Grim oplevelse på stranden {{forumTopicSubject}}
I påsken var vi i vores sommerhus der ligger ved vandet.
Alle 5 hunde var selvfølgelig med, og en dag kom min datter på besøg med kæresten og deres 2 hunde.
Hundene elsker at komme til vandet, og vi tager 3 af de store hunde med på stranden.
Aimo (golden retriver) og Rocky (labrador), får lov at lege løs, da der ingen mennesker var at se på stranden.
De pjatter rundt i vandet, og pludselig får de øje på en rund kugle et stykke ude i vandet (det er sådan en bøje som fiskere afmærker garn med), vi kalder straks på hundene, men de er så opslugte af at hente `bolden`, at de svømmer ud til den.
Rocky giver dog hurtigt op, og kommer ind til os igen, men Aimo tager `bolden`i munden og begynder at svømme ind med den. Sådan en sidder jo fast i garnet, og han svømmer og svømmer, men kommer ingen vegne.
Han vil ikke give op, og vi prøver på alle måder at få ham til at slippe den, vi kan høre ham gø, af frustration, men slipper stadig ikke. Vandet er jo hamrende koldt, og han kæmper og svømmer, men kommer stadig ingen vegne.
Jeg bliver efterhånden meget bange, for han ligger mere og mere dybt, og hans stemme bliver svagere, men han nægter at slippe.
Tilsidst ser vi ingen anden udvej at en må ud og hente ham. Gudskelov er min svigersøn hurtig til at, komme af noget tøj, og i vandet. Der er ca 15-20 meter ud, og det er vel 1,50m dybt derude. Men han får Aimo fri fra `bøjen, og ind på stranden igen.
Nej hvor var jeg glad, og lettet. Hurtigt hjem med mand og hund, der begge rystede af kulde.
Den aften fik svigersønnen, sin livret til aftensmad
maj 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 159
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.412
Men heldigvis en lykkelig slutning, dejligt at læse
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.375
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.591
Han lyder fuldstændigt ligeså boldglad som vores ældste, det vi altid har sørget for at få meget grundigt indlært hos vores hunde er "slip!" "spyt" "tak" eller hvad man ønsker at kalde det
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 127
Aimo er trænet til at lystre slip kommando, da han er jagthund, men han er også meget pligtopfyldende, og denne bold SKULLE altså med ind til moar. Uanset om det var ved at koste ham livet.
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Men i det mindste har I nok en dejlig træt hund nu :o)
Grim oplevelse på stranden