1.492 visninger
|
Oprettet:
Pomeranian NY {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen igen
Jeg ændrer lige mit indlæg, da folk åbenbart misforstod. For mig er farven ikke det vigtigste, jeg var bare nysgerrig efter creme tæver og hvor de kunne fås.
Jeg søger en pomeranian hvalp, men da det først skal være om 2 måneders tid, er det jo klart de højst sandsynligt kun lige er blevet født eller endnu ikke blevet født.
Nu har jeg så hørt at jeg kun skal anskaffe mig en med DDK-tavle, hvor får jeg så fat i den henne?
Er der nogle af jer der selv venter hvalpe nu inden for de næste uger?
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
De har vist fjernet udstillingskravet, så den behøver ikke at være avlsgodkendt mere..
- Men vær nu sikker på, du får en hvalp efter forældre, som er tjekket for arvelige sygdomme.
- Ved ikke lige, hvor du kan få en creme hvalp ^^ Synes ikke, der er så mange derude lige nu i det hele taget xD Af racen, altså ^^
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 65
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.764
mar 2012
Jeg synes godt nok der kommer en negativ dunst blæsende hen over skærmen når man læser det her. Jeg har bare brug for lidt info, og det behøver ikke være fra en repræsentant, det kan også være for folk der selv har købt pomser eller lignende
Måske er det bare mig der forstår det forkert, men for mig virker det som irritation for jer, at jeg søger efter nogle med lidt informationer eller kendskab
Det er vel et forum hvor man kan dele erfaringer?
mar 2012
mar 2012
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
du kan kontakte rr som flere af de andre skriver. hun kan sikkert svare dig på hvad der er af muligheder osv.
held og lykke med din søgen
okt 2007
DDK aner jeg faktisk ikke hvad er, men en google søgning giver mig forskellige muligheder - som Dansk dørmand klub - dansk doberman klub - dansk drage klub - men intet om pomsere - sorry...
Men jeg ser altså heller ikke noget negativt i de svar du får, hverken i denne eller den anden tråd du har lavet!!
Jeg ser heller ikke noget negativt i at henvise dig til DKK´s racerepræsentant for Pomserne... Tværtimod, så mener jeg at det er den rigtige vej at gå, for racerepræsentanten er den der kan råde og vejlede dig om nogen!!
mar 2012
mar 2012
så leder stadig, vil ikke bare have en for at have den
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.493
Jeg vil se om jeg kan gengive det jeg skrev til dig:
For mig er det at avle i DKK et holdningsspørgsmål til racens sundhed, fci standard og temperement.
Man bliver smidt ud af DKK hvis man er medlem men samtidig aktiv i andre klubber (dvs ikke kun i forhold til avl i andre klubber, men også udstilling eller på anden vis aktiv) og man bliver smidt ud hvis man avler uden stamtavle.
Denne regel gælder også DRU.
En regel der for mig at se, giver fuldkommen mening.
For som jeg starter med at skrive, så er det at være i en given sambogsklub et holdningsspørgsmål.
Man har taget stilling til visse etiske og sundhedsmæssige spørgsmål og problematikker, og taget et valg i forhold til hvilken retning man vil støtte op om racens udvikling.
Finder man en opdrætter det er i flere stambogsklubber, eller som er i en sambogsklub men samtidig avler uden tavle ved siden af, så er det for mig et tydeligt tegn på at den opdrætter ikke støtter 100% op om sin klub, opdrætteren er ikke seriøs og deler i bund og grund IKKE de samme holdninger som klubben... for ellers vil man ikke være medlem flere steder eller avle uden tavle.
Så mit råd til dig er:
find en opdrætter der holder sig til én klub og KUN avler gennem den klub.
Det er en start til at finde en opdrætter der har taget et bevidst valg omkring hvilken retning personen vil støtte op omkring racens udvikling i forhold til sundhed, eksteriør og prægning og derved hvilken kvalitet af hvalpe opdrætteren går efter at avle.
Gå uden om dem som både har med samtavle og uden eller dem som har forskellige stamtavler...
der popper også flere og flere såkaldte stamtavleklubber op, som slet ikke har nogen krav til forældre-hundene overhovedet, og derfor er stamavlen intet værd.
For mig tyder sådan avl kun på at man som opdrætter tænker det er nemmere at sælge hunde med stamtavler eller man ved man kan snyde købere til at betale mere fordi man reklamere med at den har stamtavle...
okt 2007
Jeg må sige at fåå mig så de hunde ikke så soignerede ud, som jeg normalt ser pomsere, så det første jeg ville gøre når jeg så på hvalp sådan et sted, var lige at løfte op i de voksne hunde og fornemme om det arbejde der er bare med at holde deres pels fri for knuder osv bliver gjort... For det er da det mindste man kan gøre, når man har en race der har det behov...
Jeg kender ikke den kennel/avler du linkede til, men fornemmer at nogen af de andre ved hvem der står bag... derfor syntes jeg også at du skal forholde dig til de advarsler du får, men ja, du kan da sagtens selv tafe dine erfaringer og undersøge det der er at undersøge!!!
