{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.284 visninger | Oprettet:

"overfaldet" af 4 unge hanhunde - lidt frustreret {{forumTopicSubject}}

DEt skal siges som start at sasha dufter lidt - især noget vi oplever da unge hanhunde gerne vil springe på hende. hun er stereliseret for godt 1,5 mdr siden, og sidste løbetid var for over 4 mdr siden

i dag i søndermarken mødte sasha på skift 4 unge hanhunde, 2 på godt et år, og de andre også unge

alle 4 større end sasha

og alle lidt interesserede men ikke så de decideret forsøgte noget, og de to første legede hun kort med inden de pænt fulgte med deres ejer videre. den 3. snuste og var interesseret men blev optaget af noget andet uden problemer og vi gik videre.

da vi mødte den 4. (en vi kender og som meget gerne vil hoppe på hende og som hun faktisk godt kan lege med når hun får sagt fra, men han er meget insisterende)

begyndte de at små lege efter sasha havde sagt hårdt fra (hun er aldrig truende med sagde fra med højt gøen og snappen efter ham) de kan ende med at lege rigtig godt med hinaden så det bliver til fangeleg med sasha der jagter, og det ventede jeg også ville ske, men så kom nr 2. hanhund

og sasha fik svært ved at holde to hanhunde væk fra hende, så kom nr 1. hanhund og nu var de tre der cirklede om mig (her har jeg før prøvet at gå men kun med det resultat at vi så har 3 stalkere og de gerne prøver at hoppe på hende når hun følger mig)

så jeg valgte at blive stående indtil en spran på hende hvor jeg gik hen og skubbede ham af, så kom endnu en hanhun den 3. og han hoppede ind og overtog ham jeg havde skubbet ned, så jeg skubber også den 3. ned med det sesultat at nr 4 flyver i skindet af nr 3 og de to resterende også bliver noget ophidsede.

jeg står nu med 4 hanhunde der ophidsede over min ikke løbske tæve hvor to af dem er i gang med at mene noget meget alvoligt om hinandes nakkeskid

jeg får sasha sat og holder om hende, men må løfte hende for at holde hanhunde fra hendes mås (var bange for hun ville blive fanget melem bid)

efter jeg har hende oppe falder der ro på og ejerne står med hver deres hanhund....

jeg er så frustreret over at jeg ikke kan gå i fred med sasha - vi undgår i forvejen søndermarken mellem 16 og 17 hvor der er flest, men synes jo heller ikke det er helt rimeligt at vi sådan skal gå glip af et sted sasha elsker at gå....

ville ønske jeg tidligere havde stoppet det ved at løfte hende op, bedt hanhundene om at holde deres dyr og så gået med sasha

jeg tror især den ene hanhunde ejer haf fået en ret dårlig oplevelse, og på en måde føler jeg mig jo skyldig, men fra at sasha leget med en hanhund, til de pludselig er 4 der går bare ikke ET minut.....

det eneste jeg tænkte der var at sasha ikke skulle komme til skade i det, jeg står ene mand mellem de 5 hunde - men hanhundeejerne havde selvfølgelig lidt længere at bevæge sig - og jeg har selvfølgelig set situationen før, så jeg ved sasha ikke kan hamle op med det, - hun cirkler om mig

jeg tror jeg løfter hende næste gang, så må jeg jo forklare hvorfor når der står et par måbende hanhundeejere omkring smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "overfaldet" af 4 unge hanhunde - lidt frustreret
  • #1   16. apr 2012 Hmm jeg har også en neutraliseret tæve, og der er ikke forskel på hanhundes adfærd fra før og efter.
    Jeg ville bede hanhunde ejerne om at kalde deres hund til sig og fortsætte turen. Har erfaring med at det virker bedre at gå fremfor at stå stille.

