Løbetid og hanhunde {{forumTopicSubject}}
Hej hundegalleri..
Har fået et lille problem som jeg håber i kan vejlede mig lidt i..
Her i påsken går jeg ude i værkstedet/haven, og konen og børnene går også ude. Jeg er mest i værkstedet og prøver at få liv i vores havefræser.. Konen og ungerne hygger sig i haven, de leger osv..
Alt imens vi gør det, løber vores hun Mollie rundt i haven som den plejer. Den er i løbetid og desværre er naboens hund også ude, og den ser sit til at liste over i vores have og det ender med de hygger sig bag vores legehus.. Vi opdager det desværre for sent og nu er spørgsmålet så..
Hvordan står jeg med loven osv, hvem betaler dyrlægen og hvad det ellers koster at få fjernet "hvalpene"
Det skal lige siges at vi har siden hændelsen måtte aflevere naboens hund hos dem igen, da den løb over til vores og ville "lege" igen. Denne gang skete der ikke noget, da vi opdagede det og lukkede vores hund ind..
Er meget træt af det hele.
Mvh
Karsten K
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.390
Jeg vil mene at naboen skal betale for aborten, men jeg ved ikke om der er en desideret lov om det.
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
''- Hvis en parring indenfor 5 dage er observeret eller mistænkes kraftigt, kan din tæve
få en abortsprøjte med hunkønshormon. Denne behandling indebærer en mindre
risiko for, at din tæve bagefter kan udvikle en livmoderbetændelse. ''
...og jeg ved ikke hvor I står mht lovgivningen
mar 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
Nej vores have er ikke hegnet ind overhovedet..
Er bare træt af man ikke kan gå i sin egen have uden at sådan noget kan ske..
Karsten
mar 2011
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
men men men jeg forstår altså ikke, at når i ved naboen har en hanhund, og jeres er i løbetid, at I ikke passer bedre på, og så får hegnet den have ind.
mar 2011
Måske har du ret..
Men jeg vil ikke hegne vores have ind fordi vores hund går aldrig nogen steder.. den har aldrig været uden for grunden, medmindre den sad i bilen eller var i snor..
Normalt går deres hund heller aldrig over til os, det er kun sket i forbindelse med løbetid,
mar 2011
dec 2008
Det er ikke fair for nogen af hundene, da de på ingen måder selv kan styre deres hormoner.
I må vel tage en snak med naboen.... og håbe i kan blive enige.
mar 2011
Det er helt sikkert vores og naboens egen skyld, intet bliver lagt over på hundene da de jo kun handler som de nu kan..
Grunden til jeg spurgte var lidt for at høre hvordan jeg står med hensyn til loven osv..
Man får vel næppe noget ud af at kontakte forsikringen på hanhunden for at høre om ikke de dækker
dec 2008
og ja problemet er jo løst med en sterilisering
mar 2011
Karsten
nov 2004
''§ 8. Besidderen af en hund er forpligtet til at erstatte den skade, hunden forvolder. Oplyses det, at den skadelidende har medvirket til skaden, kan erstatningen dog nedsættes eller helt bortfalde.
Stk. 2. Det påhviler besidderen af en hund at holde den ansvarsforsikret. Forsikringsselskabet hæfter umiddelbart over for skadelidte for erstatning efter stk. 1. Undtaget fra forsikringspligten er hunde, der holdes af statsmyndigheder, statsinstitutioner eller kommuner.
Stk. 3. Justitsministeren fastsætter efter forhandling med Assurandør-Societetet 1) nærmere regler til gennemførelse af bestemmelserne i stk. 2.''
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2050
nov 2004
mar 2011
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Stakkels tæve.
mar 2011
Snak som du har forstand til..
Vores hund løber ALDRIG nogen steder, den er nu 8½ år gammel og har aldrig gået uden for vores grund..
Naboens hund besøger OS; så må det da være naboen der skal sætte hegn op og ikke os..
Der bliver ikke sat hegn op på vores side, det er sikkert.
Løbetid og hanhunde