Men lyt til de mennesker der ved noget om racen, lyt til de mennesker der har hvalp fra stedet (og ikke kun dem som evt er veninde/ven med ejer, men også dem der står med hvalpe de er knap så tilfredse med) De er dog svære at finde, hvis det drejer sig om hunde uden tavler!!!
Jeg kan kun igen anbefale at du vælger at købe en hvalp med DKK tavle... Alt andet er alt for usikkert!!!
Vælger du at overhøre alle de advarsler du har fået her, ja så er det jo op til dig selv... men så vælger du så også selv, at løbe risikoen for at være en af dem der står med en syg hvalp!!
Det er jo helt ens eget valg, om man vil det eller ej.... Og da jeg fornemmer at du har besluttet dig, så tænker jeg helt klart mit...
Jeg tænker f.eks at denne tråd bare er et led i et forsøg på at lave ballade...
Tænker at det er en profil der blot er oprettet til det selv samme...
Tænker at alle de advarsler der er lagt er spildt tid, og energi...
Men tænker også, at det er herligt at der er mennesker der brænder så meget for deres race at de overhovedet gider beskæftige sig med at give gode råd og vejlede mennesker der alligevel ikke virker interesserede i at lytte, men bare sidder og beskylder andre for at være negative osv fordi de vil skåne en for en grim oplevelse og for at smide penge i lommen på en der åbenbart er "kendt" af andre for ikke at avle sunde hunde!!!
God fornøjelse med det fremover...
Jeg aner ikke hvem hvad eller hvorfor... men jeg har en ven der engang købte en hvalp hos en avler flere havde advaret imod... denne lille hvalp faldt han jo for med et klask... MEN han kom i den grad til at fortrde at han ikke lyttede... Han lærte på den hårde måde, og sådan er der åbenbart bare nogen mennesker der vil have det!!!
mar 2012
Jeg skriver dette sidste indlæg, for jeg synes det er endt ud i noget vuks.
Jeg prøver at forklare mig en sidste gang, og HÅBER inderligt, i forstår hvad jeg mener..
Jeg skrev først et indlæg, omkring creme pomsere, da jeg synes de er rigtig fine, men da jeg har hørt en del om, at de ikke fås 100% ægte i danmark, ville jeg høre alle dem som her på siden har en creme poms, hvor de havde fået dem fra..
Jeg har måske udtrykt mig forkert, for jeg havde på intet tidspunkt BESTEMT mig for at det SKULLE være en creme poms, overhovedet - var som sagt bare nysgerrig.
Jeg fik flere besvarelser og jeg ville bare informere om, at jeg havde kig på en bestemt kennel. Jeg sagde ikke at jeg havde valgt hende, men at jeg havde kig på hendes hvalpe.
Efter jeg havde skrevet det, sprang bomben - da der, efter hvad jeg kan læse mig til, ikke er særlig mange herinde der vil anbefale mig den kennel, og TRO mig - jeg sætter pris på alle de informationer og oplysninger I kommer med, men jeg synes til sidst det blev lidt som udhængig af den kennel, og jeg tænkte lidt, ''hvorfor bliver i ved at skrive det samme, når der allerede er nogle der har skrevet det''
Jeg troede ærlig talt at hun avlede på DKK tavler hele vejen igennem, og derfor skrev jeg det - og det er da klart, at hvis hun ikke gør det, er der nogen der reagere og svare tilbage at det gør hun ikke - det er også rigtig fint, igen - tak, er glad for disse besvarelser.
Jeg synes bare flere af beskederne var skrevet med en tone af negativitet og derfor skrev jeg at jeg ikke gad at folk skrev, hvis de ikke havde noget godt at sige. Derefter fik jeg så af vide, det handlede ikke om negativitet, men at I bare ville hjælpe mig - det accepterede jeg så!
Jeg har slet ikke i sinde at lave ballade overhovedet, og jeg siger ikke jeg har valgt nogen hvalp eller noget som helst - jeg skrev kun indlæggene for at få hjælp, og det har jeg fået og det er jeg rigtig glad for
Jeg ved godt hvilken hund jeg vil have, jeg vil have en pomeranian med DKK eller måske DRU tavle (er lige ved at undersøge om det er ok) og det skal være en tæve. Farven er slet ikke det vigtigste, men man har vel lov at drømme lidt...
Jeg er super glad for jeres alle sammens hjælp, så hvis nogle har misforstået mig, så er jeg meget ked af det og håber I vil give mig en ''ny chance'' for at forklare hvad det egentlig var jeg ville!
Skriv endelig hvis I har spørgsmål - så prøver jeg at forklare bedst muligt!
Hav en rigtig god weekend, og endnu en gang, tak for hjælpen!
mar 2012
Og jeg er virkelig glad for alle de ting I er kommet med, måske har jeg også bare formuleret mig forkert. Er slet ikke utaknemmelig og er super glad for i gider bruge jeres tid på at hjælpe mig - helt sikkert.
Jeg var også bare interesseret i at høre om andre kenneler, og det har jeg fået nu.
Så er ked af det er endt ud i det her, men vi kan vel alle have en dårlig start og komme ind i kampen igen
Pomeranian NY