{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.966 visninger | Oprettet:

Ny sag - Anton skal aflives {{forumTopicSubject}}

Historie læst på FB:


ADVARSEL til alle hundeejere!!!!

Jeg bliver desværre nød til at komme med en advarsel til hundeejere, da man nu skal være opmærksom på om ANDRE har styr på deres hunde og har dem lukket forsvarligt inde i deres haver, da det ellers kan ende rigtig galt selvom du har styr på din hund.
I sagen hvor den Franske Bulldog kom farende ud af sin have og angreb Anton bagfra ( Anton - Hønsehunde blanding ), som kom løbende sammen med sin ejer som var på cykel, skal Anton nu aflives.

Dommen blev idag stadfæstet af rigspolitiet. Forsikringsselskabet er uenige, vi er uenige men lige meget hjælper det, loven er sådan og sådan bliver det uanset hvis skyld det er.
Så Kære hundeejer, du skal have øjne i nakken og undlade at være i nærheden af ejendomme hvor andre har hunde, da du ALDRIG kan være sikker på om de har styr på deres hunde.

Og du kan åbenbart aldrig være sikker på at det ikke bliver din hund som bliver taberen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny sag - Anton skal aflives
  • #1   30. mar 2012 Hønsehunden har sikkert forsvaret sig og gjort skade på den franske bulldog.

    I min bog må det være den hund,som ubegrundet går til angreb på en anden hund stor eller lille, som må være den ansvarlige i en sag.

    At den angribene hund får tæsk af en større hund, ja det er trist, men risikoen!


  • #2   30. mar 2012 Kan sagen ikke ankes til en højere instans?

  • #3   30. mar 2012 Politiet Er højeste instans når det gælder dyr, som "bare" er ting.
    flere hunde er blevet aflivet på trods af at de ikke gjorde noget forkert andet end at de forsvarede sig.
    Ufatteligt nok..


  • #4   30. mar 2012 Natasja, Er det ikke den sag hvor hunden blev aflivet FØR sagen kom for en dommer ?

  • #5   30. mar 2012
    * B. J.* Enig.


  • #6   30. mar 2012 Men sådan en som den FB bliver nok ikke krævet aflivet før end den har f.eks. haft fat i en Chi :o/

  • #7   30. mar 2012 roadrunner det er trist :o(

  • #8   30. mar 2012 Kan det virkeligt være rigtigt at politiet er den højeste instans ??



  • #9   30. mar 2012 Man har altid en klagefrist...


  • #10   30. mar 2012 Jeg synes kun vi har en halv historie her...

  • #11   30. mar 2012 Ib der står jo netop at rigspolitiet har stadfæstet "dommen". Altså er klagemulighederne udtømte.

  • #13   30. mar 2012 Man må jo håbe at ejeren af den franske har en virkelig dårlig smag i munden :o(


  • #14   30. mar 2012 Irene ja sådan er det desværre nok at politiet afgør, hvilket er helt forkert , da vores samfund er bygget op med 3 uafhængige instanser.
    Jeg tror jeg skal ringe til en veninde der er offentlig anklager, hun må da kunne reglerne :-))


  • #15   30. mar 2012 Man kan altid håbe der er vidner omkring en, og de vil give navn - adr. til en, for det vil jo kunne bruges hvis der bliver noget ikk....

  • #16   30. mar 2012 Lidt mere til sagen om Anton og det lyder sandelig ikke til, atejerneaf den franske har dårlig samvittighed:

    "Hjælp de slår min hund ihjel.

    Vi er dybt rystede over at erfare, at man med den nye hundelov i ryggen, uden videre afliver fredelige familiehunde. Det går nu ud over vores dejlige labrador-hund Anton, som var så uheldig at blive involveret i et hundeslagsmål.


    Han blev angrebet på offentlig vej, af en fritgående mindre hund, med et meget stort selvværd. Min hund forsvarede sig selvfølgelig, og den mindste hund blev naturligvis hårdest tilredt under kampen

    . Da jeg skilte dem ad, bed den lille hund næsten min finger af, og jeg rev en muskelsene i min arm over. Min hund pådrog sig desuden bid som måtte behandles hos dyrlægen.


