{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.518 visninger | Oprettet:

Så husk dog for F***** det pokkers navneskilt! {{forumTopicSubject}}

På vej hjem fra påskemiddag med vores lille bil godt pakket af ting og børn, ser min mand og jeg en løs schæferblanding i Tylstrup by. Vi vender bilen og jeg får kaldt hunden til mig. Han er imødekommende og giver mig en sten han har i munden. Vil bestemt gerne lege og røres ved. Han er i god foderstand, men pelsen trænger i den grad til en god gang børstning. Efter tilliden er skabt, og jeg er sikker på, at han ikke vil bide mig, undersøger jeg halsbåndet for at se efter et navneskilt, så vi kan kontakte ejeren. Det er der ikke!
Jeg kontakter derfor politiet for at høre, hvad vi kan gøre. Vi bor et godt stykke fra Tylstrup, og har ikke plads i bilen til en hund af den størrelse, og det vil simpelthen ikke være sikkerhedsmæssigt forsvarligt, at have ham på skødet den lange vej hjem. Politimanden fortæller, at de desværre ikke har mulighed for at sende en patruljevogn ud efter den, og at hvis han skal få fat i nogen fra internatet, vil der kunne gå flere timer inden de kommer frem. Han opfordrer mig til at lade den løbe. I et sidste desperat forsøg kontakter jeg folk omkring findestedet for at høre, om de kender ejeren af hunden. Det er der ingen der gør. Hvor gjorde det ondt, at sætte sig ind i bilen, og blot lade ham løbe. Og hvor ville jeg ønske, at jeg kunne have gjort mere, at vi havde haft plads i bilen, at vi ikke havde haft børnene med etc etc.. Hvis blot han havde haft et navneskilt på...
Bare lige et surt opstød!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så husk dog for F***** det pokkers navneskilt!
  • #1   8. apr 2012 Jeg havde så taget hunden med hjem!

• #2   8. apr 2012 Det er da mindst lige så uforsvarligt bare at slippe hunden igen til en uvis skæbne.

• #3   8. apr 2012 Havde også taget den med hjem.
    Fået manden til at køre børnene hjem, og naboen evt. til at holde øje med børnene, mens du stadig har hunden.
    - Og så køre tilbage efter den.

Jeg ville ikke have kunnet lade den løbe.
    Men ja, folk skal huske navneskiltet.

• #4   8. apr 2012 Jeg ville heller ikke slippe den igen. Men ske er sket:O((

• #5   8. apr 2012 Jeg kan godt forstå dig ud fra situationen, selv er jeg bare enormt bange for fremmede hunde, uden at have haft nogle dårlige oplevelser, hvilket for nogle somre siden var skyld i en lille hund blev påkørt og dræbt på stedet.

I dit tilfælde, ville du have ringet til ejeren, det er så der jeg undrer mig over loven om navneskilt, at der ikke er pligt til telefonnummer, men navn og adresse :S

• #6   8. apr 2012 Jeg havde alligevel taget den med, kunne sidde mellem forbenene ved den person der sad ved siden af føreren

Jeg ville hele tiden tænke på hunden og gå i skræk for den kom noget til

• #7   8. apr 2012 Ja og tænke på om den ligger over et par kvadratmeter nu smiley

• #9   8. apr 2012 Er glad for at jeg stoppede, er glad for at jeg tjekkede for navneskilt, er glad for, at jeg kontaktede politiet, er glad for at jeg kontaktede folk omkring findestedet - og ja, jeg har det da rigtig skidt med, at jeg ikke tog den med hjem! Men, jeg vil ikke gøres til skurk her! Jeg stoppede i det mindste, og forsøgte at gøre noget - de fleste andre var blot kørt forbi. Omstændighederne gjorde, at jeg ikke kunne gøre mere - og det beklager jeg. Det er sgu på ingen måde sjovt, at lade en hund løbe. Jeg har postet i hundehjælpergruppen på fb, og ved, at der bliver søgt efter folk i området, som kan lede efter hunden. Og nej, jeg sover heller ikke roligt i nat - men vær sød ikke at sparke til én som forsøger at gøre noget, og som i bund og grund faktisk er et ordentligt menneske, som behandler dyr og mennesker ordentligt. Det synes jeg ikke I kan være bekendt - det er ok, at I ville have gjort det anerledes - jeg ville ønske jeg kunne, men indlæg som: "Ja og tænke på om den ligger over et par kvadratmeter nu :(", synes jeg bare ikke er fair - undskyld - det var lige endnu et lille opstød

• #10   8. apr 2012 Mon ikke bare det er sådan på landet ?..... Jeg havde gjort som Alter Ego.
    God historie Mamma, så kan de lære det !

