1.793 visninger
|
Oprettet:
ulovlige hunde. {{forumTopicSubject}}
Jeg jeg synes man ser mange hvalpe som er på listen over ulovlige hunde. Jeg kunne kun læse mig frem til man får en bøde hvis man har sådan en, men tager de den også fra en ?
maj 2005
Følger: 24 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 66 Svar: 1.915
feb 2012
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 39
maj 2005
Følger: 24 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 66 Svar: 1.915
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
feb 2012
feb 2012
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
Et eksempel ville kunne være at Mike, din nabo ser sig sur på dig og ringer til politiet og siger du har en amstaff blanding. Politiet kommer ud og hvad gør du så?
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Retten i Nykøbing Falster afgjorde i dag, at det er i orden, at politiet har beslaglagt en hund, der har fået aflivet adskillige hvalpe.
Copy:
Hunden er en amstaff, som har været ulovlig at avle på siden 2010. Alligevel bliver hundeejeren fra Lolland ved med at avle, hvilket har betydet at hvalpene bliver aflivet hver gang.
I dag har Retten i Nykøbing Falster afgjort, at politiet gerne må tage tæven fra hundejeren. Den afgørelse er de tilfredse med hos Dyrenes Beskyttelse.
- Afgørelsen er dels godt for den her hund, at den nu bliver fjernet fra sin ejer. Men dels også fordi, at det fremover bliver nemmere, i tilsvarende situationer, at få frakendt ejeren retten til at beholde dyret, siger Jens Svenningsen, Dyreværnschef, Dyrenes Beskyttelse.
apr 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 27
jeg er med på at nogle af hundene har kraftigere muskler og kraftigere bid end andre, men som jeg ser det er problemet i den anden ende af hundesnoren , stod det til mig skulle alle der vil købe en hund gå til prøve , og få undervisning i at opdrage hunde.
i mine øjne kan en Retriver også gå amok hvis ejer er syg i bolden.
problemet kan ikke lovgives væk, men synes der er mange forniftige hunde som kommer på en liste eller på en obsliste som er helt fine hunde.
sæt i stedet traffen op , for mishandling og hunde kampe mm.
nå så tror jeg jeg fik luft
apr 2012
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
feb 2012
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.343
vi kan kun frygte hvad de tosser finder på at ødelægge af nu hvor de 13 af dem er ulovlige.. men de vildeste tosser er ligeglade og anskaffer sig da bare en ny pitbull eller amstaff når nu de får taget den første..... synd for hundene !!!
En ulv kan leverer et kæbetryk på 100 kg/cm2 (samlign med en shæferhunds 50 kg/cm2)
schæfere er godt på vej til at blive mishandlet og skamavlet igen igen igen tror jeg .. der avles alt for meget på schæfere uden tavler, uden tjek . uden noget.. billige hunde.. til tosser der tror de kan opdrage dem,.. til tosser der bare vil ud og se seje ud.. have dem til bide træning .. det dømt til at gå galt..
Store hunde giver de værste skader på arm og underarm, fordi de har det kraftigste bid. De største syndere i undersøgelsen var schæfer, rottweiler og american staffordshire terrier, også kaldet amstaff. http://m.videnskab.dk/kultur-samfund/store-hunde-gor-stor-skade
rotweilere skam avles også, uden tavle, uden tjek. sælges billigt. kommer i forkerte hænder.. til folk der tror de kan magte en hund der kræver en masse mental træning.. åh.. stakkels stakkels de der brænder for de her racer.. for tosserne skal nok få ødelagt en MASSE racer af !!!
problemet er svære end som så at komme til livs... men jeg er også bare total pessimist.. tror absolut ikke på vi kan lave alle mennesker om til at tage en bog og læse om hunde før de køber en .. jeg tror ikke vi kan få alle til at gå til træning .. til at forstå alvoren i at have en hund .. og jeg tror ikke vi kan stoppe alle de der avler kun for pengenes skyld .. 10 rotter til 1000 kr pr styk er mange penge for den slags mennesker der KUN tænker penge..
apr 2012
*Team Talkative* er helt enig i at loven bør følges det ser jeg heller ikke jeg har skrevet nogen steder ?
men når dele af en lov ikke er gennemtænkt kan man påvirke de politike kanaler og få tingene ændret lige som den nye regering fik fjernet beskatningen af arbejds telefoner.
fordi man har lavet en lov kan den jo altid revideres
ulovlige hunde.