{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.180 visninger | Oprettet:

Når hunden skal have piller - forklædning! {{forumTopicSubject}}

Kaoz og jeg har snart været igennem hele møllen af "noget-vi-kan-gemme-piller-i", han har skulle spise 2 gange 500mg piller (de er altså halvstore!) hver dag i 30 dage.. Og med en kræsen hund er det ikke let at snyde..

KYLLINGEHJERTER!

Vi har fundet den forgyldte gral, og nu er det superlet at få en ko til at synes piller er superherlige - for han aner ikke han får dem =D

Rå kyllingehjerter har et hul i den ene ende, det er lige stort nok til at gemme en stor pille i, og min ko synes de er SÅ lækre, at det med at tygge på dem kun gælder de 2 første, og i nr. 4 gemmer pillen sig ; )

Hvad bruger i andre?

Leverpostej, kødpølse og pølser er no-go herhjemme, han har luret noget lusket, og tygger nu hver stump af et pølsestykke inden det indtages ; )

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunden skal have piller - forklædning!
  • #1   31. mar 2012 Jeg bruger ikke noget... åbner hunden mund og ligger pillen helt bagers i svælget - og den kan ikke undgå at synke den smiley

• #2   31. mar 2012 Jeg er slet ikke så pædagoisk, jeg åbner kæften ligger pillen helt ned i ganen og vupti så er pillen sunket

ingen konflikter, ingen ekstra indkøb af diverse lækre ting og det er overstået på et splitsekund

• #3   31. mar 2012 Åh Kaoz kaster promte op hvis jeg stopper noget i halsen på ham... det har vi skam forsøgt ; )

• #4   31. mar 2012 Elmo fik sin del af piller i hans korte liv... de kom også ned i halsen og det var det smiley

• #6   31. mar 2012 Leverpostej og pølse virker et stykke henad vejen her. Et par gange har Disen fået piller over flere dage og så lurer hun den også. Jeg har sørget for, hun var godt sulten og så givet hende dem i f.eks. råt kød imens jeg har været i gang med at lave noget til mig selv ved køkkenbordet. Hvis hun får noget, hun tror i virkeligheden var til mig, ryger det ned uden den store tankevirksomhed smiley

• #7   31. mar 2012 Marianne - Ja det er også en god metode! Nar hunden til at tro den får noget halvforbudt *GG*

Kan huske Kayser.. Viste ham pillen, sagde grib og kastede.. Han så lidt sær ud hvis han fik tygget på den, men han spyttede ALDRIG noget ud han mente kunne være mad ; )

• #8   31. mar 2012 Ja, nu har jeg jo to og en kat, så man jeg også godt stå og give en af de andre noget lækkert (uden piller selvfølgelig) og når så den, der skal have stykket med pillen er blevet tilpas misundelig, er der heller ikke tid til at undersøge indholdet i gufferen smiley

• #9   31. mar 2012 Metoden med at hunden tror at det er til mig virker også her hvergang, men da nogle pille stinker værre end en gylletank så putter jeg pillen ind i en bid delle, for de ELSSSSKER deller og har ikke tid til at tygge eller sniffe, dellen ryger fra min hånd direkte ned i maven når jeg kaster den hen til den udsete vaps. ;o))
    Der er faktisk mange måder eller også er jeg bare heldig med mine kræ, de æder skam også pillerne hvis jeg bare siger at de skal, meeen jeg kan godt se på deres øjne og kropssprog at det ikke er "yndlings metoden" *Ggg*

• #10   31. mar 2012 Jeg bruger heller ingenting, hverken ved hund eller katte. For mange år siden, da min første kat skulle have piller, brugte jeg også den med at gemme pillen i foderet, men den lurede han hurtigt og det blev simpelthen et værre cirkus at få pillen i ham til sidst.

Så siden den gang har jeg bare stoppet pillen ned i halsen på dem, masseret lidt for at få dem til at sluge og det er så det. Så får de så nogle gange en godbid bagefter for at tage den grimme smag. smiley

• #11   31. mar 2012 Giver pillerne som de er. Ingen snyd, ingen gemmelege.
    Ofte spiser Lilly pillen selv med ordene "Silas tager det" - for gud forbyde han fik noget af hendes smiley

Silas er bare super madglad, så han æder alt.

• #12   31. mar 2012 alle kneb gælder.... af og til en klump leverpostej, eller rullet i et stk laks... men ellers er jeg også den hårde mor. ned bag i svælget og holder ganske kort hundens hoved lidt højt ved at holde den om snuden.....

• #13   31. mar 2012 Det er lidt med forskel. Coffey hopper på hvad som helst i starten, men får han først smagt skidtet, så....

