{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.058 visninger | Oprettet:

Hævet kæbe {{forumTopicSubject}}

Min ene hund har sådan forholdvis hurtigt (inden for et par timer) fået en hævelse på undersiden af kæben.
Hun har før haft halsbetændelse, og det er jeg sikker på hun ikke har denne gang.

Hun er hævet i vinklen mellem halsen og undersiden af munden/snuden. Hun er lidt øm når man vil kigge hende i munden, men det er ikke i forbindelse med hendes tænder. Hævelsen er blød.

Dyrehospitaler er selvfølgelig kontaktet, men eftersom hun er glad og frisk og med normal opførsel mener de ikke vi skal komme akut, men bestille tid til imorgen hvis hun stadig er hævet. Der er intet åndedrætsbesvær og hun savler heller ikke.

Det jeg selv sjusser mig frem til er noget spytkirtel med problemer og da jeg googlede det var det også den første side jeg kom ind på, nogle der kender til det?

Hos mennesker hjælper det med syre, så vi har givet hende lidt citron og så ser vi om det aftager.

Men hvis nogle har nogle ideer må I gerne smide dem på bordet.

(og ja, hvis hun bliver dårlig eller jeg synes hun bliver mere hævet og jeg bliver nervøs for vejrtrækning er vi på dyrehospitalet med det vuns smiley )

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hævet kæbe
  • #1   15. apr 2012 Det har jeg prøvet med Anouk engang... det var hævede lymfe kirtler - den korte verison efter CT scanning og alverdens blodprøver var et lille bitte fremmedlegeme i halsen, lige op af hovedpulsåren..

Men kroppen var i gang med at nedbryde det og derfor reagerer lymferne, det kostede lige omkring 15.000 at få af vide at hendes krop reagerede som den skulle smiley Men det var naturligvis det værd... De mener det var en træ eller ben splint, men turde ikke forsøge fjerne den fordi den sad så tæt på hovedpulsåren - og den er væk nu og lymferne helt normale igen

• #2   15. apr 2012 Okay tak for historien smiley godt anouk selv kunne lave sig, selvom det endte med at være dyrt.:-)

Hun har mere ondt nu end tidligere, så imorgen skal hun undersøges. Håber det er noget nemt, hun er blevet opereret rigeligt i sit 4årige liv.

• #3   15. apr 2012 Fik du nogen reaktion på at give citron?

Håber der bedste for jer... Er der en bule eller er det hele hævet op? Hævede lymfekitler er som to store blommer

• #4   15. apr 2012 Det er kun i venstre side, og mere et område end en bule.
    Nej citronen hjalp hende ikke smiley
    Så vi håber dyrlægen kan finde noget imorgen, synd hun skal have ondt, den lille ven,

• #5   17. apr 2012 Hvis det er et område så skal du nok ikke være bange for lymferne, det er helt tydeligt en kugle i form som en blomme

• #6   23. apr 2012 Det gik væk af sig selv, så dyrlægen mente det var en overfyldt spytkirtel smiley

Kommentér på:
Hævet kæbe

Annonce