    Den lille hunds ejere, som har været meget aggressive i denne sag, meldte min hund til politiet, for overfald på deres hund. Politiet fjernede herefter Anton og anbragte ham på internat. Vi var slet ikke forberedt på denne aggressive håndtering. Vi var overbeviste om at Anton ville komme hjem igen, når sagens sande sammenhæng var blevet belyst.
    Det var jo ikke ham som angreb og det var ikke ham som bed et menneske.

    Men sådan blev det ikke!

    I dag har vi fået besked om at Anton bliver aflivet. Vi er dybt rystede! Og ikke nok med det. Den lille hund går fuldstændig fri!

    Familien får ikke engang pålæg om at holde deres hund i snor, eller bag hegn. Den kommer stadig blæsende ud på vejen og gør aggressivt af forbipasserende. Hvordan kan det være rimeligt?

    Fordi man er en stor hund er man altså ikke automatisk aggressiv, og fordi man er en lille hund er man ikke automatisk offeret.

    Er det virkelig det der er meningen med den nye hundelov."


    Kilde: http://ekstrabladet.dk/minsag/article1735197.ece#ixzz1qdc2TxAz


  • #17   30. mar 2012 Godt nok trist læsning :o(

  • #18   30. mar 2012 Der findes desværre mange mindre hunde med et kæmpe ego, som ejere ikke har styr på.

    En rapkæftet hund på 20 cm, som går til angreb på en meget større hund er på ingen måde hævet over andre hunde bare pga. størrelsen, heller ikke når denne kommer til skade og ganske sikkert med flest skrammer!
    Disse uansvarlige hunde-ejere må godt nok til at tage ansvar for deres mindre hunde.
    Mangel på opdragelse af mindre hunde er hovedrystende IMO og desværre nærmere reglen end undtagelsen!


  • #19   31. mar 2012 Det sker heldigvis ikke for mine hunde, for truer en sådan situation med at opstå, får den fremmede hund en fodpedal, den aldrig glemmer.. For MIG kan de da ikke aflive for det.. Hihi

  • #20   31. mar 2012 Cocio nej men så bliver man nok dømt til at være dyremishandler, det er da godt nok ikke nemt hva :o/

  • #21   31. mar 2012 Tro mig et hunde-angreb går lyn-stærkt, og på bare sekunder kan hunde desværre gøre skade på hinanden.

    En lille hund er ski ikke nem at få fat på, når den farer rundt som en sindssyg og bider en anden hund.


  • #22   31. mar 2012 De eneste måder at undgå sådan situationer må være at blive hjemme eller give sin hund mundkurv på...... Synes godt nok ikke det kan være rigtigt :o/

  • #23   31. mar 2012 BJ, det er jo det :o/

  • #24   31. mar 2012 Det er vel begrænset, hvor god en mentaltest kan være, når det drejer sig om en hund, der først er blevet overfaldet, så er behandlet hos en dyrlæge og også fjernet hjemmefra.

    Benyt medierne til at få fokus på hele forløbet, at Anton blev angrebet, at du blev bidt samt at hunden stadig render løs.


  • #25   31. mar 2012 man kan sige at det er en af de "problemer" der kan være med den franske, den tror at den kan klare hvad som helst og går ikke af vejen for at vise at den mener at den er bossen, uanset dens størrelse

  • #26   31. mar 2012 Fik først læst linket efter at have postet mit indlæg.

  • #27   31. mar 2012 Ja underligt at ikke pressen giver denne sag lige så meget spalteplads som Balters !!
    Desværre tror jeg at vi kommer at se flere af denne slags sager fordi den FB er blevet en modehund så mange skal have en uden at kende til rasen og i den tro at små hunde ikke behøver opdrages/ trænes.
    FB ejeren burde have fået en bøde og et pålæg om snor tvang og evt mundkurv
    Den hundelov er uduelig som den er skrevet idag. Lad os få indført en hundelicens/ kørøekort så vi kan minimerer de uansvarlige hundeejere.


  • #28   31. mar 2012 Hvis tingene hænger sådan sammen, som Antons ejer fortæller er det fuldstændigt forrykt. Men jeg kunne nu godt tænke mig, at høre den anden side af sagen også....

