{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Jer med små og store hunde {{forumTopicSubject}}

Hvordan gør i ?
Ved godt Sam ikker ligefrem er en stor hund med hans 13 kilo, men han er altså en vildbasse.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig en lille hund på et tidspunkt, men nu bliver jeg i tvivl om, om det overhovedet ville fungere. Han er ret vild når han leger, vælter hunde omkuld, han bruger poterne rigtig meget.
Hvordan fungere det hos jer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med små og store hunde
  • #2   11. apr 2012 Her er det standard buller og en mini buller. Bette fisen bliver da rullet på det groveste, og det ser meget voldsomt ud. Men hende den lille elsker at lege med Honey. Så Zoey siger selv fra/stikker af fra Honey hvis det bliver for voldsomt, og når Honey så kigger efter Zoey så kommer der snig angreb fra Zoey smiley Men her er det nogle rimelig kompakte og holdbare hundies smiley

  • #3   11. apr 2012 Jamen tænker på, han vil jo ødelægger hunden af, hvis jeg får en lille chihuahua størrelse, eller er det mig der er pylret? smiley

  • #4   11. apr 2012 Vores race ville ikke gå sammen med en chi. Den ville brække ryggen på tre sekunder. Man skal finde to racer, der leger på samme måde, hvis det skal fungere sammen.

  • #5   11. apr 2012 Stinne

    Åh hvor ser det sødt ud smiley
    Men der kan jo også nå at ske meget før vi skal have en ny hund smiley Sam er jo stadig en "hvalp", så der kan bestemt nå at falde meget ro over ham


  • #6   11. apr 2012 Som Nicolai & Malene siger. Man skal finde 2 racer der passer sammen. Puttede du en chi sammen med mine, ville chien gå i stykker ret hurtigt, for bullerne leger meget voldsomt.

  • #7   11. apr 2012 jeg har en labadore og en chihuahua på 11 uger. vores labadore ligger bænt ned når de leget og er de i haven holder den lille sig pænt væk og freja passer også på det går meget nemmer end forventet

  • #8   11. apr 2012 Human

    Det er fuldstændig rigtig, det er bestemt noget jeg skal have med i overvejelsen, men kan jo nå at skifte mening 1000 gange smiley


  • #10   11. apr 2012 Det har du nok ret i smiley

    Altså mener heller ikke at Sam er en stor hund, men han leger bestemt voldsomt.


  • #11   11. apr 2012 kan du ikke tage udog møde nogen smu hunde frøst i snor og se hvordan det går.. hvor gammel er han

  • #12   11. apr 2012 vi har en papilion og en lab. blandning, samson var også meget vild men forstå måske at silas var en hvalp så han skulle passe på ham og nu kan de ikke være uden hinanden smiley

  • #13   11. apr 2012 som Gabrielle J skriver ....så bliver hundene ældre. ejer selv en arm.bulldog på 9 år og 4 chihuahua'er. der er ingen tvivl om at jeg elsker mine hunde...MEN...jeg vil aldrig lade dem være alene sammen trods min amr,bulldog er meget rolig. man ved aldrig hvad der kan tricke både en af de små eller den store til at reagere anderledes end den plejer. mine bliver hver dag passet når jeg tager på arb. forkælet...hmmm...måske ja. men min amr.bulldog skal også havde det godt de få år hun har tilbage derfor skal hun ik lukkes ind i et rum mens de 4 andre har hinandens selskab. de små ligger hos hende og putter hver dag hun virker som en moderfigur for dem. de elsker hende højt og hun passer på de små. det de hendes. men for at afslutte så har jeg et ordsporg jeg altid bruger når der stilles spørgsmål til mine hunde...man kan kun stole på sine hunde til tænderne. men så er det en kunst for dig i at holde balancen og være en god leder så hundene ik er i tvivl om rangorden.

  • #14   11. apr 2012 Vi har en gigantrace- en Broholmer på 8 måneder. Han vejer nu 52 kg - forventet slutvægt omkring 65 kg. Han måler nu 70 cm. - forventet sluthøjde 77-80 cm. En STOR hund.

    Vi har også 2 Petit Basset Griffon. Vægt 12-15 kg. Højde omkring 35 cm.

    Vi har absolut ingen problemer. Den ældste af de små bestemmer - og Broholmeren har respekt for begge de små.

    De leger fint sammen. Humle (Broholmer) ligger sig ned, og så tumler de. De kan også sagtens løbe og fjolle rundt - og lege vildt.

    Kan da godt se, at Humle leger anderledes, når han leger med andre Broholmere - men hvis de spørger ham, er det Petit'erne, der er hans flok.

    Jeg siger ikke, at det vil fungere i alle tilfælde. Det kommer selvfølgelig helt an på, hvilke racer det handler om, og hvordan de enkelte hunde er. Vi lavede et stor forarbejde inden vi besluttede at få Broholmer. Men nu er Broholmeren jo en gigantisk, rolig og meget omgængelig race - og Petit'erne er også meget sociale og elsker selskab af andre hunde.


  • #15   11. apr 2012 har 2 labrador blandinger på 5 og 4 år. Og en chihuahua på 3,5. De går alle fint sammen. Som om de ved han er den lille. Men har da slået nogle kolbøtter osv men da ikke lige han har taget skade af. Han er nemlig selv p..... provokerende! hehe.


  • #16   11. apr 2012 den tanke har jeg også døjet lidt med.. har en rotteblanding med en kamp vægt på 45 kg.. hun leger rotte styl, med brydning og så videre..
    jeg vil egentlig gerne ha en lille/medium hund som nr 2.. men tør simpelthen ikke..
    jeg ville dø af stress.. tænk hvis hunden tumlede den lille for galt..

    men omvendt, hvis jeg havde startet med en mindre hund, ville det ikke genere mig at få en stor som nr 2..

    så her ender vi med at få en af matchende str og temperament som nr 2.. mine nerver holder ikke til drømme kineseren smiley


  • #17   11. apr 2012 jeg har ikke gode erfaring med det. jeg har både selv haft store hunde og små hunde sammen og kender en del som har det. Det jeg oplever at at den lille hund meget ofte bliver presset af den store hunde simpelthen fordi der er en skævhed i deres kommunikation pga. størrelsen og fordi den lille hund ikke fysiskt kan match den store. Da jeg havde store og små hunde sammen blev de små mere stille end ellers netop for at undgå at blive presset. desuden har jeg meget ofte oplevet at den lille hund bliver temmelig skarp overfor andre hunde da den ofte må sige kraftigt fra overfor den store - igen pga. størrelsen. desuden har jeg kendskab til 4 episoder fra mine bekendte hvor det er endt galt (2 gang med den lille hunds død og to gange med svære skader). det skal lige pointeres at det bestemt ikke er aggrassive store hunde som var skyld i dette.
    Så ja det kan lade sig gøre - MEN jeg oplever at hundene har lagt mere ud af at være sammen med hunde som kan match dem.. Men jo det kan lade sig gøre og det kan også lade sig gøre uden at den llille hund presses men det kræver i aller højeste grad at den store hund er stille og rolig og formår at omgås den lille hund på en måde så den ikke presses. og at ejeren er mget bevidst om at styre deres samvær.. Så jo det kan lade sig gøre på en god måde så begge hune trives men det er bestemt ikke altid - det er emget afhængigt af den store hund og ejer


  • #18   12. apr 2012 Tusind tak for svarende alle sammen smiley
    Har fået en del at tænke over og fundet ud af at jeg er lidt pivet smiley


Kommentér på:
Jer med små og store hunde

Annonce