejlige hunde med masser af personlighed!

• #21   25. apr 2012 Hov.. det jeg elsker ved racen er deres helt fantastiske sind og godmodighed, deres lille tætte robuste krop og viljen til og "arbejde"..
    smiley

• #22   25. apr 2012 Min drømme Hund og den jeg skal have næste gang er helt sikkert en Border Collie.. Jeg går meget op i agility og nu har jeg en Border Collie blanding.. De er så fantastiske og arbejde med og vil så gerne arbejde og gør alt for og gøre dig glad smiley
    Så sådan en ren en skal jeg have næste gang smiley

• #23   25. apr 2012 Hm.. eurasier, eurasier og så lidt mere eurasier smiley

Yndlingsrace, yndlingstøser, yndlings alt muligt. Aldrig om vi skal have andet smiley Vi har 3 nu og nummer 4 kommer til efteråret, han skal lige "laves" først

• #24   25. apr 2012 Mit hjerte tilhører Jack Russell terrieren - den lavbenede type. Jeg elsker deres alsidige væsen. De kan skifte lynhurtigt fra at være den aktive arbejdende hund til at være den hengivne kærlige hund i sofaen.
    De kan godt være lige lovlig selvstændige og få sig rodet ud i noget hvor det kun er held der gør at det kommer derfra uden alvorlige knubs.

En Jack Russell har Goliath Delight !!!

• #25   25. apr 2012 Boxeren - uden tvivl. Vi har for tre mdr. siden fået vores første boxer, men er allerede nu helt sikker på at hun ikke bliver den sidste. Hun er simpelhen den gladeste, sjoveste og skøreste hund smiley Hun er også meget lærenem - når det passer hende!! smiley

• #26   25. apr 2012 Tja pt har jeg en Hovawart, jeg synes det er en skøn hund, meget beskyttende, utrolig lærenem og klog, men samtidig også svær at opdrage og den har et hårdt sind. Men den er pragtfuld som vagthund, hvilket var det jeg valgte racen for i første omgang og så er hun glad for børn.

Helt sikkert en hunderace jeg kan anbefale folk der godt kan lide noget at arbejde med og som forstår jeg på at give en fast kærlig hånd. Nu skal jeg snart have hund nr 2, landseeren som jo er en helt anden type hund, men mon ikke den også bliver en af mine favoritracer når jeg får en tæt ind på livet smiley

• #27   25. apr 2012 jeg har min ynglings race lige nu smiley
    det er en dejlig lille dværgschnauzer!
    vi havde to, men den ældste blev aflivet for lidt siden... smiley

jeg synes det er et interesant indlæg,
    da vi jo nu skal kigge efter en ny hund,
    da den vi stadig har er meget ensom(næsten depresiv :O)

her har vi overvejet en af samme race, en whippet eller en jack russel..

lidt en blandet landhandel xp

men jeg foretrækker schnauzeren da den passer til min levestil,
    den har et godt sind, er klog og har lidt sin ejen mening xp

• #28   25. apr 2012 Skal vi en dag ha`en mindre hund, bliver det en (hvis det står til mig) Fransk bulldog..

• #29   25. apr 2012 Jeg har mange favoritracer, men jeg har fundet den race der passer bedst til mig og det er Dansk/svensk Gårdhund. Den er kvik (ha, ha) lærenem, arbejdsvillig, kærlig og alletiders puttehund. Jeg træner Agilty og Lydighed og så får de også lov til at svømme i bassin, hvis de bryder sig om det. Min tæve Bianca tror nogen gange at hun er en fisk.
    Ingen sygdom af væsentlig karakter og ingen racerelaterede sygdomme, så jeg må sige at have ramt plet.

Men min drøm er at få en Airdale Terrier, for dem er jeg vokset op med i min fars kennel. Jeg ved jeg skal have en korthåret Chihuahua på et tidspunt, for jeg har haft 4 af den race, og så er Labben også højt på min hitliste. Min kæreste Belvedere bor i dag hos Bella (Bella og Belli). Hun fik ham af kærlighed til ham og at han ville få det bedre uden 4 gårdhunde i flokken. Han var lidt uden for, men hvor vi da stadigvæk elsker ham meget højt. Han kunne ikke bo et bedre sted, og det betyder rigtig meget for mig.