  • #29   31. mar 2012 Hvis man læser de indlæg der er under seneste link , er der folk der tror det er en fake sag ?? , jeg ved ikke hvad det er , for er det sandt er det igen hen i vejret .. men er det fake er det en forkert måde at få opmærksomhed på ..

  • #30   31. mar 2012 Fake, nej man må da håbe at pressen undesøger det inden de publicerer.
    Ved godt at man ikke skal tro alt man læser men at sagen findes burde de da undersøge.


  • #31   31. mar 2012 Jeg havde sgu hentet min "Albert" i nattens mulm og mørke og var gået under jorden med ham indtil der blev fremvist retfærdighed i sagen.
    Jeg kan slet ikke acceptere at politiet kommer brasende og henter hunde uden ejeren/ejerne er forberedte på nogen som helst måde og at de så "mentaltester hunden mens den er i chok over 1st at være hentet på en "ophidset" måde "da ejerne jo må være i choktilstand og måske råber op om fremgangsmåden", og derefter overført til så fremmede omgivelser som et internat jo er...det er sgu da logik for burhøns at den vil være i forsvars position under den lynhurtige og fejlagtige "mentaltest" hvilket automatisk gir den dødsdommen.
    ØV Danmark...Skammens land..


  • #32   31. mar 2012 Uanset om sagen er fake eller ej, så er det jo sådan tingene foregår det er der flere døde hunde der har bevist og det er IMO ikke ok.
    Jeg ved ikke om nogen er ude på at få alle hunde forbudt i offentligt rum fremover, men div.sager tyder på det, man tør jo snart ikke gå ud af døren med sin/e hund/e for bliver de angrebet risikere man at de blir dødsdømt pga.man måske ikke er så veltalende som modparten som reelt er den skyldige..


  • #33   31. mar 2012 Mamma Rosa: Ejer fortæller i kommentarerne, at han ikke var i snor...

  • #34   31. mar 2012 Anita, eg ved ikke om nogen er ude på at få alle hunde forbudt i offentligt rum fremover,
    Hmm ja måske ,om ikke andet så virker der ikke som om uheld findes mere, ansvaret skal altid placeres og dommen er for ofte aflivning .Da ingen af hundene kom alvorligt til skade burde det være et uheld som politiet ikke behøvede at blande sig i ( de er sikker tilkaldt ) men de ansvarlige hundeejere burde kunne løse dette selv, problemet er at ikke alle er ansvarlige og hvis historien stemmer så burde ejeren af den FB lære at holde sin hund inde, specielt hvis den ikke kan lide andre hunde.


  • #35   31. mar 2012 Mamma Rasa og Alfisten Natasja I er godt nok et par hårde piger, hvis i mener at alle hunde skal aflives , hvis den ene par skal til dyrlæge for et par sting.


  • #36   31. mar 2012 Hunden Anton havde ikke bidt nogen, hvis den franske ikke havde angrebet, så er det vel lige meget om der var snor på.

    Den franske er IMO stadig synderen og skulle være holdt forsvarligt inde i haven (den franske var så heller ikke i snor)
    Ja tænk at anmelde en hund og forlange den aflivet, når man selv er ejer af den hund, som startede balladen og angreb!

    (Blev jeg overfaldet af en person med en kniv og jeg havde et sværd at forsvare mig med, ja så var det nok overfaldsmanden, som blev værst tilredt og gudskelov for det)


  • #37   25. mar 2013 Jeg forstår overhovedet ikke hvorfor hun har ladet sin en del større hund angribe tilbage/forsvare sig selv. Det er squ da for dumt!
    - Jeg havde kunne forstå det hvis det var en kæmpe hund der startede med at angribe, men en FB? Hold nu op jeg havde fanme sparket til grynten og gået min vej.


  • #39   25. mar 2013 Hvorfor hiver i lige pludselig en 1 år gammel sag frem af skuffen igen?

  • #40   25. mar 2013 Anton er så efterfølgende blevet FRIKENDT i retten i denne sag, er dog allerede aflivet !!!

Kommentér på:
Ny sag - Anton skal aflives

Annonce