• #11   8. apr 2012 Sorry, men det er altså sådan jeg har det med det. Jeg syntes ikke det er fair at slippe hunden igen, overladt til sig selv og en uvis skæbne. Hvis du kunne se den fra bilen, altså vejen, render den jo tæt på vejen, ikke sandt ? Derfor min besked. Desuden læser jeg at hunden var sød og rar, så tror ikke det havde været et problem at have den mellem dine ben på vejen hjem.

• #12   8. apr 2012 Alter syntes altid du skriver så pænt. Eller.

Jeg ville være lykkelig for folk gad fange min hund hvis det var, men det vil sige, vi bare skulle lade din hund løbe videre ??????

• #13   8. apr 2012 Selvfølgelig Mamma.

• #14   8. apr 2012 Nu som medløber: Tanken strejfede mig, og vi diskuterede også muligheden, men han ville pga. sin størrelse og barnesæder bagi skulle sidde på skødet af mig, og det ville potentielt kunne skabe en farlig situation (ja, beklager, men der tænkte jeg altså mest på vores egen sikkerhed). Vi turde heller ikke flytte om på barnesæderne og lade ham være på bagsædet ved siden af den yngste, da vi ikke havde nogen forudsætning for at vide, hvordan han ville reagere på børn. Men jo, jeg ønskede da, at vi havde haft en stationcar og et hundebur bagi - eller ikke havde haft børn med.

• #15   8. apr 2012 Enig Mamma! Ved I forøvrigt om man kan ringe til Dyrenes Beskyttelse i sådan en sag? Eller er det kun dyr der er kommet til skade?

• #16   8. apr 2012 Tror ikke DB vil hjælpe, desværre

• #17   8. apr 2012 Jeg har en gang i mit liv ladet en hund løbe, jeg havde ikke tid til at stoppe da jeg så hende. En brun labrador tæve, jeg skulle til et møde i banken så kunne ikke stoppe og tage hende med.

Dagen efter måtte jeg ringe til falck, for at de kunne komme og skrabe hende op fra vejen. Død...

• #18   9. apr 2012 Av Natascha smiley

• #19   9. apr 2012 Ja den var ikke rar, jeg græd bare. Og stod og tjekkede hende for halsbånd, men hun havde intet på. Mine hænder var røde af hendes blod, for hun var ikke kun blevet kørt over en gang...

Det var forfærdeligt, så jeg lader aldrig en hund løbe igen. Jeg plejer altid at samle dem op, men denne dag havde jeg ikke tid til at gøre det. Og jeg blev straffet for det, og hun måtte lade livet...

• #20   9. apr 2012 Det gør ondt smiley

Jeg håber hunden i TS tilfælde er hjemme igen smiley

• #21   9. apr 2012 Meget ondt.

Det håber jeg godt nok oss .

• #22   9. apr 2012 vi har også en hund her på gaden der konstant stikker af - den havde heller ingen navneskilt. Men fandt heldigvis en ejer ved at gå rundt fra hus til hus.. Efter det har jeg set den flere gange være i gang med at stikke af, mens vi var på tur... Men ved hvad hunden hedder så nu så siger jeg altid "ronja gå hjem" så gør hun det. smiley

• #23   9. apr 2012 hvor jeg bor-- på landet hjælper alle hinanden- tilløbende hunde - hunde , der lige besøger naboen osv.
    Vi ringer til ejeren eller bringer hunden tilbage til ejeren.
    Jeg har til tider haft overnattende hunde, til ejerén er fundet-- ingen problem !!! Vi elsker jo hunde- heldigvis !!!
    Vi skyder dem ikke !!!!

• #25   9. apr 2012 Det er så nemt at sidde ved tasterne og gøre sig klog på hvad trådstarter burde have gjort. Men når man står i situationen så tager man en beslutning og det er bare sådan det er. Trådstarter tog sig tid til at undersøge hunden, ringe til politiet og forsøge at finde en løsning. Det er der mange der ikke ville have gjort.
    Jeg ville nok heller ikke have moset en fuldvoksen schæfer ind i vores miniature-bil med opbakning og en datter på knap 6 år. Hvem ved hvordan hunden reagerer på at køre bil, eller reagerer på mindre børn. Der ville min og min families sikkerhed altså komme før en eller anden løsgående hund. Ydermere har vi næsten altid Magni med og hold kæft et cirkus det kunne være med lille miniature-bil med 3 mennesker og to hunde der ikke kender hinanden!!!

