{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

Nova steril..Ipsen efter løb & flåt...Viden ??? {{forumTopicSubject}}

Har lige hentet Nova efter sterilisation, hun blev opereret i går altså for at døgn siden.... Hun spiste heldigvis en ordentlig portion mad da vi kom hjem, hun havde ikke spist på dyrehospitalet, hun ligger nu og sover, det er hvad jeg ville forvente, MEN da hun var nede på gulvet og gå, samt da jeg løftede hende ud på græsset da satte hun sig hurtigt ned (hun gik ud fra dyrelægen), men nogen der har samme erfaring, tror I det strammer, eller gør det ondt ??? Kan egentlig ikke forstå hun ikke skal have lidt smertestillende nogle dage, fik jeres heller ikke det ??

Ipsen er blevet MEGET rolig efter sit første løb (start ca 20/3), nu har hun så også enten fået et bid eller en rift, noget der ihvertfald er en lille bule ved og som var lidt rødt, så hun er på penicillin, men de er bare begge så stille... jeg bliver helt bekymret, er specielt jo bange for om der er andet i de bid/rift.... men hun spiser fint, og i går da vi kom i hundeskoven gik det også bare derud af, men herhjemme ligger hun bare og sover hele tiden... Er det penicillinen, ved godt den kan have lidt sløvende effekt synes bare det er meget....

Er så sært når man lige for kort tid siden havde 2 hunde der legede tag fat og tumlede osv og nu er de bare begge så stille og sover.....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nova steril..Ipsen efter løb & flåt...Viden ???
  • #1   17. apr 2012 Jo smertestillende et par dage mener jeg, det fik mine ihvertfald.

Hver meget opmærksom på hende de første par dage.

• #2   17. apr 2012 jamen rolig nu, Hanne det er da omvæltningen, alle de hormoner, den første løbetid er altid streng for tæven, synes jeg, og er der pencillin oveni sover de meget....

• #3   17. apr 2012 jeg er ret sikker på min tæve fik smertestillende de første par dage... Så det undrer mig lidt din ikke får... Jeg ville ringe og bede om noget, det lyder til hun her smerter smiley Mht din anden hund er det måske også fordi din bekymring bliver forstærket pga Nova? Det kan sagtens være penicillinen der gør hende sløv smiley

• #4   17. apr 2012 takker... ja jeg ved godt det ene lidt forstærker det andet... jeg er lidt over obs på det hele... vil lige ringe og spørge om ikke den skal have smertestillende....

• #5   17. apr 2012 nå talte lige med de, de sagde at jeg kunne prøve at give ½ codimagnyl, og ellers skulle jeg lige se an til i morgen når hun har fået energi fra maden og fået sovet igennem osv.... de sagde at grunden til de generelt ikke gav smertestillende er at de i sjældne tilfælde giver øget risiko for blødning....

• #6   17. apr 2012 Det er ikke alle dyrlæger, der giver smertestillende med hjem. Jeg fik til 2 dage.

Men ja, det kan sagtens gøre ondt og hun skal ikke have nævneværdig motion de næste dage. Bare ud og få tisset og skidt de første dage, så kan du langsomt øge det.

• #7   17. apr 2012 ja de sagde stille og roligt 7-10 dage... har heldigvis ferie ugen ud.... så der skal bare være ro på og forkæles..

• #8   17. apr 2012 nå ok... god bedring til hende, håber hun får det bedre smiley Ja, vi fik også at vide at Lupa skulle holde sig i ro i 7-10 dage, lidt svært når hun et døgn efter operationen sprang glad rundt... :S men det blev da fint, mener jeg har billeder af det på hendes profil smiley

• #9   17. apr 2012 @ Kir... springer rundt gør Nova nemlig normalt, det gør hun bestemt ikke i dag.... jeg var for nogen tid siden på dyrehospitalet, og der kom en retriever gående glad og frisk ud, de sagde " ja den er lige blevet steriliseret i går", så jeg havde nok en noget anden forventning end den oplevelse jeg har lige nu.... men lad os nu se....

• #11   17. apr 2012 @ Pia. ok fik min forrige steriliseret og kan slet ikke huske hun virkede særligt præget....

Normalt er Nova en drengepige og ikke pylret, men lige nu passer din beskrivelse af Beauty bedst på hende... : )

• #12   17. apr 2012 Du burde have fået smertestillende med hjem til de første 4-5 dage, det har jeg altid fået.
    Både da Lady blev steriliseret og mine 3 katte og kaninerne da jeg havde dem.

Så jeg kan ikke forstå du ikke har fået noget smertestillende med

• #13   17. apr 2012 Syntes du skal be om smertestillende til hende. Bare til 2-3 dage.

• #14   17. apr 2012 @ Jeg elsker.... nej det er lidt underligt... en som skrevet har jeg talt med dyrehospitalet, de sagde prøv at se tiden an til i aften når hun er kommet lidt til hægterne og har spist osv, synes jeg stadig hun virker til at have ondt så skulle jeg give ½ codimagnyl... og synes jeg stadig i morgen at det ikke går bedre så kontakte dem igen....

• #15   17. apr 2012 kører over o henter codimagnyl nu her....

• #16   17. apr 2012 Hun er altså stadig lidt mærkelig, vinkler lidt på benene men ALDRIG i de 11 måneder jeg har haft hende har hun spist så meget....hun spiste en hel rugbrød med leverpostej da hun kom hjem, og nu til aften har hun fået en mega portion med råt kød og kartoffel og lidt smør i ( hun er mega tynd), som nogen der har fulgt mig lidt med hende så har hun været så svær at få til at spise..... så det håber jeg så også sterilisationen retter lidt op på...... ved godt jeg skal passe på det ikke går til den anden side....

Jeg fik ½ pille i hende sammen med maden, så håber jeg hun efter endnu en lang søvn kan hænge lidt mere sammen, med alt det mad der er kommet ned skal hun nok af med noget også, så håber jeg pillen hjælper lidt til at det ikke er for træls at sætte sig...

Hun havde jo fået kejsersnit og hvalpe inden jeg købte hende sidste år, og dyrlægen sagde at der var noget trælst ar-væv (han sagde snask) derinde så jeg tror det var den helt rigtige beslutning at få livmoderen ud, når nu en gang hun igen kommer helt ovenpå....

Men nu sover hun igen, og sulten er hun helt sikkert ikke....

Kommentér på:
Nova steril..Ipsen efter løb & flåt...Viden ???

Annonce