{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.905 visninger | Oprettet:

hjælp. knæk lyde fra knæ eller hofte? {{forumTopicSubject}}

hej.
jeg har lagt mærke til batmans ben eller hofte kan ikk rigtig høre hvor det kommer fra. tror det er knæene, som siger en knæk lyd når han sætter sig. ligesom når vi mennesker nogle gange går i knæ, og det siger knæk.
vi har været ved dyrelæge men har ikk været ved ham før da jeg er flyttet for nylig og skiftet dyrelæge. han mærkede på ham og strak hans ben ud. han kunne ikke mærke noget, men har bestilt tid til røngten, for at få det tjekket. det sagde knæk så sent som tidligere idag. smiley

nogle der har erfaringer med det? som måske allrede har fået det undersøgt, ?

kan det godt være ligesom ved mennesker det siger denne lyd uden betyndning, og sene. ?

lidt info om ham:

han er en lille hund så dyrelægen sagde også han ikk være i risiko gruppe for hd.

han er meget meget aktiv. og har altid været det. han er ikke overvægtig, og får altid hills som foder.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp. knæk lyde fra knæ eller hofte?
  • #1   29. mar 2012 Selvom han er lille kan han sagtens have HD (jeg siger ikke han har det) men små hunde kan også få hd og det sker faktisk oftere end folk tror, det er bare ikke så tit folk opdager det da de netop siger den er jo lille så det er ikke HD...

Jeg fik sidste mandag konstateret HD på min tæve som dyrlægen siger går under mindre hunde (16kg mynde bla) Mynderne er heller ikke kendt for HD men på trods af det har min det altså i svær grad smiley Så jeg synes det er rigtig fornufgtigt du får taget røgten og få dem endelig til at tage både hofter og knæ.

• #3   29. mar 2012 tak nadja er ked af at høre det med din mynde smiley frygter også det væreste og skulle af med sin bedste ven puha.. jeg får ham til at tage billeder af både knæ og hofte. kan man se om det er hd, eller evt gigt på røngten, det er min første tur til røngten så ved ikk så meget om det.

Allergisk overfor snobber og storhedsvanvid: han virker ikke som om det er noget der påvirker ham, han løber rundt og leger ligesom han plejer. han sover lidt mere om dagen og morgen, men nu han også 3 år ved ikk om det har noget at sige. han spiser aktivt ben, og når han sætter sig og knæk lyden er der, vender han sig ikke mod benene, eller noget. de kommer kun indimellem, men min fam, og venner har også lagt mærke til det..

• #4   29. mar 2012 Jep de vil kunne se hd osv på røgten.

• #5   29. mar 2012 okay tak for svarene, håber på det bedste.

• #6   29. mar 2012 Min hunds knæ knækker også en gang imellem. Det er patella luxation, og lyden kommer når knæskallen hopper ind/ud. Han er ikke generet af det men har begyndende slidgigt i begge knæ

• #7   29. mar 2012 Min hund knækker også, men det er vist lidt over det hele ...jeg har ikke fået hende undersøgt, da hun ikke virker plaget af det, og så længe hun ikke gør det, så er der ingen grund til det smiley

• Tossen J
    Tossen J Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 114
    #8   29. mar 2012 C H K: Selvom hun ikke er plaget af det, er det en god idé at få det undersøgt... Hellere forebygge end helbrede (Hvis man kan helbrede).

• #9   29. mar 2012 C k h: vores er heller ikke plaget af det- men det har nu givet slidgigt, som vi nu kan tage i opløbet med foder og tilskud

• #10   19. jun 2012 vi har været afsted til røngten, der var ingenting, hans ben og hofte så ud som de skulle. så det lettede mit hjerte. han knækker dog stadig, men dyrelægen sagde det kan være lige som os mennesker. der var hvertfaldt ikke noget.

Kommentér på:
hjælp. knæk lyde fra knæ eller hofte?

Annonce