• #30   25. apr 2012 maibritt L:
    Jeg kan næsten med sikkerhed sige at FB'en , er GD i mini størrelse smiley

FB er en fantastisk hund og har alle deres tossetheder og giver altid en smil på læben ! smiley

• #31   25. apr 2012 Jeg går og venter på den ene a mine ynglingsracer nemlig cocker Spanien er vokset op med en og har aldrig været i tvivl om det var min hund også kan min kæreste bruge ham til jagt så det jo perfekt:-D også schæfer hund elsker os den race både udseendet og temperament... Men den må vist vente lidt....:-D

• #32   25. apr 2012 Jeg får min mastiff blanding hjem om 2 uger og han er bare lige den for mig smiley

• #33   25. apr 2012 pomeranian.....simpelthen en god "gammelmands-hund" og min yndlingsrace i mange år, og drømmehunden bichon frice som jeg aldrig kommer til at eje.....

• #34   25. apr 2012 Der er mange hunderacer, jeg er dybt fascineret af, men skal jeg nævne en yndlingsrace, så må det blive dødt løb mellem to så forskellige racer som Berner Sennen og Alaskan Malamute.

I øjeblikket har jeg en Berner Sennen. Jeg er vild med Bernerens rolige, kærlige og milde sind - Basil er virkelig en drøm, der er gået i opfyldelse. Han er lærenem og lærevillig uden at "være over det hele", og hans temperament passer perfekt ind i min nuværende hverdag. Der ud over, synes jeg, en Berner er en utrolig smuk hund.

Hvad mutten angår, er jeg forelsket i deres selvstændighed, energi og smukke ydre. Desværre må jeg bare erkende, at en mutte IKKE er en første gangs hund og nok en anelse for krævende rent aktiveringsmæssigt til det liv, jeg vil kunne tilbyde den lige pt.

Derfor "nøjes" jeg indtil videre med min Berner, og så håber jeg på at kunne få mulighed for at supplere med en mutte på et senere tidspunkt. smiley

• #36   25. apr 2012 Jeg har i mange år ønsket mig en irsk ulvehund, men manden syns de er SÅ grimme så det er no go :o(
    En saluki og borzoi (som jeg også er meget fascineret af) er også "grimme" og en GD er bestemt heller ikke hans kop the... hmm...

Så har jeg et par småhunde favoritter, som heller ikke falder i god jord. Her kan bl.a. nævnes Yorkien, Japanese, papillon/phalène og fox terrier, men det er jo ikke klappehunde :o/

Lige nu har vi en blanding af alt godt fra diverse haver, og selvom hun er en rigtig dejlig hund, vil jeg nok ikke vælge sådan en som hende en anden gang. Hun har klappestørrelsen, og er labrador "bred", så hun er accepteret af manden.

• #39   25. apr 2012 Wauw :o) en masse lækre racer der kommer op, det er jo lækkert ;o)

• #41   25. apr 2012 Min helt klare ynglingsrace er mastino napoletano. Det er en suveræn hund, med et sind som passer så perfekt til mig. Jeg har været den heldige ejer af 4 stk af denne race.
    Desværre har de mange racerelaterede sygdomme, som gør jeg ikke tør få flere af dem.
    Grunden til jeg ikke har dem mere er bla de har alt for mange sygdomme. Håber der i opdrætternes verden vil blive taget hånd om det, så vil jeg helt klart have sådanne hunde igen.

Nu har jeg DDB og Fb som også er lækre hunde. Og selvfølgelig elsker jeg dem jeg har overalt. Ingen har dog ind til videre kunne nå mastinoerne. Elsker og brænder for disse store lækre hunde.

• #42   25. apr 2012 Michelle - Jeg er enig med dig i dét du siger om der er en hund man aldrig får, sådan har jeg det da også med nogle racer men aldrig af dén grund jeg synes nogen hund er skudt i hovedet :o) det er da meget muligt at nogle hunde er anderledes end andre, det er jo klart, ligesom med mennesker meeeen det andet synes jeg er lidt strængt sagt.

• #44   25. apr 2012 Har de mest fantastiske hunde man kan få. Både rottweileren og min lille gadekryds er fantastiske hunde.. Elsker deres størrelse og deres sind - utrolig godmodige og så venlige overfor vores små piger, men samtidig kan man tumle og lege med dem. Desværre ser det jo ikk ud til at jeg kan få en tilsvarende til at overtage deres plads om mange år... Desværre..

Men er helt vild med dogue de bodeaux, så så'en en ku nok godt snige sig ind om mange år.

• #45   25. apr 2012 Ja det med at have en større hund som ens unger kan lege med er et kæmpe hit her hjemme, men ikke kun ved børnene, skam også manden her hjemme ;o) hold da kæ** han kan bruge timevis igen og igen på at tumle rundt ude i haven sammen med vores hund, og jeg tager ham med i skoven og træner og aktiverer der, han mangler ikke noget ;o) men jeg kunne som så mange andre ikke forestille mig at have en mindre/lille hund, det havde aldrig gået her i hjemmet.

