{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Uhhh dumme lille.... {{forumTopicSubject}}

Sikke en dummer lille hunni jeg har lige nu.
Hun havde blærebetændelse for et par uger siden, men blev fint rask igen (tror vi - symptomerne holdt op, men da vi kom til dyrlæge for vaccine havde hun fået den sidste pille om morgenen, så de kunne ikke tjekke hende, men hun var helt klart i bedring).
Det var onsdag i påsken.
Nu har hun lige tisset 5 gange på en time... -_-' noget siger mig vi skal have ringet til dr. skide-dyr i morgen... :s

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uhhh dumme lille....
  • #1   24. apr 2012 jeg fik hvalp i august sidste år, fra start september til start december fik hun blærebetændelse 3 gange....

den første gang måtte vi skifte penicillin ærke 3 gange før det virkede ordentligt....

Hver gang det var væk gik der nok ca 3 uger så var det forfra igen...

Nu er hun nok vokset fra det.....

Fik det råd at klippe hårene væk fra området da den tot hår der er virker so stige ind for bakterierne, ved ikke om det er sandt, men det var en opdrætter der sagde det...

Derforuden skal du være obs på at det kan komme af andre årsager en bakterier udefra, det kan skyldes en defekt i urinvejssystemet, og/eller en defekt mellem tarm og blære der får tarmbakterier ind i blæren....

Nu stoppede Ipsen´s jo med alderen, men havde det ikke gjort det havde scanning af urinvejene været næste skridt....

I perioden gav jeg ranbær kapsler for at styrke hendes blære, ved ikke om de hjalp...

• #2   24. apr 2012 Rettelse - hun havde tisset 4 gange siger min mor, indtil hun tissede 5 gang for to minutter siden.... Og det er pytter af en god størrelse alle gange o.O
    juhu for dyrlægeregninger.... igen.... smiley

• #3   24. apr 2012 Har hende jo under mistanke for at have ædt et lille stykke metal i lørdags. Er ikke sikker på om jeg har tabt den eller hun har ædt den, men opdagede det ved at den anden klirrede mod gulvet fordi hun tabte den.
    Kan sådan et lille stykke metal påvirke monstro?

• #4   24. apr 2012 Når hun lige er holdt op med at være farlig vovhund, så bliver de hår klippet.
    Og nu har hun i skrivende stund tisset 6. gang.... tror vist lige vi skal ringe til dr. skide-dyr... -_-'

• #5   24. apr 2012 Det er ikke en løbetid der er på vej? Det får jo også tæverne til at tisse/markere konstant.
    Vores Nanna havde blærebetændelse/skedekatar tre gange som baby. Hun voksede fra det. Sådan er det bare for nogle tæver.
    Hvis vi klipper hårtotten, så kan vores hunde ikke afstandsbedømme og sætter sig på jorden når de skal tisse. Og så bliver det en bakteriebombe.

Vi rensede nanna med klorhexidin hver aften. Der skal tørres grundigt med rent og tørt håndklæde bagefter. Det virkede rigtig godt for os.

• #6   24. apr 2012 Jeg giver mine hunde koncentreret tranebær når de er hvalpe - det er altså god forebyggelse...

• #7   24. apr 2012 Vores dyrlæge er dyr, men han ved i det mindste hvad han laver i modsætning til den forrige som var billigere. Men han er stadig skide dyr.
    Nu lader det til at der er faldet ro over feltet. Hun har ikke tisset siden jeg skrev 6. gang herinde, men ligger og sover i sin kurv. Så nu ser vi hende an og venter med at ringe til dyrlægen.
    Hun er 15½ uger, så det skulle undre mig, hvis hun er på vej i løbetid smiley
    Men må hellere lige få fat i nogle piller til hende i morgen. Hvor meget skal sådan en bette have? Tænker på om der står dosering til så små størrelser på.

• #8   25. apr 2012 Sammen med penicillin bør du rense hende forneden. Hun skal hele tiden være tør, da bakterier trives i fugt. Hvis betændelserne fortsætter, kunne det tyde på problemer inde i kroppen.

• #9   25. apr 2012 en hund der har blærebetændelse kan godt have lidt skiftende tisse mønster, samt holde sig nogle timer, min tissede ikke om natten.... men de kan have MEGET ondt, så jeg håber I får det checket uanset...det burde kunne gøres ved at I beder om at de stickser en urin prøve, dette bør ikke koste mere end 250-300 kr.... husk at har den blærebetændelse bør den de første dage få både penicillin og smertestillende (så tømmer den sig bedre når det ikke gør ondt)

Kommentér på:
Uhhh dumme lille....

Annonce