760 visninger
|
Oprettet:
ang. bilkørsel. {{forumTopicSubject}}
Hejsa eller retter god aften..
Ja nu skriver jeg så mit første indlæg og vil først sige.. Hvordan f.... skal jeg og min kæreste få tiden til at gå inden vi skal hente lille Cito... Åh altså vi var hjemme ved "hans" kennel igår og så ham og hans skønne søskende og hans hunde moar og hans menneske moar...
Nå men her er spørgsmålet..
Vi kom til at snakke om med nogen venner og jeg mener at det er vedtaget ved lov at hunde enten skal være i bur eller ha hunde"sikkerhedssele" på ved bil kørsel..?
Undskyld det med hvalpen, men åhh hvor tiden er langsom..
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.142
dec 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 267
Der er ingen lov, den må bare ikk være til gene for chafføren.. men altid en god ide med en sele/bur eller bagagerum med hundegitter hvis uheldet er ude så hunden ikk flyver rundt i bilen
aug 2008
mar 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 155 Svar: 1.047
Ja tiden er laaanngggsssoommm... de sidste 3 år har jeg ikke haft hund ellers har jeg haft hund hele mit liv (selvom det ikke er så lang tid) så føles det som 100 år og særligt når der nu er lidt over en HEL måned inden vi skal hente ham...
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 210 Svar: 3.384
Det skal selvfølgelig overholdes.
Når det er den første tur i bil så vil jeg nok foreslå en bluse en af jer har haft på og ligge ved fødderne af passagersædet og have den liggende der, det har vi haft god erfaring med, og der er den hverken til gene eller fare.
maj 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
Hunde bliver betragtet som løst gods og skal være forsvarligt fastspændt.
Dvs. at den på ingen måde må kunne genere føreren af bilen eller flytte sig under kørsel og evt. hård opbremsning.
Men når det er skrevet, så for din hunds skyld. Sørg for at den ikke kan komme til skade ved en opbremsning. Enten ved hjælp af en sele eller et fastspændt bur.
Tillykke med din hvalp, når den laaaaange vente tid er slut.
aug 2008
mar 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 155 Svar: 1.047
tak for alle svarene::)
ang. bilkørsel.