• #46   25. apr 2012 michelle

sjovt nok dem som udtaler sig om schæfere langtfra har en kendskab til race´n men os der omgåes jeg ved ikke hvor mange forskellige ser ikke alle dem som er skudt i hovedet som du udtaler lyder mere som en generalisering end reelt kendskab især når man ikke tilføjer hvad det er som er så skudt i hovedet

nu hed tråden jo også hvilke racer man´lide

• #47   25. apr 2012 JK

enig

• #48   25. apr 2012 Tja nu kender jeg da også nogle schæfere som er de bedste hunde man kan tænke sig :o) der er skam ingenting i det, og selvom mange er imod det så vil de også kunne gå alene sammen med familiens små børn, der sker aldrig noget, den ene af hundene har sågar reddet en af familiens drenge en gang hvor han var ved at komme op og slås (dog "kun" 6. klasse) men alligevel, hunden var godt nok på mærkere og bakkede sin bedste ven 100 procent op :o) jeg tror skam ikke schæfere er mere "syge i hovederne" end så mange andre - MEN jeg vil sige dét dyr der er mest syg i hovedet er MENNESKET! Se hvordan vi mishandler og slår ihjel bare for sjov, røver banker fordi vi bare er grådige og skal have mere og mere, sådan er andre dyr sgu ikke, de slår ihjel for mad og hvis de føler sig truet, såeh hvem der er mest syg i hovedet kan jo så diskuteres ;o)

• #49   25. apr 2012 ja jeg ser rigtig mange forskellige af racen og jeg ser sjældent det som folk beskriver om schæferen meen der er noget om de er ikke verdens bedste til andre hunde men det har jo intet med skudt i hovedet og gøre min den ene bryder sig bestemt ikke om andre hunde og hun er slet ikke sød men det er så også det eneste

• #50   25. apr 2012 Ja det er bare sørgeligt hvordan folk er fordømmende, men er man det overfor deres hunde så bryder fanden løs! Jeg synes bare det er synd hvordan man kan snakke så grimt og de forskellige hunde for det er sgu ikke deres skyld ;o)

• #51   25. apr 2012 Yndlingsracen er helt klart en toller, og jep endelig ejer jeg sådan en smiley Efter 4 års sukken efter den smiley

Jeg elsker hele deres måde at være på. Elsker deres mentalitet. Elsker den måde de tænker på, og de krav de stiller til deres hundeejer.

Synes det er en fantastisk race at arbejde med. Synes de har en god størrelse. Ikke for lille og ikke for stor, og så synes jeg den er fantastisk smuk! smiley

• #53   25. apr 2012 Enig med True angels :o)

• #54   25. apr 2012 100% amerikansk staffordshire terrier

• #56   25. apr 2012 Min yndlings race er helt sikkert chihuahua. :o) men spids hunde synes jeg også er virkelig smukke, især japansk spids og schipperke.

• #57   25. apr 2012 Chihuahua er da en sød hund, slet ikke noget i dét men den går bare ikke for hverken mig eller familien her hjemme, hold da så op jeg tror manden her hjemme ville få et føl hvis jeg kom rendende hjem med sådan en hund, haha :o) jeg turde ikke engang gøre det, bare tanken om dét og hejhej til mig da. Men schipperke, tjo måske - det er da ret kære ;o)

• #58   25. apr 2012 Australian Shepherd helt klart - har 4 af slagsen smiley Synes det er den perfekte race, lydhør og meget trænbar, men samtidig med en selvstændig mening om tingene. Derudover smukke, gode i størrelsen, og intelligente så man skal ikke ligge på den lade side, så tager de r.... på en...

• #59   25. apr 2012
    Min yndlings race må helt klart være curly coated retrieveren, da vi har haft 2 af dem. Og begge har været nogle super dejlige og kloge hunde. Det er en fantatisk hund, og har så mange sjove særheder, som altid kan få en i godt humør:)

Men kunne dog også vildt gerne tænke mig en border collie en gang. smiley

• #60   25. apr 2012 Min yndlingsrace er Rottweileren, derfor er det sådan en jeg har smiley

• #61   25. apr 2012 Min egen - dog kunne jeg godt finde kærlighed til flere af de store kortpelsede mynder også

• #62   25. apr 2012 jeg sys godt om alle hunde. men er jo selv faldet for gravhunden. men ville gerne eje en STB også hvis vi havde plads smiley

• #63   25. apr 2012 Ja, jeg har min farvorit race. En petit griffon brabancon og så har jeg en blanding af en mops og en cavalier. Det bedste af to hunde.