• #26   9. apr 2012 Hørt Sigyn V - så sandt som det er skrevet smiley

• #27   9. apr 2012 Nu har jeg ikke læst alle indlæg, men helt ærlig synes jeg ikke at du kunne gøre så meget mere end du gjorde. Det er OK at tænke på sin egen sikkerhed først fremfor at der er en der savner sin hund. Desuden kan du få en kæmpe bødehvis hunden ikke er forsvarligt i bilen efter lovens paragraffer plus at hvis der var slet noget f.eks. at hunden ikke lige synes om at være tæt nærkontakt med jer i bilen. Selvfølgelig er det hårdt at slippe den, men du skal stadig huske på at du bestemt har gjort hvad du kunne og enten havde den tabt skiltet eller aldrig haft et på. Selvfølgelig skal vi hjælpe hinanden, men det er ikke dit ansvar alene vel og mærket. Næste gang så husk så: er katten gået kold, ring 1812. De kan blandt andet hjælpe dig med disse sager. Både og tamme og vilde dyr, der er blevet væk eller kommet til skade. De hjælper der hvor politiet ikke kan/vil. De kommer enten ud eller giver super gode råd over telefonen. Jeg bebrejder dig ihvertfald ikke når du gjorde hvad du kunne!

• #28   9. apr 2012 Amanda: Det skal jeg huske på det med 1812. Har aldrig været i situationen men man kunne få brug for den. Husker dog engang hvor min mand og jeg havde været på Lolland og på vej hjem så vi en svane der gik midt på motorvejen. Vi standsede og fik den lokket over i vigesporet og det var tydeligt at den havde brækket en vinge. Med små stykker franskbrød fik vi den til at blive i vigesporet indtil Falck kom (dem ringede vi til som det første). Stor var glæden da vi nogle dage efter ringede til Falck og hørte at svanen havde det fint og højst sandsynligt kunne sættes ud igen når vingen var vokset sammen smiley

• #29   9. apr 2012 Det er jo ikk noget med at spille klog at gøre.

Vi herinde på HG er jo "bare" forskellige mennesker, med forskellige holdninger, det skal der også være plads til smiley

• #30   9. apr 2012 louise J: Selvfølgelig...det var heller ikke ment som om man "spiller klog" men mere at man skal huske at man i situationen tager den beslutning der virker som den bedste (eller mindst dårlige om man vil), og jeg synes ikke det er fair at bebrejde trådstarter den beslutning. Det har sikkert været hårdt at tage den beslutning, men set i kraft af ens families sikkerhed har det virket som den bedste. Som jeg beskrev ville jeg have taget samme beslutning....det ville ikke have været forsvarligt for os at proppe en stor schæfer ind i vores bil...

• #31   9. apr 2012 TS du gjorde hvad du kunne men de midler du havde, det skal du ikke have dårlig samvittighed over. At andre ville have gjort noget andet er deres valg.
    Jeg ville nok have forsøgt blive hos hunden og lade manden køre hjem efter hjælp men er ikke sikker på han syntes det var en god ide smiley så jeg kunne have endt med at gøre som du fordi vi hele tiden skal prioitere.
    En gang i Sverige stod der en svane midt i en stor rundkørsel, jeg ringede politiet og bad dem komme, først var de lidt negative og jeg tror de tænkte dumme dansker ta færgen hjem smiley men efter lidt pres kom de og reddede svanen. happy ending :-))

• #32   9. apr 2012 Nummeret er nu kodet ind i min telefon - tak for det smiley

• #33   9. apr 2012 Der er jo nogle mennesker der lader hunden lufte sig selv. Så man kan jo håbe på at dette var en af dem og at den har fundet sikkert hjem igen fordi den gør det hver dag.

• #34   9. apr 2012 Vi havde alle sammen reageret forskelligt... Den eneste fejl der er begået her, er begået af politiet!!

De har pligt til at tage sig af herreløse hunde!!

Så et rigtig godt råd, til jer alle, hvis i en dag skulle stå i den situation er...

at spørge den betjent der beder jer om at slippe hunden igen, om et navn og tjenestenummer... For at vide hvem man skal stille ansvarlig i pressen hvis hunden bliver sluppet igen og forårsager en ulykke der koster menneskeliv....

Det plejer at få en bil frem ret hurtigt!!!

• #35   9. apr 2012 The One, smiler, det var faktisk lige det jeg gjorde i Sverige med svanen, bad pænt om navn og tjenestenummer og vupti som kom der en politi bil med 2 betjente, :-)) viste bare ikke at det også virker i Danmark men så lærte jeg også noget idag smiley

• #36   9. apr 2012 Det virker helt bestemt...