• #2   16. apr 2012 Natasja hun var i forvejen en duftende tæve, også i langt højere grad end nu, tidligere ville hver af de tre første unge hanhunde havde forsøgt at springe ved første møde, det gør de ikke længere

jeg er jo netop begyndt at kunne komme i søndermarken igen fordi hun ikke længere dufter i samme grad, men ja der er åbenbart en lille duft ved hende - men intet køn er intet i sammenligning med tidligere!

desuden ville hun uden sterelisation være blevet falsk drægtig 2- 3 gange årligt, og her dufter hun åbenbart nærmest af løb ifølge alle hanhunde, så for sasha ville det være en mere kanøffel inviterende løsning!

jeg er jo klar over at det her ikke er situationer hun har godt af, men hun var på enmandshånd med en hund da de tre andre dukker op lige efter hinanden - tro mig hvis den situation kunne være undgået var den blevet det

men er ked af at vi skal jages ud af søndermarken

• #3   16. apr 2012 Han-hundene hoppede lige så meget på Fie da hun var intakt, som da hun blev steriliseret......

• #4   16. apr 2012 Ja, jeg synes jo det er den total modsatte tankegang end den, jeg selv har, når du udtrykker:

<b> jeg tror jeg løfter hende næste gang, så må jeg jo forklare hvorfor når der står et par måbende hanhundeejere omkring ...</b>

Jeg forstår bare ikke, at det ikke må være tilladt at kunne gå i fred, - og jeg kunne ved den sødeste grød ikke se, at det var MIG, som havde et forklaringsproblem, såfremt jeg gjorde tiltag af den ene eller anden art for at kunne få lov til at gå i fred.

Og ellers er jeg helt enig med Alfisten Natasja.

• #5   16. apr 2012 hopperiet var heller ikke årsagen til sterelisation, det var hendes mølkeproduktion, hendes opmærksomhedskrævende adfærd overfor os - især hvis der var sndre hunde, og så var hun jo fuldstændig rundt på gulvet og forvirret i tre uger, ikke noget jeg syntes hun skulle opleve igen...

overvejer at prøve klorofyl, for som sagt nyder sasha søndermarken, og med en hund i kbh og en kæreste der bruger bilen så vi ikke kan køre efter oplevelser hver dag så er søndermarken bare oplagt....

tror vi skærer yderligere og først kommer efter 17 og før 15 i fremtiden

katrine tak, og ja, jeg skal nok være hurtigere til at blive lidt bestemt overfor de ejere, jeg er ikke så god til konfrontationer, så jeg prøver i stedet at gå væk, ofte med det resultat at vi må gå tilbage og bede ejeren holde sin hund så vi KAN gå væk

men det var nu mest førhen, eftersterelisation, klister de ikke så meget og ender som regel med at rende tilbage til den kaldende ejer

• #6   16. apr 2012 Lise L er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener?

hvilke tiltag kunne du finde på at gøre?

jeg håber ved gud ikke der bliver en næste gang, fordi jeg vil prøve at undgå det, men hvis der bliver vil jeg hellere løfte sasha op i tide og bede ejerne tage deres hunde, end jeg vil stå midt mellem 5 hunde som den eneste person indenfor 10 meter

• #7   16. apr 2012 KAtrine N havde ikke lige set det du skrev her:

TS - det er en dum idé at løfte din hund op, hvis ikke det gælder liv eller død, da det forstærker din hund i at det er en skidt oplevelse. Det vil være bedre, hvis du kan råbe hundeejerne op, allerede inden det går galt. Så snart du møder andre hundeejere, så læg ud med at sige, at din tæve dufter godt - og at de skal gribe ind med det samme, hvis deres hanhunde ikke kan opføre sig ordentligt. Det er altid bedre at forebygge.

tror jeg vil tage dit råd med at bede dem gribe ind med det samme allerede når de hilser - tak og løfte, som sagt jeg håber ikke det bliver nødvendigt, og i dag tænkte jeg da heller ikke lige at jeg selv kunne blive bidt

• #8   16. apr 2012 Spray din hunhund bagi med *Anti Attrackt*, før I går.
    Det neutraliserer duften. Jeg brugte det på min hunhund, før hun var gået ud af løb, og hanhunden trak næsen til sig.