I sidste instans er det langt ned i halsen, lukke munden, puste lidt på næsen til hunden synker - og så guffer som belønning...

Kyllingehjerter er slet slet ikke en tosset ide!!

• #14   31. mar 2012 De rå hjerter kræver jo så at hunden vil spise råt, det vil min venindes hund ikke desværre..

Kaoz spiser slet ikke leverpostej længere fordi der jo før har været piller i ... Det er noget skidt når de lurer det!

• #15   31. mar 2012 Nemlig Nina..Ingen af mine vil æde indmad med mindre det er totalt udtørret "som når man køber det som hundeguf" de ser på mig som om jeg var jordens ondeste mor hvis jeg tilbyder dem rå indmad, kråsen=halsen fra fjerkræ eller gumpen, det gælder self. også indmaden fra 4benede dyr ;o))), men alt andet råt er kun godt, så som okseknogler,kyllingelår osv. ;o))

• #16   31. mar 2012 Årh, Kaoz kunne leve af rå lever hvis han fik valget... Han ÆDER simpelthen med halen piskende når han får lever *GG*

Men lever kan ikke gemme piller, det er for blævret, ellers var det DET jeg brugte til pillerne.. Hjerterne krymper jo lidt når de koges, så kogte kyllingehjerter virker til SMÅ piller, ikke de store basser jeg skal have lokket i min vov ; )

• #17   31. mar 2012 Jarna har ikke nogen gagrefleks (fandt vi ud af, da hun havde spist så meget at dyrlægen ville have hende til at kaste op - der blev prøvet med salt, saltvand, olie, eddike, fingre ned i halsen), så hvis det skulle være, kunne vi godt bare proppe ned i halsen... Men Jarna spiser pillen så længe den kommer samtidig med en godbid (kan bare være en af hendes mad-piller), mens Alva og Aifi (og ofte Jarna) får det rullet i leverpostej. smiley så ryger det ned uden problemer - men tak for tip, det er rart at vide, hvis nu man engang skulle stå med det probllem. smiley

• #18   31. mar 2012 Leverpostej her smiley

• #19   31. mar 2012 Jeg bruger ostehaps her i huset, Fluffy skal jo have sin medrol dagligt og Gizmo fik en del hjertemedicin, og nu får både Fluffy og Bazil en kapsel med fiskeolie og så nogen c vitaminer hver dag og i osten og så sluger de dem bare uden problemer :-))

• #20   31. mar 2012 Nadja - Er medrol ikke smertestillende? I pilleform? Sopm hunden ikke kan lide???
    - Vi bruger Rimadyl, og kaoz spiser dem som var de kiksere =)

.. og ostehaps spytter han ud, det har vist en for sær konsistens til ham *GG*

• #21   31. mar 2012 Nina - Min tidligere whippet fik også Rimadyl, der skulle være tyggevenlige, hun kunne ikke fordrage dem, så de blev stoppet i halsen.

Alfa får piller stoppet i det som køleskabet byder på, Ghini får dem stoppet i halsen.
    Hun dissekerer alt spiseligt, så det er ikke muligt at gemme noget som helst.

• #22   31. mar 2012 Medrol er binyrebarkhormon ;o)

• #24   31. mar 2012 Her bliver der brugt lever postej, kylling eller hvad der lige er ved hånden, og så først en masse lækkert uden pille, og så den med pille, og lidt lækkert bagefter også.
    Med min gamle hund faith, var det eneste oftest at gøre bare at åbne munden og ligge den bagerst på hendes tunge og så stryge hende lidt på halsen så hun var nød til at synke.

• #25   31. mar 2012 Som CH skriver så er medrol binyrebarkhomin, så dem tager de ikke frivilligt smiley

Gizmo fik også Rimadyl ind imellem men ikke om han tog dem frivilligt så der måtte osten også ibrug *LOL*

Alle mine hunde har altid elsket ostehapser, så det har vi altid i huset til dem, jeg hader selv ost så det er fint for mig, det lugter nemlig ikke *GG*

• #27   1. apr 2012 Alba tager alt frivilligt smiley binyrebarkhormon som hun har fået i nogle måneder nu, ormepiller, neutraliserende til maven smiley Alt ryger ned smiley

• #28   1. apr 2012 jeg lukker munden op på vuffer, skubber pillen laaaangt ned og lukker munden på vuffer igen, alt imens jeg holder dens hovede oppe og massere den på halsen.... vupti og væk er den.

• #29   1. apr 2012 Jeg giver ham den som en godbid, og så er den væk - men han er altså også et madøre, og altid sulten smiley

Kommentér på:
Når hunden skal have piller - forklædning!

Annonce