3.443 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Lukullus vs. Markus-Mühle Lukullus vs. Markus-Mühle

Jeg fodrer pt. med Markus Mühle til min hvide schæfer tæve og er ganske glad for dette foder, men jeg ville gerne høre jeres erfaringer med Lukullus, som har fanget min opmærksomhed. Kan man evt. blande de 2 mærker sammen?
Jeg fodrer normalt med BARF, men jeg har måtte droppe det pga prisstigninger (1500 kr for 1 måneds mad, kan jeg ikke betale, men flytter snart til Tyskland og regner med at starte på barf igen til den tid). Har ikke mange erfaringer med hundetørfoder, så kom gerne med forslag til andre mærker. Som sagt er det en schæfer det handler om, så det skal passe til en aktiv hund, som vokser endnu.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lukullus vs. Markus-Mühle
  • #1   24. apr 2012 Mange er glad for denne ved jeg smiley

http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/orijen

det også kornfrit og masser af kød efter hvad jeg har læst mig til smiley

• #2   24. apr 2012 Er meget glad for katte-Orijen til mine ildere, men med mine uerfarne øjne, ser jeg en del proteiner og meget mere fedt end i MM, men om det er for meget og hvordan det omdannes, ved jeg ikke, så gerne nogle erfaringer med Orijen til hund også, for det har gjort underværker hos ilderne! de er strikte kødædere og er dårlige til at fordøje planteproteiner og fibre, men det er jo anderledes med vovsernes maver..

• #3   24. apr 2012 Kathrine - Jeg er åben overfor idéer til andet end koldpresset, hvis det er bedst. Er glad for koldpresset konceptet, men som sagt har jeg ikke meget erfaring med tørfoder og valgte MM fordi jeg blev anbefalet det af folk der fik gode resultater og indholdet virkede rimeligt.

• #4   24. apr 2012 jeg har prøvet begge dele og vil sagtens mene at du kan blande dem, de "virker" ens. Altså der er jo nogle hunde der gylper at MM, det vil de også gøre på Lukullus. Men har de ingen problemer i den retning kan jeg ikke se, hvorfor man ikke skulle kunne blande dem. lukullus er så bare en del dyrere.

• #5   24. apr 2012 Ja Lukullus er dyrere, men ville gerne betale hvad det koster, så længe det er "bedre".. Jeg synes ingredienserne i Lukullus virker mere tiltalende, men det kan jo også være mig der falder for salgstrick og det ikke giver en disse forskel.

Hun får desuden Cafortan og Luposan Ledkraft tabletter - Noget input i den retning?

• #6   24. apr 2012 jeg tror ikke at der er en verden til forskel på de 2 slags foder, jeg oplevede i hvert fald ikke den store forskel på hundene...

Kender ikke Cafortan, men luposan er fint at give som tilskud:-)

• #7   25. apr 2012 Nej ok, så er det nok ikke helt det værd.. Cafortan indeholder mange forskellige ting som virker måske lidt uoverskueligt, så ville da være super med lidt meninger om det. Smider lige et link til Cafortan http://www.zooplus.dk/shop/hund/hund_fodertilskud/vitaminer/181435

• #8   25. apr 2012 Der sker i hvert fald ikke noget ved at give den Cafortan:-)

• #9   25. apr 2012 Jeg giver hende halv dosis cafortan end foreslået, for ellers kaster hun galde op næste morgen og kan forestille mig grunden er, det bliver lige nok aminosyrer, når luposanen kommer oveni

• #11   25. apr 2012 Har du nogle forslag til hvad der er bedre så? smiley

• #13   25. apr 2012 Det ser godt ud, i mine øjne og den bliver sat på overvejelses listen, men der er nu både kødproteinmel, proteinmel og stivelsesmel i indholdsfortegnelsen, så tror ikke man kommer helt udenom mel (nok uanset hvad man køber af tørt)

• #15   25. apr 2012 det er også hvad jeg kan læse, men ligesom med "koldpresset" bliver slynget rundt som erstatning for barf, så bliver "melfri" også brugt en tand for ofte, men det er bare flueknepperi og ville bare nævne det

• #18   25. apr 2012 Hmm ved egentlig ikke hvorfor jeg aldrig har kigget nærmere på luposan foderet :S Den der sport sensitive, ser faktisk ret god ud

• #21   25. apr 2012 Så vidt jeg kan se er det faktisk billigere end MM, medmindre man køber 30 kg. 15 kg MM koster 36,99€ (2,47€/kg) og 20 kg luposan sensitive sport koster 47,99€ (2,40€/kg).. Tror måske det bliver den jeg skal have i næste foder ordre.

• #23   25. apr 2012 tendzin

ja er helt enig med dig fatter fodre selv råt til mine hunde men har måtte overveje mange gange og stoppe pga det er blevet altfor dyrt i forholdet til hvad jeg vil ofre hver måned til foder

Kommentér på:
Lukullus vs. Markus-Mühle

Annonce