• #9   16. apr 2012 kan se at Natravnen var hurtigere end jeg, har også hørt om det at man kan spraye dem så de ikke dufter...

Har altid haft tæver, har aldrig oplevet at en neutraliseret tæve er mere humpe udsat, det tror jeg ikke på overhovedet.... derimod er der hanhunde der uanset om det er duftende intakte tæver, neutraliserede tæver eller andre hanhunde intakte som kastrerede, som er så humpe syge at de ikke har andet i hovedet....og det er deres ejere der skal have styr på deres hunde....er min tæve i løb skal jeg blive væk for ikke at stresse hanhundene unødigt, men er hun neutraliseret, eller langt fra løb så er de hanhundenes ejere der skal tage sig af deres hunde...

• #10   16. apr 2012 Louise

Jeg mener, at hvis man som du ikke vil have andre hunde op i hovedet på sin egen hund ( - og det kan jeg sagtens forstå), så synes jeg ikke at du behøver føle dig forpligtet til at komme med en forklaring.

Det må være nok, at bede folk om at kalde deres hunde til sig, hvis de mener, at det er deres ret at lade deres hund gå over i hovedet på din uden at I har aftalt det først.

• #12   16. apr 2012 Min tæve Jackie lugter altid godt, uanset om hun er i løb eller ej.
    Og der er bare nogle hanhundeejere der ik er sin opgave voksen, for så længe ens tæve ik er i løb så burde de have mere styr på deres hund. Eller ihvertfald bryde ind noget før.
    Jeg er blevet råbt af og kaldt jeg ved ik hvad, og spurgt hvorfor jeg tog en tæve med der var i løb. Jamen hun er ik i løb, også reageres der heller ikke med at få fat i deres møgkræ. Så går jeg ud fra stedet, sådan sker det tit hvis vi bevæger os i hundeskoven.
    Tror i jeg kommer der tit?
    Syntes ik det kan være meningen, at jeg ik kan komme et sted hvor det er lovligt min hund må færdes frit pga hanhunde ejers manglende respekt for andre.

Til ære og respekt for dem der har styr på deres hanhunde, for dem findes der skam også nogle af.
    Bare ik ret mange der hvor jeg færdes.

Til TS det er ik dig der fejler, det er dem der har hanhundene der gør dette.

• #13   17. apr 2012 Lise L ok så forstår jeg hvor du ville hen smiley og ja jeg kan da helt sikkert blive bedre til at sige fra overfor hanhundenes ejere

mikes mor og jackie og billie:
    tak for jeres indlæg
    Jackie det er jo netop ærgeligt at man ikke kan færdes frit når man selv har en hund der lystrer - jeg kan jo nemt kalde sasha væk fra en hanhund - problemet er bare at hun så tit blive løbet ind bagfra og enddog kan blive hoppet på i løb - som om når de først ER interesserede så kan de ikke slippe
    - men resultatet bliver nok at jeg prøver at dæmpe hendes duft....

Anne P - hehe ja det er så en lidt ligeglad hanhundeejer du møder? smiley
    jeg vil sige med alle de hop udenfor løbetid, så kunne sasha jo også dårlig nok få lov at være fri nogensteder da hun var i løb - igen vi kunne kalde hende til sig, men hold op hvor var de hurtige hanhundende-glad for havde snor på sasha så hun var tæt ved for hun kan jo ikke løbe med en stor amstaf der holder fast smiley

• #14   17. apr 2012 Louise P.: Ja det er trælst. Jackie siger heller ik fra overfor dem, da de som regel er store hunde.

• #15   17. apr 2012 jackie, ja selvom sasha er større end jackie, så er det også kun hanhunde der er større eller tungere end hende hun er generet af

man kan se en tydlig forskel hvis det er en lille hanhund der får held til at hoppe end hvis han er stor, ørene ryger tilbage og hun prøver mere at flytte sig end når det er en lille der jo ikke grier hårdere end hun bare kan gå fri

endda lader hun til at hygge sig når de små springer forfra smiley

Kommentér på:
"overfaldet" af 4 unge hanhunde - lidt frustreret

Annonce