{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

Karsten K
Karsten K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Løbetid og hanhunde {{forumTopicSubject}}

Hej hundegalleri..

Har fået et lille problem som jeg håber i kan vejlede mig lidt i..

Her i påsken går jeg ude i værkstedet/haven, og konen og børnene går også ude. Jeg er mest i værkstedet og prøver at få liv i vores havefræser.. Konen og ungerne hygger sig i haven, de leger osv..

Alt imens vi gør det, løber vores hun Mollie rundt i haven som den plejer. Den er i løbetid og desværre er naboens hund også ude, og den ser sit til at liste over i vores have og det ender med de hygger sig bag vores legehus.. Vi opdager det desværre for sent og nu er spørgsmålet så..

Hvordan står jeg med loven osv, hvem betaler dyrlægen og hvad det ellers koster at få fjernet "hvalpene"

Det skal lige siges at vi har siden hændelsen måtte aflevere naboens hund hos dem igen, da den løb over til vores og ville "lege" igen. Denne gang skete der ikke noget, da vi opdagede det og lukkede vores hund ind..

Er meget træt af det hele.

Mvh

Karsten K

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetid og hanhunde
  • #2   15. apr 2012 Næste gang den kommer ind på jeres grund ringer I til politiet, så kan det være at naboen lære at man skal holde sine dyr for sig selv.

Jeg vil mene at naboen skal betale for aborten, men jeg ved ikke om der er en desideret lov om det.

• #3   15. apr 2012 Mon ikke det er en deler? Det lyder ikke som om, jeres grund er hegnet specielt grundigt ind

• #4   15. apr 2012 Lånt fra netdyredoktor

''- Hvis en parring indenfor 5 dage er observeret eller mistænkes kraftigt, kan din tæve
    få en abortsprøjte med hunkønshormon. Denne behandling indebærer en mindre
    risiko for, at din tæve bagefter kan udvikle en livmoderbetændelse. ''

...og jeg ved ikke hvor I står mht lovgivningen

• Karsten K
    Karsten K Tilmeldt:
    mar 2011

#5   15. apr 2012 Skal lige tilføje at vores hund har fået de 2 sprøjter med en dags mellemrum, og at jeg har forslået naboen og slå halv skade, det har han dog ikke svaret på endnu..

Nej vores have er ikke hegnet ind overhovedet..

Er bare træt af man ikke kan gå i sin egen have uden at sådan noget kan ske..

Karsten

• Karsten K
    Karsten K Tilmeldt:
    mar 2011

#6   15. apr 2012 Og kan da slet ikke forstå det ikke har nogle konsekvenser for hanhundens ejer.. Den har INTET at gøre i min have..

• #7   15. apr 2012 Jeg mener, at selvfølgelig bør hanhundeejeren have styr på sin hanhund...

men men men jeg forstår altså ikke, at når i ved naboen har en hanhund, og jeres er i løbetid, at I ikke passer bedre på, og så får hegnet den have ind.

• Karsten K
    Karsten K Tilmeldt:
    mar 2011

#8   15. apr 2012 Louise..

Måske har du ret..

Men jeg vil ikke hegne vores have ind fordi vores hund går aldrig nogen steder.. den har aldrig været uden for grunden, medmindre den sad i bilen eller var i snor..

Normalt går deres hund heller aldrig over til os, det er kun sket i forbindelse med løbetid,

• Karsten K
    Karsten K Tilmeldt:
    mar 2011

#9   15. apr 2012 Der bliver ikke en gang mere, for hun bliver steraliseret så snart det er muligt, jeg gider ikke al den ballade, og vi snakker jo fint med naboernem så vil ikke være uvenner med nogen.

• #10   15. apr 2012 Kan sagtens se dilemmaet... men igen så ville jeg ikke udsætte min hund for dette, og da I ikke kan styre andres hunde, så er det lidt op til jer, at have ekstra øje på jeres de få uger om året.

Det er ikke fair for nogen af hundene, da de på ingen måder selv kan styre deres hormoner.

I må vel tage en snak med naboen.... og håbe i kan blive enige.

• Karsten K
    Karsten K Tilmeldt:
    mar 2011

#11   15. apr 2012 Helt enig louise,

Det er helt sikkert vores og naboens egen skyld, intet bliver lagt over på hundene da de jo kun handler som de nu kan..

Grunden til jeg spurgte var lidt for at høre hvordan jeg står med hensyn til loven osv..

Man får vel næppe noget ud af at kontakte forsikringen på hanhunden for at høre om ikke de dækker

• #12   15. apr 2012 tvivler på at forsikringen dækker... og ville da mene, at den bedste løsning er at slå halv skade...

og ja problemet er jo løst med en sterilisering smiley

• Karsten K
    Karsten K Tilmeldt:
    mar 2011

#13   15. apr 2012 Vi krydser fingre for naboen synes det samme smiley

Karsten

• #14   15. apr 2012 Hundeloven

''§ 8. Besidderen af en hund er forpligtet til at erstatte den skade, hunden forvolder. Oplyses det, at den skadelidende har medvirket til skaden, kan erstatningen dog nedsættes eller helt bortfalde.

Stk. 2. Det påhviler besidderen af en hund at holde den ansvarsforsikret. Forsikringsselskabet hæfter umiddelbart over for skadelidte for erstatning efter stk. 1. Undtaget fra forsikringspligten er hunde, der holdes af statsmyndigheder, statsinstitutioner eller kommuner.

Stk. 3. Justitsministeren fastsætter efter forhandling med Assurandør-Societetet 1) nærmere regler til gennemførelse af bestemmelserne i stk. 2.''

Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2050

• #15   15. apr 2012 Hvis du overvejer sterilisation pga af dette ha i mente at når hun kommer op i aldren kan hun blive urin inkonsistent, da dette er den største årsag til dette.

• Karsten K
    Karsten K Tilmeldt:
    mar 2011

#16   15. apr 2012 HUn er netop oppe i årene, og fik det anbefalet af dyrlægen da hun godt kunne komme til at lide af livmoder betændelse osv nu i den alder.. De anbefalede at vi fik det gjort, hunden ville få en meget bedre alderdom sagde de

• #17   16. apr 2012 En løbsk tæve vil opsøge hannerne, så op med noget hegn! Alt andet er simpelthen uansvarligt.
    Stakkels tæve.

• Karsten K
    Karsten K Tilmeldt:
    mar 2011

#18   16. apr 2012 Hvad snakker du om Nicolai & Malene ??

Snak som du har forstand til..

Vores hund løber ALDRIG nogen steder, den er nu 8½ år gammel og har aldrig gået uden for vores grund..

Naboens hund besøger OS; så må det da være naboen der skal sætte hegn op og ikke os..

Der bliver ikke sat hegn op på vores side, det er sikkert.

Kommentér på:
Løbetid og hanhunde

Annonce