Og sådan vil det nok altid være. Jeg er mest til små hunde. De er nemmere at have med at gøre og fylder ikke for meget i sengen... smiley

Men hvis jeg skulle vælge en stor race må det nok blive DDB. Total cute ansigt. Men er ikke sikker på jeg kan magte den...

• #64   25. apr 2012 Jeg har tabt mit hjerte til Broholmeren - helt, totalt og inderligt.

Jeg elsker alt ved den, den rolige og afbalancerede sind, den udseende, dens historie - ja, selv dens savlen!

Jeg har min første Broholmer, men bestemt ikke den sidste - jeg skal aldrig være "broholmerløs" igen. En gang Broholmer - altid Broholmer :o)

Så er der de dejlige Petit Basset Griffon Vendeen - har 2 af slagsen. Elsker deres charme og ukuelighed - men kunne godt leve uden deres glammen og jagtinstinkt.

• #65   25. apr 2012 Malinois - fordi de kan alt det som en schæferhund også kan .. de gør det bare lidt bedre ;)))

• #66   25. apr 2012 Altså jeg har jo ikke været igennem så mange racer endnu, så jeg kan jo ikke rigtig svare på andet end hvad jeg tror...

Mit hjerte er tabt til min chihuahua. Men selvom chihuahuaen kan trænes til meget, så ønsker jeg en mere lærenem og førerfikseret race, også gerne med lidt mere størrelse på, og her tror jeg altså bare at sheltien passer perfekt til mig. Men det finder jeg jo ud af når jeg får min guldklump hjem om fjorten dage.
    Hvis jeg og manden en dag flytter på landet når vores barn og forhåbentlig kommende børn er blevet noget større (som vi naturligvis drømmer om) Ja så er drømmen en border collie, har også tænkt på aussien men den er jeg ikke helt sikker på selvom jeg synes at den er skøn...
    Jeg tror ikke at jeg skal have flere chihuahuaer før jeg ikke kan klare de andre hunde mere...

• #68   26. apr 2012 Jeg må erkende at jeg ikke kun har EN yndlings race... For det kommer helt an på til hvilket brug jeg skal vælge ud fra!!!

Jeg har altid ønsket mig en Shar Pei, og ham har jeg så lige fået i februar, og jeg nyder ham rigtig meget, han finder på de sjoveste ting, præcis som jeg altid har hørt om at Shar pei´en gør...

Men ham ville jeg nu ikke kunne bruge til arbejde, så der har jeg helt klart rotten og schæferen (den grå) som favoriter..

Handler det så tilgengæld om at holde mit og andres hjem musefrit, så er DSG´en at foretrække, Aida er skarpere end nogen kat der kan opdrives til det pjat, og har folk ringet fordi de har observeret rotter, eller andet - så finder hun dem og venter og KLAPS de er færdige!!!

Og sidst men ikke mindst så har en del racer en meget stor plads i mit liv og i mit hjerte..
    Jeg vil altid savne min Pit, han var den ultimative ven/kollega, og helt igennem fantastisk!
    Jeg lærte fantastisk meget af mine Boere, og vil altid bære mindet om disse gigantiske vogtere i en ganske særlig plads i hjertet!!
    Og så er der jo som rosinen i pælseenden... Bull Mastiff´en... som til hver en tid nok vil være den race der ville vinde top pladsen, hvis jeg skulle vælge mellem alle de ovenstående!!!

• #69   26. apr 2012 Min yndlingsrace har altid været schæferen, men dansk svensk gårdhund er nu også dejlige;o)

• #70   26. apr 2012 Ha, ha, Cocio, det har vi jo mange af i DSGK, som har haft eller har Schæfer og Gårdhunde sammen smiley Et godt match.

• #72   26. apr 2012 Tja, vigtigst af alt er vel hundens sind :o) så kan det i sidste ende jo egentlig være ligegyldig med racen efter min mening, hvis man leder efter "ny hund" og man har beslutte sig for én bestemt race men man falder for en helt anden, så er det jo den hund man vælger, ellers er det da hul i hovedet ;o) der findes så mange herlige hunde - meeen som sagt er der nogle hunde jeg bestemt ikke kunne vælge, eller for manden ikke MÅ vælge ;o) haha - nu skal ALLE i familien jo også være tilfreds.

• #73   26. apr 2012 -MH-

Til DM gjorde de da .. ihvertfald den ene af dem smiley smiley

Kommentér på:
Hvilken race foretrækker du?

Annonce