For det er deres opgave, og så er det også dem der står til ansvar hvis der går noget galt!!!

• #37   9. apr 2012 Lidt off topic men det er lidt lige som en lille vits/historie.
    En mand ringer til politiet og siger at der er indbrud i hans garage. Politiet fortæller ham at de ikke har en vogn ledig lige nu, så han må vente lidt. Manden lægger på og venter 5 min og ringer op igen og siger: nu har jeg skudt begge tyve. 5 min efter er der 5 politibiler og en helekopter i hans indkørsel. smiley

• #38   9. apr 2012 He he Marina!

• #39   9. apr 2012 Havde godt nok også fået hunden med på en eller anden måde..

• #40   9. apr 2012 Vi bare huske at politiet også har andet at tage sig af. Ved godt at i mange tilfælde gider de bare ikke. Men det er derfor at vi har fået nummeret til "dyr i nød" netop for at undgå både at politiet bliver brugt unødigt samt at denne organisation er en slags dyre politi. Du kan ringe til dem også hvis du ser vandrøgtet dyr eller mistanke herom. De kan give inde råd og vejledning samt a. Dyrenes beskyttelse også har en finger med i spillet. Vi handler alle forskelligt i denne situation og det må vi acceptere. Nummeret er ihvertfald kodet ind i min telefon i tilfælde af jeg skulle få brug for det

• #41   9. apr 2012 Det er det også i min fra nu af. Vil helst ikke havne i den situation igen

• #43   10. apr 2012 Amanda Lucien M

Det er sandt at de ikke altid har tid, men de kan sende falck som de har en aftale med, svære er det ikke :O))

Det tlf nummer du taler om der, er det et du selv har prøvet at benytte?
    For jeg vil tro, at du ender med at blive skuffet hvis du regner med at få hjælp den vej, hvis vi tænker på samme nummer... det er dog ikke en organisation der hedder dyr i nød, det er Db der står bag det nummer, og den hjælp man får der er et tlf nummer til nærmeste kredsformand, eller internat... andet sked der ikke, desværre...

• #44   10. apr 2012 Nej har ikke selv prøvet det, heldigvis. Men de præsentere det som et slags dyrepoliti.

• #45   10. apr 2012 Amanda...

Det er det ikke, det er en vagtcentral, hvor de sidder og tager imod anmeldelser og giver telefonnumre på den nærmeste kredsforamnd eller lign... Så der er ikke meget hjælp at hente der, i den situation der er tale om her i tråden.... desværre!!

• #46   10. apr 2012 Jeannie: jeg kan virkelig godt forstå din frustration, hvor nemt ville det ikke havde været hvis hunden havde det lovpligtige hundetegn på???

Så kan kun give dig ret: få nu de hundetegn på hundene!!

Og jeg er enig med de fleste her: du gjorde hvad du vurderede i situationen.
    Så ingen øffer herfra omkring det. smiley

Og så har Charlotte helt ret: Politiet skal presses til at de får ringet til Falck.
    Det er så ofte de siger "det kan vi ikke tage os af", men det skal de! Og Falck kan intet gøre før politiet har kontaktet dem, det skal gå den vej igennem. Man kan ikke kontakte Falck direkte.

Jeg har så brugt nummeret til Dyrenes Nød gennem DB et par gange, dog aldrig pga en hund. Men én gang pga en måge og én gang pga en due. Begge gange var de yderst hjælpsomme og sendte hjælp. smiley

• #47   10. apr 2012 Karina

Ja, de skal nok sørge for at der kommer hjælp til dyr der er skadet - men i den situation som det handler om her, KAN de ikke gøre andet end give et tlf nummer... og så skal en kredsformand have politiet ud og afhente hunden...

Det ER politiets opgave, de SKAL sørge for at afhente hunden, og når man beder dem om et navn samt tjeneste nummer, for at man har en at stille til ansvar hvis hunden skaber et uheld evt med dødelig udgang, så plejer de at få fingeren ud og ringe til Falck... for det er det eneste de behøver!!

• #48   10. apr 2012 jeps. har en veninde der arbejder ved falck, og hun sagde præcis det samme da jeg engang ringede til politiet omkring en hund, og de ikke ville tage sig af det og blev ved med at sige til mig at jeg skulle tinge til Falck eller selv klare den.
    Så fortalte min veninde hvordan og hvorledes, og jeg ringede og sagde til dem at jeg VED det er en del af deres opgave og nu skulle de tage og få bestilt falck.
    Og så gjorde han det.

Kommentér på:
Så husk dog for F***** det pokkers navneskilt!

Annonce