{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.086 visninger | Oprettet:

Spørgsmål angående "hvalpeting"! {{forumTopicSubject}}

Hej alle søde hundeejere smiley

Får om en måned en toypudel tæve Luna. Jeg har lige et par spørgsmål angående "hundeting":

Hvilken sele/halsbånd foretrækker i til en lille hvalp?

Er der nogen former for godbidder/kødben osv, små hunde ikke må få ?

Anbefal en masse godt aktivitetslegetøj, der er nemt og sjovt for en hvalp/hund.

Anbefal gerne alt andet der er godt for sådan en lille hvalp, fx hundekurv halsbånd osv. Alle mine dyre skal forkæles og føle sig som "blommen i et æg" smiley

Hilsen Sophia

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål angående "hvalpeting"!
  • #3   18. apr 2012 legetøj: gem noget af fodret i en toiletrulle og luk enderne
    reb med knude så man kan lege trækkeleg
    evt langt reb man kan have i hånden og så løbe med så den anden ende er på jorden, så prøver hvalpen at fange enden
    mine er glade for bamser - sørg for at der ikke er øjne eller næser, der kan gå af

• #4   18. apr 2012 selen skal være sådan en der går rundt om halsen og rundt om maven, det må ikke være en der belaster leddene fx i skuldren

• #5   18. apr 2012 jeg ville ikke give gnaveben med knude i enderne, hvis de får sådan en gnavet af, så kan de blive kvalt

• #6   18. apr 2012 Jeg vil sige undgå gummi legetøj til en hvalp. Jeg har fået forståelsen af at hvalpe tænder har det med at ødelægge gummiet og hvalpen kan så komme til at sluge gummiet eller plastik

Så reb, bamser uden plast øjne og næse og måske en gammel sok der er bundet som en knude.

Godbidder skal være små og bløde

Hundekurv, skåle osv. tror jeg ikke man behøver at købe som hvalpe ting. Altså køb en hundkurv, hvalpen også kan være i som voksen og som passer til dit hjem.

Det skal være en god kvalitet sele både til hvalpen og til hvalpen bliver stor (behøver ikke være den samme)

• #7   18. apr 2012 Tak for jeres svar smiley
    Ligger der en petworld på sjælland nærmere KBH ? smiley

Bruger man halsbånd (altså til at hægte line fast i) når man går tur ? Eller bruger man kun sele ?

Hvad ville i anbefale af snor ? Vil helst bruge flexline ?

• #9   18. apr 2012 Jeg tager i maxizoo der må de også vide noget smiley Men ellers tak !

• #12   18. apr 2012 Vil give Karin lidt ret. Petworld i Vejle ved intet om foder til drægtige tæver og hvad de har af tissebakker til kat/kanin - eller jeg må nok rette det til, at de to unge mænd, der var på arbejde den dag, jeg var i buikken, ikke havde meget viden om disse emner

• #13   18. apr 2012 Tak for dit svar Karin:
    Ang. hundesnor, kan jeg så godt bruge flexline når Luna bliver større ? Vil helst have hun har "frie" tøjler :)?

• #15   18. apr 2012 jeg fraråder også flexliner af samme årsag som Karin

jeg bruger ikke halsbånd, man kommer let til at give et forkert ryk i snoren og det belaster halsen og nakken på hunden.

hvis du vil bruge halsbånd, så foretrækker jeg et halvtkvæl som kun er på når i går tur.
    http://dyrelageret.dk/halsbaand-26/halsbaand-i-sort-halvkvael-til-hund-p844
    det er let at tage af og på

• #16   18. apr 2012 connnie: Jeg kommer aldring til at bruge kvæl hverken hel eller halv kvæl. Så det bliver sele i første omgang og ellers halsbånd smiley

• #17   18. apr 2012 jeg mener ikke det er nødvendigt med aktivitets legetøj til en hvalp. Der er så meget stue dressur at lære den, at det er alt rigeligt.

• #20   18. apr 2012 Jeg bruger Julius k9 sele, den er godt nok dyr men den er Nice smiley har faktisk en til salg nu her, ved så ikke om det en tæve du skal ha for den er altså lyserød.

Hmm med hensyn til aktivitets legetøj så er sådan nogle aktivitets spil geniale, har lige købt et til maggi og hin er vild med det. Men også små plastik flasker hvor den skal få maden ud og aktivitets bolde.

• #21   18. apr 2012 Du skal ud og have nogle børster og kamme og shampoo og balsam.
    Det er vigtigt du træner pelspleje med din hund løbende så den er vandt til det til hundefrisøren. Spørg opdrætter hvad denne anbefaler.

• #22   18. apr 2012 Camilla Bianca R : Det nytter ikke at gå videre med det.. JEG Har været videre med det til JAN!!!! Og stadig der sker der ikke noget.. Det skal lige siges at jeg selv har arbejdet i PW.. smiley

Til TS:
    Du skal have en sele der er blød og som ikke belaster.. smiley En K-9 ville jeg ikke vælge til en lille hvalp da den er meget stiv men de er fantastiske når hunden bliver ældre, jeg bruger den selv på min tæve og har solgt flere af dem til hunde ejere der har voksne hunde..
    Jeg har også en wolfsong sele som jeg er super glad for.. den er dejlig blød og sidder rigtigt på hunden

• #24   18. apr 2012 y-selerne synes jeg så man skal undgå, for de belaster skulderledet, men de er rigtig gode til voksne hunde

• #25   18. apr 2012 Tak for jeres indput, jeg må ud og forhører mig hos kyndige dyrehandlere, og se hvad de siger, ellers bliver det nok den sele der både sidder i hals og om maven.
    Kan min hund godt have halsbånd på samtidig med selen, har nemlig set det flotteste halsbånd smiley ?

• #28   18. apr 2012 Hvad er DHR skiltet ? Har lige bestilt hundetegn med navn, adresse og tlf smiley

• #30   18. apr 2012 Okay super. Ja gør det helt sikkert, det er en meget god opdrætter smiley

• #31   19. apr 2012 Vi fik en FB i februar smiley
    Vi har brugt flex line fra dag 1, hvilket nu har resulteret i at hun er hammer god til at gå uden snor i grønne områder, for når hun gik langt i linen, kunne vi træne indkald.
    Foxi ELSKER sin Kong, som vi putter noget guf i hun skal have ud,
    Men ellers synes hun flasker, toiletruller mv er sjovere end det legetøj vi har købt til hende.
    Og godbidderne fra olivers er så gode til alene hjemme træning osv. Dem guffer foxi med det vuns smiley

• #32   20. apr 2012 Okay, det med flexline kan jeg sagtens se en pointe i, vi stræber også efter at vores skal kunne gå uden snor meget af tiden, selvfølgelig ikke inde i byen, men på grønne områder osv. smiley

Okay, må kigger efter det der Kong smiley

Kommentér på:
Spørgsmål angående "hvalpeting"!

Annonce